Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Op 30-6-2022 om 09:05, ceesv zei:

Vandaag in de krant.

'Automobilisten moeten vanaf 2030 gaan betalen voor elke gereden kilometer'

Zelfs in het buitenland gereden kilometers zouden meetellen.

 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2062618849/automobilisten-moeten-vanaf-2030-gaan-betalen-voor-elke-gereden-kilometer

https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-infrastructuur-en-waterstaat/nieuws/2022/07/01/vanaf-2030-betalen-automobilisten-naar-gebruik

Het lijkt ietsjes eerlijker en met meer privacy conform ipv poortjes en camera's op de wegen. Maar wat de automobilist gaat betalen voor die kilometer moet nog worden uitgewerkt!

Medio 2023 is meer duidelijkheid.

 

En tegelijk waarschuwt de ANWB volgens autoweek > https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/anwb-waarschuwt-voor-permanent-verkeersinfarct/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

 

Dat voelt aan als een ontmoedigingsbeleid op vele fronten.

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Naar mate er steeds meer electrische auto's komen en minder fossiele brandstof auto's, zullen de accijns inkomsten navenant afnemen.

Kilometer heffing betaal je op dit moment aan de pomp.

Met het stopcontact, al dan niet gevoed door je eigen zonnepanelen loopt de overheid die inkomsten mis.

Dat ook in het buitenland gereden kilometers door de Nederlandse staat belast gaan worden is bijzonder, ik kan mij voorstellen, dat die landen een aandeel willen hebben over de inkomsten in hun land welke geïnd worden door Nederland.

 

Ik zie nog de nodige haken en ogen aan de registratie van de gereden kilometers, een kilometer teller in de auto is geen geijkt apparaat, en een technicus kan die manipuleren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, ceesv zei:

Kilometer heffing betaal je op dit moment aan de pomp.

 

Zal mij benieuwen of die Km heffing dan ook gaat verdwijnen zodat het niet meer zinvol is om in het buitenland te gaan tanken.

In Duitsland zag ik gisteren dat de prijs voor diesel inmiddels al is gezakt naar 1,91.9

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Dus als je naar Oostenrijk gaat mag je naast tol ook nog es de NL staat spekken?

of dat idee ook uitgewerkt wordt inzake TOL,  dat wil men dus afschaffen

ergo dat moet dan een europeese oplossing worden, daar zijn er al een paar mensen misselijk van geworden.

 

Ik vraag me af of ik nu als voetganger ook subsidie kan krijgen ?

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

poep op de stoep....

Quote

Er ligt weer poep op de stoep
't Is een troep op de stoep
En die poep is van mijn buurman z'n hond
Want die strooit naar behoefte zijn behoefte in 't rond
Want zijn baas is een baas zoals de meeste
Want hij houdt, zegt 'ie zelf, toch zo van beesten
Maar dat jij, waar je stapt
In zijn uitwerpselen trapt
En met jou velen
Kan hem niet schelen
Want de mens is bij hem veel minder in tel
Strontvervelend, dat wel

Neerlands hoop op alle stoepen
Waarop honderd honden poepen
Is vandaag een plaag
Waar men ook gaat of staat
En dezelde die zo huilen
Dat wij het millieu vervuilen
Laten honden uit, en ja hoor
Het geluk ligt weer op straat
Omdat het hun kennel, omdat het hun kennel
Omdat het hun kennelijk niet interesseert
Of jij je ondersmeert waar je je ook went of keert

bron Farce Majeur

  • Like 1

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier een vorm in van tegen wil en dank iets doordrukken wat eigenlijk niemand, of maar een klein deel van  de bevolking, wil.

Nu alvast vastleggen dat het rekeningrijden in 2030 plaats gaat vinden (en dus naar volgende kabinetten overhevelen) en in 2030 zeggen van "tja sorry maar dat is in 2022 al zo vastgelegd daar kunnen we nu niets meer aan veranderen"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen wel moeten want hoe belast je in de toekomst dan het gebruik van EV's wat tegen die tijd de overhand zal hebben?

Je kunt moeilijk accijns op alle stroomgebruik gaan heffen want dat gaat gegarandeerd en succesvol protest op leveren.

Daarnaast wil men al veel langer niet het bezit belasten maar vooral het gebruik er van.

Dat kon tot nu toe prima door aan het accijns knopje te draaien maar ondertussen is die simpele oplossing achterhaalt door de hedendaagse techniek.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, wanderer zei:

en wat doen we met al die niet-NL kentekens die hier rustig rondknarren

8 uren geleden, wanderer zei:

De spijker op z’n kop

Zelfs Polen die hier al langer dan 10 jaar een huis huren rijden nog met een PL kenteken 

Hoe is t mogelijk 🤨

8 uren geleden, wanderer zei:
5 uren geleden, gerrit B zei:

Ik zie hier een vorm in van tegen wil en dank iets doordrukken wat eigenlijk niemand, of maar een klein deel van  de bevolking, wil.

Nu alvast vastleggen dat het rekeningrijden in 2030 plaats gaat vinden (en dus naar volgende kabinetten overhevelen) en in 2030 zeggen van "tja sorry maar dat is in 2022 al zo vastgelegd daar kunnen we nu niets meer aan veranderen"

Je laatste zin komt me bekend voor.

Dat Natura 2000 besluit.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, theparasol zei:

Ze zullen wel moeten want hoe belast je in de toekomst dan het gebruik van EV's wat tegen die tijd de overhand zal hebben?

Je kunt moeilijk accijns op alle stroomgebruik gaan heffen want dat gaat gegarandeerd en succesvol protest op leveren.

Daarnaast wil men al veel langer niet het bezit belasten maar vooral het gebruik er van.

Dat kon tot nu toe prima door aan het accijns knopje te draaien maar ondertussen is die simpele oplossing achterhaalt door de hedendaagse techniek.

 

Het gebruik betalen we al bovenmatig in de benzineprijs.

Daarnaast betalen we wegenbelasting waarvan maar een deel voor de wegen wordt gebruikt.

Vervolgens heb je nog eens het parkeergeld.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...