Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Vanaf vandaag stevige kortingen aan Franse tankstations, Belgische pomphouders vrezen klantenverlies: “Volle tank in Frankrijk kost 25 tot 30 euro minder dan hier”

Vanaf vandaag wordt tanken in Frankrijk aanzienlijk goedkoper. Tot eind oktober geeft de overheid er 30 eurocent per liter brandstof cadeau en doet TotalEnergies er in zijn stations nog eens 20 eurocent bovenop. Hierdoor dreigen de ‘Franse’ benzine en diesel de komende weken met amper 1,5 euro per liter te flirten. Tot grote ongerustheid van de Belgische federatie BRAFCO: “De Belgische brandstofaccijns moet nú tot het Europese minimum verlaagd worden, anders staan we machteloos tegen de Fransen.”

Prijs vandaag juist over de grens met Poperinge.

303334266_10160176469970929_5222387996479957159_n.jpg

  • Haha 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rutte & Co verdommen zoiets en zullen het blijven verdommen.

Ik zag trouwens hier dat diesel nu 5 cent duurder is dan benzine. Is de belasting voor diesel nu ook lager dan die voor benzine?

De nieuwe diesels zijn trouwens schoner dan de benzine-motoren...

Indertijd overgestapt naar benzine omdat ik nog geen 20.000 km per jaar reed.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgie is het verschil nog groter tussen diesel en benzine.Blijkbaar is klimaat nu maar bijzaak zodat de multinationals en regerings politici eerst hun zakken kunnen vullen.De uitstoot van moderne diesel is vele male kleiner dan benzines.Bewijst dat het allemaal is om de gewone werkmens terug te brengen naar de middeleeuwen : superrijken en de rest is afval. Als het zo belangrijk zou zijn dan was electriciteit super goedkoop zodat iedereen er naar toe ging

 

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/1/2022 at 6:12 PM, minplus said:

Ik zag trouwens hier dat diesel nu 5 cent duurder is dan benzine. Is de belasting voor diesel nu ook lager dan die voor benzine?

Ik betaal voor mijn kleine dieseltje op het moment 93 euro per maand. Das zo'n 3 euro meer dan een jaar terug.

De dieselprijs is op het moment fors maar toch haal je uit een liter diesel nog steeds meer kilometers dan uit een liter benzine.

Als dit karretje afgereden is dan komt er wel weer wat anders. Inruilen levert je toch geen drol meer op anno 2022.

Ik verwacht een kleine zuinige benzine want al het overige is voor mijn salaris onbereikbaar.

Ergens hoop ik dat ze de belasting voor diesel onderuit doen maar de centen moeten toch ergens vandaan komen en als diesel goedkoper wordt zal iets anders duurder moeten worden. Geeft ook allemaal gezanik en de dieselrijder is inmiddels gewend dat hij in het verdomhoekje zit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment zijn 2e hands wagens weer gevraagd, omdat nieuwe auto's een jaar of nog langer levertijd hebben.

Ik heb een moderne diesel, mij is aangeraden door mijn garage die te houden en niet in te ruilen.

 

Op dit moment is het te onzeker een wagen te kopen welke over een paar jaar nergens meer mag rijden.

 

Een moderne Diesel is schoon en zuinig, met een tank haal ik regelmatig een afstand van 1.200km of meer, hetgeen neerkomt op iets van rond de 1 liter op 25 km.

 

Tja, wegenbelasting, door geografische omstandigheden betaal ik voor mijn bijna 2.000 kg wagen ongeveer € 235,-- per jaar, nog geen 20 Euro per maand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gerrit B said:

Ik betaal voor mijn grote diesel (2L Seat Alhambra) rond de 45 euro per maand (wel op grijs kenteken)

 

Proficiat, mijn Renault Clio 3 uit 2012 kost je in Overijssel ongeveer 93 euro per maand (particulier)

Hij rijdt overigens 1 op 25 net zoals die moderne dikke BMW van ceesv.

En toch is het in verhouding nog goedkoop want de eigenaar van een volvo station op diesel zal er ruim 150 euro per maand voor moeten aftikken.

En die haalt zeker niet 1 op 25.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat hangt van de route af, in Nederland mag je 90 met je aanhanger, in Duitsland met een daarvoor gekeurde aanhanger 100 km/uur, in België mag je met dezelfde aanhanger 120 en in Frankrijk 130 km/uur.

 

Leve de eenheid in Europa.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee keurig 83 op de navi aangehouden (dus 87 op de teller)

Maar als je dan ziet hoeveel auto's met aanhanger je dan inhalen en ook met hoge snelheid je inhalen dan vraag je je af hoe het kan dat als jij 85 rijdt met je aanhanger je een boete krijgt en dat soort figuren blijkbaar niet want ik betaal dan boetes van goed 35 euro maar die van hun moet dan toch wel een heel stuk hoger zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat is juist.

Ik ging uit van de snelweg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Belgen aan Franse grens, of Nederlanders op doorreis in Frankrijk, die tank willen opvullen , zijn in Frankrijk nu grote kortingen. Maar oppassen, niet overal even voordelig, kan soms 10 tot 20 cent verschil zijn. Voor Euro super 95, betaal je in Haluin (net over grens Menen) 1.49 euro, terwijl aan Carefour in Belle men 1.62 euro betaalt. Steenvoorde zelfs meer dan in België , 1.71 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...