Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten

..

1Het is van de gekke dat mensen lopen te protesteren dat de publieke omroep geld kost terwijl ze doodleuk goedpraten dat CanalDigitaal er bakken geld op verdient.

 

2)Want wees wees eerlijk, als je al die kleine puinzendertjes uit Italië en Duitsland op Hotbird en Astra ziet dan weet je dat die transponders helemaal niet zo duur zijn.

 

3)We worden gewoon uitgemolken en er wordt geprobeerd alle democratische gecontroleerde media uit te schakelen zodat we alleen nog maar naar zenders kijken die het standpunt van de commerciële bedrijven weergeeft. Dit lijkt een van de laatste stappen om alles wat de belangen van mensen in plaats van die van bedrijven verdedigt de genadeslag te geven zoals dat in de VS al jaren het geval is.

1) Heb je hier cijfers over? "Bakken geld" lijken me bij  de p.o. niet snel te halen.

2)Heb je de resolutie van deze zenders wel eens bekeken? Ik kan kleine tekst op dit soort zenders vaak niet eens lezen, zo laag is die.

3)Dat gevoel heb ik niet. Ik sluit me eerder aan bij de analyse van the parasol. Met de toevoeging dat meer omroepen dan alleen BNN het ledenbestand

   kunstmatig in stand houden. Daarom vind ik al jaren het zuilensysteem van de p.o. niet deugen .Dat kost pas geld. Daar zou je de satelliet verspreiding 

   ook van kunnen betalen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


1) Heb je hier cijfers over? "Bakken geld" lijken me bij  de p.o. niet snel te halen.

2)Heb je de resolutie van deze zenders wel eens bekeken? Ik kan kleine tekst op dit soort zenders vaak niet eens lezen, zo laag is die.

3)Dat gevoel heb ik niet. Ik sluit me eerder aan bij de analyse van the parasol. Met de toevoeging dat meer omroepen dan alleen BNN het ledenbestand

   kunstmatig in stand houden. Daarom vind ik al jaren het zuilensysteem van de p.o. niet deugen .Dat kost pas geld. Daar zou je de satelliet verspreiding 

   ook van kunnen betalen.

misschien ben jij dus meer voor de RTL programma's?

vermomd als informatie maar het is gewoon pure reclame

 

kijk maar eens naar Harry Mens, hoe over duidelijk de mensen die aanschuiven aan zijn tafel.

ziek wordt je ervan

 

dan programma's als Dubbeltje op zijn kant(RTL4). RTL en SBS zenden uit wat de adverteerders willen. Zullen geen kritische programma's willen zoals de De slag om Europa, Zembla en Tegenlicht. Dergelijke programma's zullen verdwijnen.

Op zo'n manier zou ook het Watergate schandaal ook nooit naar voren zijn gekomen in de USA wat leidde tot het aftreden van Richard Nixon.

 

Omroepen moeten losstaan van de overheid, zowel rijks,provinciaal als gemeentelijk. Zij moeten de overheden controleren. Anders kan je net zo goed de controlerende situaties krijgen als landen in Egypte en Libie. Of vroeger de Stimme der DDR en DFF in de verloren gegane DDR op de omroepen. En wordt het de PR-afdeling van de overheid.

 

En dat verhaal van kost geld. Dat vind ik nou pure onzin. Hoeveel denk jij er van te kunnen krijgen als het budget opeens verdwijnt? Nou niets dus. Dat is hetzelfde populistische geklets wat Horst Seehofer doet over het tolrijden in Duitsland. Die man vergeet dat als een voor Duitsland zijnde een buitenlander één keer tankt hij ontzettend veel bijdraagt aan de Duitse schatkist. Of als mensen gaan inkopen betalen zij ook BTW op de produkten. Wat hij zegt dat de buitenlander alleen maar geld kost voor Duitsland is een pure leugen. Doet het alleen goed voor zijn achterland Bayern.

 

En Nederland heeft voldoende geld voor de Publieke Omroep. Alleen de dames en heren in Den Haag moet het geld niet wegplukken en besteden aan andere dingen dan waar het geld voor is bestemd. Dit standpunt wordt allanger verkondigd, de laatste tijd door Jan Slagter van Omroep Max.

