Ga naar inhoud

Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 uren geleden, gerrit B zei:

Hmmm.. ik tank al 3 weken niet met deze hoge prijzen, maar ben nu door mijn voorraad en zal dus de extra kosten door moeten berekenen aan de eindgebruiker.
Mag je 1 keer raden wie die kosten uiteindelijk gaat betalen 😉

Vorige week nog een ritje vanuit het oosten naar Boxtel, naar Best, naar Eindhoven, naar Geldrop, naar Nuenen, naar het oosten.
Ritje van ruim 350 km en dan gaat er wel zo'n 20l diesel door.

Dat koste normaal zo'n 30 euro, nu ruim 51 euro
Komende week maandag ritje Nieuwerkerk ad IJssel, ander klant in Nieuwerkerk ad IJssel, even naar Capelle ad IJssel en dan nog naar Schoonhoven
Dinsdag ritje Vinkeveen, Mijdrecht, Wilnis
Woensdag ritje Nijmegen, Schijndel, Venlo, Roermond, Sittard, dus die gaat over de 500 km 
donderdag een administratie dag
Vrijdag hele dag Capelle aan de IJssel 
Dus schat dat ik komende week zo'n 70l diesel nodig zal hebben, normaal zo'n 110 euro, nu ruim 180 euro.

het leven is een tranendal...

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:
14 uren geleden, moonchild zei:

Daarnaast, als we nou met zn allen de fiets nemen en 1 week niet  gaan tanken? 

Daar zijn wij inmiddels al mee bezig. Het weer wordt langzamerhand beter, dus het is geen straf om per fiets wat boodschappen te gaan halen. 

De goedkoopste tankprijs in de regio voor Euro 95 is momenteel 2,25. In Duitsland kan het voor 2,10. Dure grap langzamerhand....  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Die auto is voor velen een zegen, voor andere pure luxe. Kunnen we het daar over eens worden?

Tanken koste 53 cent in 1966 (guldencenten weet u nog?)

1€ toen is nu 8€ waard

geinig toch

Screenshot_4.png.cc075656b16006c298a1a6f3000a014f.png

dus je mag wel klagen maar het hoeft niet

Oude Maasweg 

The Amazing Stroopwafels

Geplaatst:
2 uren geleden, wanderer zei:

het leven is een tranendal...

Het is maar hoe je het bekijkt.

Ik zie het dat ik heel Nederland door kan rijden op een comfortabele manier, bedrijven en personen kan helpen met mijn kennis/ervaring en er aan het eind van de maand ook nog geld aan heb overgehouden.
Wat wel klopt is dat het laatste (er geld aan overhouden) je steeds moeilijker wordt gemaakt omdat iedereen probeert er een stukje van mee te snoepen en met dit soort stijgingen in de brandstofkosten is er niet een taartpunt weg maar meteen bijna een halve taart.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Eerder hebben we het er al over gehad... toen het ook al zo moordend duur was.

Doorberekenen is jou legitieme oplossing.

Geld eraan overhouden vind ik niet passen.

Oude Maasweg 

The Amazing Stroopwafels

Geplaatst:

Je zal er altijd aan over moeten houden, immers na 400.000 km is de auto wel zo ongeveer aan het einde en moet er een nieuwe gekocht kunnen worden.

Je kunt dat verwerken in je uurloon maar dan betalen er ook bedrijven/personen voor de auto terwijl ze er nagenoeg geen gebruik van maken.

Vandaar het verwerken in de km kosten zodat iemand waar je veel kilometers voor maakt ook meer bijdraagt.
Wij gaan de km prijs dan ook niet verhogen maar gaan waarschijnlijk werken met een brandstoftoeslag van zo'n 6 a 7 cent per km welke enkel de gestegen kosten dekt en weer komt te vervallen als de prijzen weer enigszins normaal zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Tja de wijzen kwamen uit het Oosten.

Hupsakiday is niet de naam van je bedrijf toch?

Heb ik altijd gedacht dat het afschrijven van een bedrijfsmiddel (auto) ronduit attractief is voor bedrijvend Nederland.

VVD weet je wel.

Oude Maasweg 

The Amazing Stroopwafels

• Moderator
Geplaatst:

Net thuis na een rit van 1.012 km.

Onderweg veel benzinestations gezien.

De duurste stond in Nederland, diesel, € 2,77

De goedkoopste in Frankrijk, € 2,07

In België staat de diesel bij de meeste pompen op de maximum prijs, € 2,28.

Ik heb de indruk dat men in Nederland bij het berekenen van de brandstofprijs op een paniekknop heeft gedrukt.

In alle landen komt er hetzelfde product uit de slang, in een Europa zou je een gelijke prijs mogen verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen