Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


27 minuten geleden, minplus zei:

Ik meen idd vandaag in een flits langs de snelweg een dergelijke prijs te zien.

 

Ieder weldenkend persoon gaat toch ook niet tanken aan de snelweg. 😲

Ik kom zelfs al bij bedrijven waar ik op het prikbord een notitie zie hangen dat tanken bij een pomp aan of vlak bij de snelweg niet is toegestaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Gerard 76 zei:

Vooroordeel?

 

Let maar op.

 

Mag hopen dat NL stemt met het gezonde verstand ipv beloftes over 0,000036 graden wat achteraf natuurlijk fout herinnerd is.

 

Anders ligt hier straks de economie volledig stil wanneer elke Jan Modaal die niet in de randstad woont noodgedwongen de benzine auto moet wegdoen en dagelijks 30 km heen en 30 km terug mag fietsen.

nAlles voor het klimaat in NL

 

 

De gemiddelde ww afstand is nu 22 km. Op een speed pedelec, gem 37 km/h, doe je hier 35 gezonde en stressvrije minuten over.

 

Wel jammer dat Den Haag ,wat wetgeving en subsidie betreft, uiterst negatief tegenover dit initiatief staat :(

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, moonchild zei:

Wel jammer dat Den Haag ,wat wetgeving en subsidie betreft, uiterst negatief tegenover dit initiatief staat :(

Waarom zou den Haag hier wat aan moeten doen?

Je kunt zelf een auto kopen om op je werk te komen maar een vaak veel goedkopere fiets dat moet de overheid dan maar voor je regelen?

 

Daarnaast is er al een regeling dat je werkgever je belastingvrij maximaal 3 jaar achter elkaar een vergoeding mag geven van 749 euro voor een fiets (hoeft dus niet speciaal elektrisch te zijn) en ze mogen ook nog eens belastingvrij 19 cent per km uit gaan betalen voor je fiets woon/werk verkeer.

Nog een voordeel is dat je werkgever je ook een fiets van de zaak kan geven (kost jou dus geheel niets) maar dan krijg je wel 7% bijtelling ipv. de 22% bijtelling van een auto van de zaak.

Wel mag de werkgever er ook verplichtingen aan verbinden zodat de fiets niet in de schuur blijft staan en je ondanks de vergoeding alsnog met de auto komt.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gerrit B zei:

Was het maar zo'n feest.

Ik kan ongeveer 1050 km met 1 tank en regelmatig moet ik 2 x per week tanken.

Kom op @gerrit B jij brengt dat gewoon je klanten in rekening als je de inschrijving voor de opdracht aanlevert onder het puntje "verschotten" reis en verblijfskosten.

Als je dat niet doet ben je inderdaad dief van eigen portemonnee!

succes ermee

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk wordt dat berekend want als er over 5 a 6 jaar weer 400.000 op de teller staat dan moet er wel geld zijn om weer een nieuwe auto te kunnen kopen.

 

Wat ik bedoelde was dat het woon/werkverkeer slechts 22 km enkele reis zou zijn, dan kon ik elke dag uitslapen ipv. dat om 5.00 uur (en soms nog eerder) de wekker afloopt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over bijtelling en belasting gesubsidieerd woon-werk autoverkeer kunnen we natuurlijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang praten.

Maar dat is zinloos als niemand dat perpetium mobilé durft aanpakken. Dat bedrijven verduurzamen en een aandeel in het openbaar vervoer en per fiets reizen mee financieren is natuurlijk ook een wassen neus, want dan verduurzaamt niet het bedrijf maar de medewerkers. Maar dat soort regeltjes dat kan met de VVD en D66.

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 uren geleden, moonchild zei:

De gemiddelde ww afstand is nu 22 km. Op een speed pedelec, gem 37 km/h, doe je hier 35 gezonde en stressvrije minuten over.

De fiets afstand is niet altijd gelijk aan de auto afstand, het fietspaden netwerk is niet zo uitgebouwd als het autowegen net.

 

Een speed pedelec is niet voor iedereen geschikt, ik zou meer uitgaan van 20 km/u op een gewone e-bike.

 

Een gemiddelde van 22 km is wat het is, een gemiddelde, ik legde gemiddeld 40.000 km af per jaar voor mijn werk.

Ik ben ook wel met de fiets naar het werk gegaan en kon dan halverwege de dag naar huis om de auto te halen omdat er een calamiteit op een vestiging was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbieden heeft niemand in dat verband geschreven.

 

Of het nodig is dat autovervoer dat is voor menigeen nog wel een vraag.

Zoals ik al eerder heb geschreven heeft mijn pensionado buurvrouw en enkele buurmannen helemaal geen auto nodig voor bezoek aan familie of de supermarkt.

Alleszins spaart de buuv met haar Nissan Micra 350€ vaste lasten als ze die luxe laat staan.

Ergens parkeren is bijna nergens meer gratis en zeker niet waar ze graag heen wil.

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet met VVD standpunten wilt komen dan kom je toch snel op de linkse partijen die maar wat graag de auto uit de binnensteden willen verbieden.

Ja nee........., eigenlijk zeg ik dat verkeerd, ze willen de binnensteden autoluw maken en doen dat door het parkeren steeds duurder te maken, parkeerplaatsen op te heffen enz. (Amsterdam met hun SP is er een goed voorbeeld van)

Maar eigenlijk komt het dus toch gewoon neer op het verbieden van het autogebruik.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, gerrit B zei:

(Amsterdam met hun SP is er een goed voorbeeld van)

Tja als er veel SP leden en/of stemmers wonen lijkt me dat de normaalste zaak van de wereld.

Wat dacht je van Blaricum? 😁 ons kent ons, ons zoekt ons.

 

Als je nu naar Kopenhagen zou gaan op vakantie per trein en verder op de huurfiets zie je een stad die de helft van de transitie al heeft gehad betreffende autoluw. Prachtig om te beleven.

 

 

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...