Ga naar inhoud


VU+ Uno ontvangst probleem.


bullterrier

Aanbevolen berichten

Beste VU+ gebruikers,

 

Ik heb enkele VU+Uno boxen geplaatst maar blijf sukkelen met ontvangst ,

coax Hirschmann KOKA799 plus coax pluggen van Hirschmann  bij te lange coax afstand een versterker geplaatst.

Van te voren overal een dm600 nooit problemen gehad met ontvangst .

Kan me redelijk reden met een regelbare verzwakker maar is niet meer leuk om nog boxen te plaatsen bij vrienden, heb twee keuzes :

Of alleen Dreambox plaatsten of iemand heeft een goede tip voor mij ben verder tevreden over werking VU+ boxen.

 

Gr. :whistle: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien is het toch wel handig om eerst even uit te leggen hoe de bekabeling is aangelegd, dus van waar naar waar naartoe?

Het moet wel een verschrikkelijk groot huis zijn als de coaxkabels zo lang zijn dat ze onvoldoende signaal doorgeven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ,

 

Deze boxen staan niet allemaal bij mij thuis, deze zijn geplaatst bij vrienden.

En wanneer ik een CAI uitbreiding maak gebeurt dit volgens het Hirschmann principe, nooit problemen mee gehad alleen wanneer ik van Dreambox ben overgestapt naar VU+ boxen.

Heb al vernomen dat de kabeltuners van de VU+ boxen erg gevoelig zijn qua ontvangst.

Weet zelf ook al wanneer je de SNR waarde afregelt tussen 55 en 60% alles goed werkt.

 

Gr.

 

 

post-37559-0-09272100-1380223877_thumb.png

aangepast door bullterrier
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat dus over DVB-Cable, geen satelliet.

 

De kabel aansluiting wordt dus gedeeld met vrienden.

Je zal met professionele meetapparatuur moeten meten hoe het signaal beïnvloed wordt door deze kabel lengte i.c.m. de versterker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de grap kun je ook eens 40 meter koka direct van het cai afnamepunt aan de Uno hangen, en kijken wat de signaal kwaliteit dan is.

Overigens die einddozen (in of op de muur) zijn meestal zelf al een paar dB verlies, vooral als ze ook een doorkopeling hebben met radio.

 

Hier heeft een 1 op 1 lengte van 50 meter koka (weliswaar naar schotel) geen bedenkelijk lage waarden opgeleverd... met een dergelijke merk kabel zou dat ook niet bij DVB-c mogen gebeuren.

tis wat Ceesv reeds schrijft; meten is weten.

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...