 

Maar vergeet iets niet. Niet iedereen in dit land wenst steeds te worden geconfronteerd te worden met figuren als Gordon en Jolink en al die andere ranzige figuren.

 

Dat jij het zuilensysteem niet goed vind. Dan kan ik dus eigenlijk zeggen dat jij alleen nog meer wilt dat iedereen in Nederland hetzelfde moet vinden en naar hetzelfde moet kijken. Nou nee, dank je dus.

 

Ik ga niet beweren dat de Publieke Omroep nu goed werkt. Ik het vind het verre van dat. Het irriteert mij al jaren en jaren dat ze soms slap zijn en alles over zich laten gaan en krijgen uit Den Haag zonder een tegenwoord te geven. Die houding zie ik niet terugkomen bij de ARD, ZDF en de omroepen die bij de ARD zijn aangesloten. Dan heb ik echt wel eens meer dan een keer gedacht, waarom hebben wij dat in Nederland niet.

In Duitsland proberen de commerciele omroepen al jaren de publieke omroepen de nek om te draaien. Het lukt ze daar dus absoluut niet. In Duitsland bestaat het denk ik redelijkerwijze goed naast elkaar. Maar in Nederland lijkt het wel of de commerciele omroepen het wel steeds meer voor elkaar krijgen om de publieke omroep de das om te draaien. Nu weer de VVD die nog verder de publieke omroep probeert aan te pakken. Eigenlijk alleen alleen maar om dit instituut te laten verdwijnen of slechts tot wat journaal uitzendingen te laten verrichten. Conclusie dan krijg je alles achter de dure decorder, gekochte reclame gebracht als informatie, geen onderzoeksjournalistiek meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@amager95,

 

Helemaal met je eens, de commercielen, ook in het buitenland, hebben het TV lanschap goed verpest.

Bij H. Mens moet je betalen, of je komt niet in de uitzending.

Als je alleen commercieel kijkt, en dat doet het gros van de bevolking, dan doe je jezelf te kort en stomp je af.

 

Wanneer programma´s als De slag om Europa, Zembla en Tegenlicht zouden verdwijnen, kan voor mij de TV de deur uit.

 

Maar waarom doen VRT en NPO, niet ´n zender delen. Dus bijv. Canvas en NPO 2 samen één zender van maken.

Nu kom je series tegen, die bijna gelijktijdig worden uitgezonden.

Vooral detectives. Ze worden apart ingekocht en ieder met eigen NL ondertiteling.

Doe het op een hoop en beiden kunnen besparen, want ook de VRT ontkomt er niet aan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig kunnen we nog FTV kijken tot augustus 2014 en daarna is het gebeurt met gratis kijken naar kwaliteitsprogrammas.

Zou zeggen geniet er van zolang het nog kan.

 

De meningen omtrent de kwaliteitsniveau van de programma's zijn zo langzamerhand wel duidelijk. Het is toch verrassend dat een select clubje het de meerderheid kwalijk neemt dat ze niet het gewenste niveau ambiëren. Zou zeggen roep lekker verder met je mening. Als je geld hebt kun je altijd nog bij Harry Mens aanschuiven, niet dat er dan wel iemand naar je kijkt maar kun je net als die andere gasten je ei kwijt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

De meningen omtrent de kwaliteitsniveau van de programma's zijn zo langzamerhand wel duidelijk. Het is toch verrassend dat een select clubje het de meerderheid kwalijk neemt dat ze niet het gewenste niveau ambiëren. Zou zeggen roep lekker verder met je mening. Als je geld hebt kun je altijd nog bij Harry Mens aanschuiven, niet dat er dan wel iemand naar je kijkt maar kun je net als die andere gasten je ei kwijt ;)

Ik krijg eerder de indruk dat hierboven niet consequent op inhoud wordt beoordeeld maar op vooroordelen.

Commerciële omroep lijkt bij voorbaat slecht te zijn.

Ik heb liever niet zo'n zwart-witte bril op. Alleen maar (beschermde) publieke omroep heeft ook zijn bedenkelijke kanten.

Ik kan me de jaren 70/80 nog maar al te goed herinneren toen het zuiltjessysteem de politiek naar de mond praatte en andersom vanwege de wederzijdse afhankelijkheid.

Je kunt van alles vinden van de commerciële zenders, maar alleen publieke omroep is en was allerminst een garantie voor kwaliteit en evenwichtige berichtgeving. 

