Ga naar inhoud


Jip en Janneke uitleg picons instaleren op VTI image


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

:angry: :angry: :angry:  frustrerend dit

 

Heb ze nog steeds niet werkend.

 

Wat heb ik gedaan

 

Ik heb eerst die picon map  die in de root stond gekopieerd naar mijn pc

Toen die  map picon die in media usb stond verwijderd

Daarna van mijn pc de map picon teruggekopieerd naar media /usb

De picond map die in root stond hierna verwijderd

Box geboot en nu zie ik dus alleen in het scherm  waar een logo moet staan een wit omlijnd grijs vakje zelfs dat wereldbolletje van VTI zie ik er niet meer in staan.

Kijk ik in de map media/usb/picon zie ik al die logo's gewoon staan

Wat gaat hier nou mis :sleep: :sleep: :sleep:

Ik hoor het wel weer

 

groeten vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Door gebruik te maken van telnet, zou je naar de media/usb kunnen gaan.

Dan op de prompt het volgende invoeren : 

chmod -R 644 picon

Veel eenvoudiger is om gebruik te maken van de FTP client Filezilla als onervaren Linux gebruiker.

Na de chmod de box herstaren en dan controleren of het werkt.

 

Chmod wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Chmod

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je me mischien even op weg kunnen helpen met het comando hoe ik  met dcc via telnet naar de map media/usb kom

Dat filezilla heb ik al eens geprobeerd maar ik kan daar niet mee omgaan.

Gister heb ik van 1 picon de rechten  aangepast zoals jij zei naar 644 box achterop uitgeshakeld opnieuw opgestart maar het logo kwam niet in beeld

Toen ik ze uit de feed instaleerde lukte het wel.

Alleen die picons van die site wat jij aaangeraden had ik volgens de site naar de juiste plek gekopieerd om deze ook vanuit de feed te kunnen instaleren en die zette hij rechtstreeks in de root in plaats van de aangesloten usb.

Blijft vreemd dit

 

groeten vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er vanuitgaande dat je met DCC telnet op de box binnen ben en je op de prompt staat van je home directory.

Hieronder een step bij step, alles achter de # zijn commando's. Let op de spatie's tussen commando's en sub-commando's.

 

1. cd => om van directory te veranderen

2. ls -ld picon => om de rechten te bekijken van de (d)irectory voordat en nadat je hem gewijzigd hebt. 

 

root@bm750:~# cd /media/usb
root@bm750:/media/usb# ls -ld picon
drwxr-xr-x    2 root     root         77824 Jul 24 23:06 picon
root@bm750:/media/usb# chmod -R  644 picon
root@bm750:/media/usb# ls -ld picon
drw-r--r--    2 root     root         77824 Jul 24 23:06 picon
root@bm750:/media/usb# chmod -R 755 picon
root@bm750:/media/usb# ls -ld picon
drwxr-xr-x    2 root     root         77824 Jul 24 23:06 picon
root@bm750:/media/usb#

755 is denk ik wel de maximale rechten die je zo kunnen proberen.

Tevens is het zo, dat het kanaal een ID heeft welke ook in je picon folder gevonden moet worden.

Bijvoorbeeld zou NED3 ID 2004 hebben, zou de picon ook een ID moeten hebben van 2004.

Op die manier worden picon en kanaal aan elkaar gekoppeld en zichtbaar.

 

En om een beetje meer info over Fillezilla te hebben zie de wiki: https://wiki.filezilla-project.org/Using of https://wiki.filezilla-project.org/FileZilla_Client_Tutorial_(en)

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmiddag Don Pedro

 

Het volgende is nu het geval ik kwam erachter dat in de map picon de rechten niet stonden op die minimaal 644 wat jij mij vertelde wat het moest zijn.

Verder kwam ik er ook achter dat de rechten van de map media op 755 stonden de rechten van de map usb zelfde verhaal en ook de map piconstond op 755 de bestanden in de map picon heb ik naar 644 kunnen zetten met filezilla.

Zou dit ook nog een item kunnen zijn waarom ik ze niet zichtbaar krijg ?

Inmiddels heb ik ze allemaal naar 644 gezet de mappen dan.

Verder wil ik nog vragen  hoe kan ik die vu rebooten zonder de box telkens achterop uit te schakelen.

Of maakt dat niet uit als je het zo reboot ?

 

groeten Vriendje Stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een enigma 2 ontvanger moet je zien als een pc en die sluit je toch ook niet af door de uit knop te gebruiken,je moet hem via de remote uitzetten of opnieuw opstarten je box kan onstabiel worden als je hem zo uit blijft zetten,programma's worden dan namelijk niet afgesloten en opgeslagen als je hem zo uit zet

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kan ik die vu rebooten zonder de box telkens achterop uit te schakelen.

 

dit is totaal uit de boze en kan leiden tot schade :angry: :angry: :angry: :angry:

 

rebooten doe je per menu ;)

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat door de aanuit knop ingedrukt te houden ?

Sorry heb het altijd zou gedaan altijd gedacht dat dat geen  problemen zou  geven

 

:mellow:

ik ben zelf geen vti gebruiker maar je moet ergens in het menu zoeken naar herstarten of rebooten.

mischien dat een vti gebruiker dit nader kan toelichten ;)

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

druk op je remote op de aan/uit button en houdt hem even vast. in het menu kiezen voor reboot en voila.

 

Overigens kan je een settopbox best uitzetten met de knop achterop. Software die op de flash staat wordt alleen gelezen, en het meeste wat er geschreven wordt staat in tempfs en dat is in memory. Het is natuurlijk aan te bevelen om hem netjes te restarten. Schijfakties naar flash gebeuren eigenlijk alleen als je aan het updaten bent, en schrijven naar disk gebeurt alleen als je een opname hebt lopen.

 

Dus als je box een keer niet reageert op je afstandsbediening en je kan er via het netwerk niet meer bij, kan je hem gerust uitzetten en weer aanzetten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...