Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Op 3-12-2021 om 12:04, Tonskidutch zei:

Voor als je niet naar het buitenland kunt zoals ik in de Regio Dresden destijds gebruikte ik de ADAC Spritpreise App

En voor Nederland is er de ANWB Onderweg app.

 

Je kan natuurlijk ook op internet zoeken, maar daar vindt je app's stampvol met afleidende reclame.

Maar ja... het probleem is dat de APPs zeer traag reageren op prijsaanpassingen (d.i. de interface).

Zelf al gemerkt dat het als volgt gaat :

1. aanpassing prijs aan de pomp zelf

2. aanpassing aan het bord (na 1 - 2 minuten)

3. aanpassing in de APP na nog eens 5 minuten

 

Komt nog eens daarbij dat de Prijzen dikwijls schommelen per dag :-(.

Het goedkoopst tank je enkel nog 's vanavond rond 21 uur, maar dit is geen garantie.

Ik heb ook al meegemaakt dat, tegen alle logica in , de zaterdagvoormiddag van 9 uur tot 11 uur het goedekoopste was van heel het weekend.

 

Het grote probleem is de verdoken kartelvorming in Duitsland : per regio zijn de prijzen bij hetzelfde merk tot op de cent identiek (gewone benzinestations langs de gewone weg, niet op de autostrade !).   

 

@Tonskidutch: ik woon zelf in Dresden en ik weet na een aantal jaar wanneer het in order is om in Brandenburg te tanken omdat Dresden 5 tot 10 cent duurder is - ik vertel waarschijnlijnk niets nieuws onder de zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

opvallend dat het bij jullie het goedkoopst is rond 21.00 uur terwijl hier net over de grens de prijzen dan al weer gestegen zijn.

Wil je hier het goedkoopst tanken dan is dat door de week meestal op dinsdag en woensdag tussen 19.00 uur en 19.30 uur.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe allemaal dat die prijzen per uur kunnen wisselen.
In Nederland kennen we geen maximum en minimum brandstofprijs, in België wel een maximum en in Spanje een minimum en een maximum brandstofprijs.
De site van de pomp waar ik altijd tank, geeft dat netjes aan hoe de prijzen de afgelopen maand zijn geweest zoals ook de minimum en maximum prijs van de door de regering vastgestelde brandstoffen.
De prijs van benzine is al vele maanden €1,399. Dat is behoorlijk goedkoop maar ze zitten nog steeds €0,042 boven de minimum prijs.

 

Brandstofprijs laatste maand.png

Brandstofprijs min-max.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was onlangs op Lanzarote, dat een Spaans Canarisch eiland is. Daar waren de prijzen nog een stuk lager,  het zal wel iets met het belastingregime te maken hebben.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Sprietje zei:

Wat een gedoe allemaal dat die prijzen per uur kunnen wisselen.

Dat is zeker een gedoe en een kwestie van goed plannen want als je 5 min te laat bent dan kan je zo 5 - 10 euro extra kwijt zijn voor de hoeveelheid brandstof wat ik altijd tank. (dus altijd voor net geen 150 euro)

De prijs wordt ook meestal niet door het tankstation zelf bepaald maar wordt centraal geregeld door een keten van tankstations.

Het personeel weet dus ook nooit wanneer de prijs omlaag of juist omhoog gaat (wel ongeveer)

Kom je er zoals ons vaak (regelmatig 2 x per week) dan leer je het personeel wel kennen en krijg je ook wel wat info wat de beste tijden zijn.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bah..., het is februari en de benzine is weer duurder geworden hier in Spanje. Ik betaal nu €1,419 en ook de diesel is weer iets omhoog, nu €1,299. Maar wat las ik op united consumers, is de adviesprijs van de benzine in Nederland nu al €2,150? Dan blijf ik nog maar een tijdje in Spanje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Bah..., het is februari en de benzine is weer duurder geworden hier in Spanje. Ik betaal nu €1,419 en ook de diesel is weer iets omhoog, nu €1,299. Maar wat las ik op united consumers, is de adviesprijs van de benzine in Nederland nu al €2,150? Dan blijf ik nog maar een tijdje in Spanje.

 

Inderdaad, toen ik 2 jaar geleden hier in Spanje voor het laatst overwinterde betaalde ik nog € 0,99 voor één liter benzine.

Nu bij de grote winkelketens € 1,49.

Maar ja, zoals je schrijft, ben vorige week even een week met de auto naar NL geweest en dan schrik jij je mottig als je daar de prijzen ziet.

Dus ook ik blijf nog even hier al is het alleen maar om op de energierekening te besparen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Nou reken maar dat je dat gewoon aan de pomp betaald,

 

Aan de snelweg wel.

Benzine 1,93 en diesel 1,64

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...