Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Ik snap dat heen en weer ge-ren van Nederland naar Spanje niet. Met dat ge-overwinter. 

Dat is zooooo wat van de jaren 80 en 90. 

En dan dat gejammer dat de benzine zo duur is. 

Wat willen jullie nu eigenlijk? Goedkoper wordt het echt niet hoor. 

Van beide wallen willen eten en oh hemel...die wagen niet opgeven en vanwege dat beetje benzine lopen te drammen en huilen en iedere cent om lopen te draaien om ook maar nergens wat teveel te betalen. 

Wonen in Spanje daar zit een prijskaart aan verbonden. 

Kun je het betalen of niet?

Loop niet te zeiken vanwege dat beetje benzine. Wees groot en dapper. En laat je niet zo kennen. 

Stelletje krentenkakkers. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, je geeft zelf aan, dat je al een aantal jaren weg bent uit Nederland.

 

Hier is een en ander ondertussen niet meer het oude Nederland.

De belastingdruk in Nederland is ondertussen hoog, en stijgt steeds verder.

Alleen het aantal mensen wat afhankelijk is van de voedselbanken groeit harder.

 

De aow is al jaren bevroren, te veel om van te sterven, te weinig om van te leven.

 

Spanje is voor veel gepensioneerden tegenwoordig noodzaak om de winter door te komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hebben van 2 domicilie is voor mij een pure luxe. 

Iedereen gegund. Maar hou op met dat gehuil over die benzine prijs. 

Sprietje zit uit pure ellende zijn batterijen te sparen en in bakjes te doen met het opschrift van: "goed", "gaat nog net" en "nou ja, misschien nog een beetje". 

Mensen, ga met de trein naar Spanje, daar ga je ook niet aan dood. Lekker relaxen, zonder stress. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vliegen is sneller en goedkoper.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Ik zou er niet een seconde over nadenken en gewoon het vliegtuig pakken. 

Niks met die lange ritten lopen te worstelen. 

 

Ik vlieg voor € 600 heen en terug DXB - FRA. 

Slaap op dat traject en de benzine   zal me een worst wezen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

En dan dat gejammer dat de benzine zo duur is. 

Loop niet te zeiken vanwege dat beetje benzine. Wees groot en dapper. En laat je niet zo kennen. 

Stelletje krentenkakkers. 

Zegt degene waar een liter benzine nog geen 60 cent kost.

Het wordt heel anders als je net als een zwager van mij elke maand ruim 500 euro kwijt bent aan alleen nog maar de brandstof om op je werk te komen.

Want de prijs voor brandstof stijgt wel maar de belastingvrije vergoeding die je werkgever je mag geven staat al jaren vast.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik vlieg voor € 600 heen en terug DXB - FRA. 

Slaap op dat traject en de benzine   zal me een worst wezen. 

De kerosine prijs is natuurlijk wel een behoorlijk stuk lager dan BENzine dus echt vergelijken is nog nooit eerlijk gebeurd tussen automobiel en vliegtuig.

Maar het feit is niet dat Nederlanders of Belgen krentenkakkers zijn, het feit is dat er in de diverse landen verschillende belastingen geheven worden en dat maakt mensen nukkig. Terwijl de milieukwestie, gezondheidskwesties en verkeersproblemen overal dezelfde zijn. (behalve op de camping :P )

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Zegt degene waar een liter benzine nog geen 60 cent kost.

Het wordt heel anders als je net als een zwager van mij elke maand ruim 500 euro kwijt bent aan alleen nog maar de brandstof om op je werk te komen.

Want de prijs voor brandstof stijgt wel maar de belastingvrije vergoeding die je werkgever je mag geven staat al jaren vast.

 

€ 500 uitgeven voor benzine is wel heel erg veel en misschien kan je zwager er eens over nadenken om te verhuizen of van baan te wisselen.

Ik weet dat dat beide nauwelijks een optie is maar ik zou zo mijn geld niet willen verdampen.

 

Sinds ik in de Emiraten woon is hier ook al de benzineprijs meer dan verdubbelt. Ik woon ook 100 km van mijn werk en heb dus iedere dag 200 km te gaan. Echter kan ook van thuis uit werken en hoef niet iedere dag deze afstand te rijden of ik ben op dienstreis. Verder heb ik een tankkaart van de baas, dus mij jeukt het niet. Indirect betaal ik ook voor de benzine omdat het met mijn salaris onderhandelt werd.

 

Ik doelde echter met mijn relaas op de mensen hier op dit forum die jammeren vanwege de hoge benzine kosten die ontstaan tussen Nederland en Spanje.

Daar heb ik echt geen medelijden mee omdat het hebben van 2 domicilen pure luxe is. Je kan het je veroorloven of niet.

Mensen die in Spanje gaan wonen omdat het daar goedkoper is dan in Nederland geef ik gelijk maar zeg dan je woning in Nederland op want zo bespaar je helemaal geen kosten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Daar heb ik echt geen medelijden mee omdat het hebben van 2 domicilen pure luxe is. Je kan het je veroorloven of niet.

Ja nu de boetes op het illegaal onderverhuren zo hoog zijn geworden in Nederland is dat natuurlijk kostbaar geworden om twee woonplekken te bekostigen. Ofschoon er ook nog particuliere verhuur is, daar kun je rijk van worden. Met de woningnood is het sowieso makkelijker in Spanje of Portugal te wonen 24/7/12.

Maar het topic is het prijsverschil op een "levensbehoefte" de brandstof en energie. Die zogenaamde levensbehoefte is qua auto zeer zeker niet het geval. Ik heb buren die wel een auto hebben, houden en onderhouden maar deze niet nodig hebben.

23 uren geleden, Tonskidutch zei:

Sommige mensen hebben helemaal geen auto nodig.

vandaar deze quote

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

op het illegaal onderverhuren

 

Daar zeg je me wat....

Wil je goedkoop naar Spanje...dan probeer eens BlaBlaCar. Mijn vrouw en ik hebben het ooit eens geprobeerd voor de lol en we vonden het eigenlijk best wel leuk. En werkelijk spotgoedkoop.

 

https://www.blablacar.nl   er is ook een App voor.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

€ 500 uitgeven voor benzine is wel heel erg veel en misschien kan je zwager er eens over nadenken om te verhuizen of van baan te wisselen.

Ik weet dat dat beide nauwelijks een optie is maar ik zou zo mijn geld niet willen verdampen.

Simpel 83 km heen en 83 km terug en dat 5 dagen in de week (met zieke collega's 6 dagen in de week) want in een winkel staan gaat niet lukken vanuit huis.

Maar ik zou willen dat ik het met 500 euro per maand aan brandstof kon redden zou mij weer 100 euro in de maand schelen.(nu elke week 150 euro aan diesel)

Kijk je naar een jaar terug dan was je voor dezelfde hoeveelheid brandstof ipv. 600 euro slechts 400 euro kwijt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...