Met name RTL doet tegenwoordig eveneens een gezonde duit in het politieke zakje waar de publieke journalistiek het regelmatig laat afweten.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig kunnen we nog FTV kijken tot augustus 2014 en daarna is het gebeurt met gratis kijken naar kwaliteitsprogrammas.

Zou zeggen geniet er van zolang het nog kan.

 

De meningen omtrent de kwaliteitsniveau van de programma's zijn zo langzamerhand wel duidelijk. Het is toch verrassend dat een select clubje het de meerderheid kwalijk neemt dat ze niet het gewenste niveau ambiëren. Zou zeggen roep lekker verder met je mening. Als je geld hebt kun je altijd nog bij Harry Mens aanschuiven, niet dat er dan wel iemand naar je kijkt maar kun je net als die andere gasten je ei kwijt ;)

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook dat het een vooroordeel is de commerciele zenders slecht te noemen, waarschijnlijk zijn dit enkel mensen die ned 1,2 en 3 ontvangen en de rest nog nooit hebben bekeken. Altans aan de reakties te zien lijkt het daarop.

 

Ik vind het ook raar dat men verondersteld dat er enkel kwaliteits programma´s komen op de publieke zenders, en daarbij mensen die anders kijken kleineren of als dom afdoen. Iedereen maakt voor zichzelf wel uit wat leuk, goed, slecht is.

 

Toch heb ik ook al vaak mogen lezen op dit forum dat men bereid is extra te betalen voor kwaliteit, nou zie uw wens komt binnenkort uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een stomme opmerking is dat zeg

 

beweren en wegzetten dat mensen niet "wensen" te kijken naar commerciele zenders en van uit het nietswetende maar wat reageert

 

 

 

de commerciele omroepen hebben de doelstelling om winst te behalen voor de aandeelhouders en niets anders

 

morgenavond is er op Das Erste een documentaire te zien over Mercedes in Argentinie. In de tijd dat er mensen verdwenen.

denk je nou echt dat dit programma uitgezonden zal worden bij een commerciele omroep als Mercedes de hoofdsponsor zou zijn vele programma's?

http://programm.daserste.de/pages/programm/detail.aspx?id=12CE6A4CE7042C542A3047E666D3FF45

 

denk het dus niet

 

dat bedoel ik met die onafhankelijkheid van de commerciele omroepen, die snel eindigt als het gaat om geld

 

aan de integriteit van Rick Niemand bij voorbeeld twijfel ik echt niet aan, maar hij is niet de enige persoon bij deze omroep

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Toch heb ik ook al vaak mogen lezen op dit forum dat men bereid is extra te betalen voor kwaliteit, nou zie uw wens komt binnenkort uit!

Ehhh je vergeet iets belangrijks Penthe. Wij betalen er al voor!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om geld gaat, is de publieke omroep ook niet brandschoon.

Het draaide altijd via ledenaantallen en trucs met programmagegevens en gidjes om geld en macht

Hilversum heeft hier altijd bedenkelijke spelletjes mee gespeeld. Inclusief het buiten de deur houden van commerciele omroep.

Mede natuurlijk om greep op de STER inkomsten en de publieke opinie te houden. Zonder tegengas te krijgen.

 

Wat dit betreft is het niet ongezond dat ze nu eens echt moeten knokken om hun bestaansrecht te bewijzen

En als ze nog steeds geld te kort komen, gaan ze maar verder fuseren. In plaats van te bedelen bij de belastingbetaler.

Want geld om FTV te blijven op de sat, dat is er wel, maar wordt besteed aan overtollig of overschat personeel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want alle bronnen hierover zijn openbaar.

Inclusief het feit dat er nog steed te veel omroepen zijn.

Verder zijn een aantal voorgenomen bezuinigingen onlangs in overleg met de oppositie teruggedraaid.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. En Penthe kijkt een gegeven paard niet in de bek. ;)

Je ziet het verkeerd, mijn kaartje staat niet op mijn naam maar op die van mijn moeder in Nederland. Mijn moeder betaald de belasting en ik kijk tv, maar nogmaals niet naar de publieke omroep tenzij er een WK of EK is.

 

Je moet niet met je vinger gaan wijzen als je niet de achtergrond weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...