Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

de oplossing is tolpoorten zoals in bijv Portugal, je betaalt voor het stukje weg waar je overheen rijdt, je kunt die prijs zelfs flexibel maken, iedereen betaalt die tol, ook buitenlanders, maar ja dat is vloeken in de kerk, terwiil ook heel veel NL'ers met een Franse badge rondrijden die in Frankrijk, Italie, Spanje en Portugal gebruikt wordt voor de tolbetaling, ja met een en dezelfde badge achter de voorruit, maar o wee in NL privacy.....ik ben blij met de badge en vind het ideaal.

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, theparasol zei:

Je kunt moeilijk accijns op alle stroomgebruik gaan heffen want dat gaat gegarandeerd en succesvol protest op leveren.

We betalen toch al flink wat energiebelasting?

Het salderen wil men toch al afschaffen en overdag moet die auto gebruikt worden terwijl hij 's nachts opgeladen wordt dus wat is het probleem?

Daarnaast een jerrycan stroom halen in het buitenland wordt wel een heel stuk moeilijker  😲

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gezien in Duitsland bij Shell, naast autosnelweg, 2.32 euro voor diesel, bij een gewoon Shell station weg van autosnelweg 1.92 euro. Frappant dat dit beide Shell stations waren. De vraag is , waarom dit verschil, want je zou toch denken dat men meer verkoop heeft naast autosnelweg. Ook opgemerkt dat veel stations geen meldingsbord meer hebben met de prijzen, ik heb alleen een bord opgemerkt bij het goedkope station.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De autobaan concessie wordt bij opbod door de overheid verpacht.

Dat wordt doorberekend in de prijs.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk wat het onderhoud ed. jaarlijks kost per provincie deel het door het aantal auto's en je hebt een vast bedrag wat je het autorijden gaat kosten + de overheid krijg een vast bedrag binnen voor het onderhoud.

Vrijwel zeker een heel stuk goedkoper dan bij gaan houden wie hoeveel km met zijn auto heeft gereden.

 

Maak daarnaast de belasting een stuk eerlijker, dus kijk wie de wegen beschadigd en laat die ook het meest betalen.

Om maar even te noemen, een vrachtwagen met luchtvering tot 40.000 Kg betaald 161 euro per 3 maand

Een personen auto op diesel met fijnstof filter ed. van 1500Kg betaald in de provincie Overijssel 428 euro per 3 maand

Mag je 1 keer raden wie de meeste schade aan de weg toebrengt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat me iets van bij dat inkomsten voor de schatkist tgv belasting op vervoersmiddelen niet geoormerkt is.

Dus de inkomsten komen helaas niet volledig ten goede aan onderhoud van ons wegennet.

Het niet meer efficiënt kunnen melken van de heilige koe gaat dus serieus impact hebben als ze niet iets nieuws verzinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Pfff, deze week 40 liter euro 98 getankt. Die euro teller in de pomp kon het bijna niet bijhouden. Kassa! Bijna 100 euro.

 

Normaal zit is er een prijsverschil van 4-17 ct tussen 95 en 98. Nu 33 cent 🤢

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Gerard 76 said:

En Shell maakt miljardenwinsten over onze rug

 

Frustrerend dit

Shell keert de winst aan de aandeelhouders uit. Ook jij kan een aandeel kopen en dividend ontvangen. ////////je loopt wel het risico op koersdaling ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...