Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


3 uren geleden, Sprietje zei:

Gisteren is de Euro 95 hier aan de Costa Calida weer een cent omhoog gegaan naar €1,449 maar ik heb de indruk dat de prijsstijging in Nederland veel harder gaat. Zelfs bij goedkope pompen kost hij al meer dan €2,00. Het scheelt nu dus al €0,55 per liter hier in Spanje.

 

benzine tanken.jpg


komt omdat de prijs hier grotendeels accijns is,

bij stijgingen stijgt de prijs exponentieel harder dan elders.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
22 minuten geleden, Gerard 76 zei:

komt omdat de prijs hier grotendeels accijns is,

bij stijgingen stijgt de prijs exponentieel harder dan elders.

Eh, nee, de accijns is een vast bedrag.

De BTW zorgt wel voor een snellere stijging.

 

Accijns: vast bedrag per liter

Accijns is een vaste heffing van de overheid op onder meer brandstof. In 2022 is de accijns omhoog gegaan met een inflatiecorrectie van 1,3%. Het vaste bedrag per liter op benzine bedraagt nu 83,2 cent, op diesel 53,6 cent en op LPG 19,9 cent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edbe want?

 

Want dat is een oneerlijke markt sector, ben je afhankelijk van Ben Zine bepaal ik als leverancier wat het gaat kosten naast je nationale BTW afdracht.

Olie is mijn winstmodel en elke koppeling van energie aan die olieprijs is koren op de molen van de potentaten die energie hebben.

De klassieke Oliebaronnen jutten al meer dan een eeuw landen tegen elkaar op om de olieprijs te doen stijgen. Dus dat mechanisme kennen we.

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
opjutten

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ford Mondeo 1.5 TDCI wagon (euro 6 diesel) rijdt gemiddeld 1:21 bij de huidige maximum snelheden. Niet slecht voor zo'n grote auto en ik voel die literprijzen niet zo erg.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn auto rijdt ook rond de 1 op 20, maar nog niet zolang geleden  vulde ik de tank voot 65 Euro.

Afgelopen week was dat 108 Euro.

 

Ik voel die liter prijzen wel degelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootste besparing behaal je door minder te rijden. Ik werk nu al twee jaar thuis en tank daardoor nog maar ongeveer één keer in de maand. Bij voorkeur dan wel in Duitsland, want dat scheelt al gauw zo'n 20 cent per liter. Als het verschil al niet hoger is.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...