Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


21 minuten geleden, Tonskidutch zei:

9 uur in de auto kletsen tegen een vreemde hou op aub

 

Ja, daarom heet het ook Blabla.....

 

Als het goedkoop moet...dan kan dat ook zo.

Natuurlijk is het met de fiets nog goedkoper.

 

Ik ben ooit eens ge-blabla´d van Málaga naar La Linea de la Conceptión en dat ging prima...temeer omdat ik niet wist hoe ik er met een bus moest komen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een keer zelf met de mitfahrzentrale ( miFaz ) naar Berlijn

+

Een keer iemand meegenomen naar Koblenz uit Dresden

Kan helemaal gratis of 10% van de brandstofkosten als bijdrage.

Want =>>>

Screenshot_10.thumb.jpg.b24c888286938b6cad83651e0c91a920.jpg

 

1,05 personen per auto is het luxeprobleem van de westerling

al hoewel ik het geen probleem vond toen ik nog een auto had :grin:

 

maar ik stoor me helaas heel snel aan het rijgedrag van andere chauffeurs en ik had MAASTRICHT - MALAGA niet overleefd

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gerrit B zei:

Het wordt heel anders als je net als een zwager van mij elke maand ruim 500 euro kwijt bent aan alleen nog maar de brandstof om op je werk te komen.

Want de prijs voor brandstof stijgt wel maar de belastingvrije vergoeding die je werkgever je mag geven staat al jaren vast.

Waarom gaat jouw zwager zo'n 90 km van zijn werk wonen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken massa's mensen die in de "destijds nog goedkope" landschappelijke regio's een woning kochten omdat die randstad onbetaalbaar werd.

Die moesten wel reistijd en dus die kilometers voor lief nemen.

Maar ook dat stopt wel een keer als reizen en wonen tezamen gewoon weg te duur gemaakt wordt.

Planologie is begin jaren 90 compleet losgelaten ten gunste van de gemeentelijke en regionale vastgoed bedrijven die winsten konden boeken op bedrijvenparken en de nieuwbouw wijken voor woon oasis.

Als je kunt woon je om de hoek van je werk of naast je werkruimte en loopt.

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mojo zei:

Waarom gaat jouw zwager zo'n 90 km van zijn werk wonen?

 

Omdat mensen kiezen voor mooi en rustig wonen. Ik zou mijn woonlocatie nooit laten bepalen door mijn werklocatie.

Nu met corona heb ik een groot aantal collega's die ook de randstad verlaten hebben. vrijstaand huis in de Achterhoek of een boerderij in Friesland. Ze gaan er van uit dat ze maximaal 2 dagen in de week terug naar kantoor moeten.

 

42 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als je kunt woon je om de hoek van je werk of naast je werkruimte en loopt.

 

Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Psychosammie zei:

Omdat mensen kiezen voor mooi en rustig wonen. Ik zou mijn woonlocatie nooit laten bepalen door mijn werklocatie.

 

Tja...dat heeft dan wel z´n prijs.

 

Bij mij is het eigenlijk niet veel anders.

Ik ben in Ras al Kaimah gaan wonen omdat het daar stukken goedkoper is dan in Dubai. Dat betekent dan wel 100 km heen en 100 km terug.

Het kost me aan reistijd 2 x 45 min uur per dag extra. Maar de rit door de woestijn gaat wel vlot en ik rij het graag. Nauwelijks verkeer behalve dan in Dubai. Rij tot aan de stadsgrens met 130 km/h en dan wordt het minder.

Ik heb er nog geen spijt van.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er sterk op dat een ouder fenomeen opnieuw de kop op heeft gestoken.

Wat is er gebeurd dan?

  1. Kwam woensdag thuis uit het ziekenhuis en wilde gisteren een boodschap met de auto doen.
  2. Ik open mijn elektrische garagedeur en druk het knopje op de deur om mijn Captur te openen. I.p.v te openen doe ik de Captur op slot. Hij was dus al open. Vreemd.
  3. Ik start de auto en rijd deze uit de garage. Net daarbuiten slaat de motor af en toont de computer een scala aan bizarre meldingen. Het resultaat, een auto die niet meer start en een computer die over de zeik lijkt.
  4. Mijn vaste monteur gebeld en zijn voorlopige conclusie is dat ik geen benzine meer zou hebben. De computer geeft exact het op deze tank gereden aantal km’s aan wat correct was. Daardoor zou de tank nog zo’n beetje voor 5/6 deel gevuld moeten zijn. Dus niet leek. Dat de meter op nul stond weet ik aan de computer die over de zeik was.

Uiteindelijk bleek zijn conclusie een feit. Tank bleek volledig leeg. Auto stond in de garage en daar is de tank zeker niet leeg gelopen. 
Zou het dan werkelijk zo zijn geweest dat in de enkele uurtjes dat de auto buiten in zicht heeft gestaan dat de inhoud van de tank gejat is? Het heeft er alle schijn van. Met alle andere ellende kan deze schade van zo’n tientje of 7 er ook nog wel bij.

 

Men is gewaarschuwd.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mojo zei:

Waarom gaat jouw zwager zo'n 90 km van zijn werk wonen?

Omdat de winkelketen waar hij werkte failliet ging (Harense Smit) en je met een leeftijd van 56 simpelweg de banen niet meer voor het uitzoeken hebt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Omdat de winkelketen waar hij werkte failliet ging (Harense Smit) en je met een leeftijd van 56 simpelweg de banen niet meer voor het uitzoeken hebt.

Yep. Dan ben je de Sjaak

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met restitutie van het smerige kwartje van Kok, nu nog hooguit iets van 5 eurocent waard, halen we dat niet terug.

De clubs na hem hebben nog veel meer geschraapt en zijn nog viezer. En dus gaan we tanken in het buitenland als we de mogelijkheid hebben.

Herinner me nog van lang geleden dat ik de benzine in Frankrijk zo duur vond, 1 gulden 78 terwijl het hier iets van 1 gulden 60 was.

We zijn ze allemaal rechts gepasseerd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland staat op plaats 3 wat de benzineprijs betreft alleen HongKong en Yemen hebben nog hogere benzine prijzen.

Belasting op belasting en in Den Haag maken ze zich druk over de enorme inflatie maar ondertussen plukken die belastingslurpers er enorm de vruchten van omdat ze steeds meer BTW binnen harken. (dan kunnen ze dat later weer enorm over de balk gooien)

Het interesseert ze geen r..t omdat ze zelf niet hoeven rond te komen het gemiddelde loon in Nederland (€ 2500,00/maand incl. vakantiegeld). Kost een woonruimte die je nodig hebt je toch al heel wat en als je er warmpjes bij wilt zitten gaat enorm meer kosten per maand, dan kost je autotje plotseling ook nog eens heel wat meer per maand aan benzine om alleen maar op en neer naar je werk te rijden terwijl de kilometer vergoeding al vanaf 2006 op €0,19/km staat (benzine koste toen € 1,48/liter) en een middenklasse auto koste toen € 21000,00  en nu kost dezelfde auto € 36000,00 en dan heb je geen electrobak want die kost je nog ietsje meer.

 

Maar goed we stonden op 2 en we zijn dus gezakt.......goed bezig....

 

Bron: https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...