Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


7 uren geleden, gerrit B zei:

Als je niet met VVD standpunten wilt komen dan kom je toch snel op de linkse partijen die maar wat graag de auto uit de binnensteden willen verbieden.

In veel grote Duitse steden - en ook Poolse - zijn de gehele centra autovrij. Hooguit fietsers en elektrische steps.

Een genot voor de wandelaar.

Mij lijken die binnensteden toch niet geïnspireerd door linkse rakkers, want die centra zijn al jaren zo.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

De fiets afstand is niet altijd gelijk aan de auto afstand, het fietspaden netwerk is niet zo uitgebouwd als het autowegen net.

 

Een speed pedelec is niet voor iedereen geschikt, ik zou meer uitgaan van 20 km/u op een gewone e-bike.

 

Een gemiddelde van 22 km is wat het is, een gemiddelde, ik legde gemiddeld 40.000 km af per jaar voor mijn werk.

Ik ben ook wel met de fiets naar het werk gegaan en kon dan halverwege de dag naar huis om de auto te halen omdat er een calamiteit op een vestiging was.

Een fervente autoliefhebber kan nog wel veel meer drogredenen verzinnen.

 

Begin nou maar de verkeersregels te volgen, dus niet meer op fietspad parkeren en verplicht voorrang velenen. 

10 uren geleden, ceesv zei:

De fiets afstand is niet altijd gelijk aan de auto afstand, het fietspaden netwerk is niet zo uitgebouwd als het autowegen net.

 

Een speed pedelec is niet voor iedereen geschikt, ik zou meer uitgaan van 20 km/u op een gewone e-bike.

 

Een gemiddelde van 22 km is wat het is, een gemiddelde, ik legde gemiddeld 40.000 km af per jaar voor mijn werk.

Ik ben ook wel met de fiets naar het werk gegaan en kon dan halverwege de dag naar huis om de auto te halen omdat er een calamiteit op een vestiging was.

Een fervente autoliefhebber kan nog wel veel meer drogredenen verzinnen.

 

Begin nou maar de verkeersregels te volgen, dus niet meer op fietspad parkeren en verplicht voorrang velenen. 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 minuten geleden, moonchild zei:

Een fervente autoliefhebber kan nog wel veel meer drogredenen verzinnen.

 

Begin nou maar de verkeersregels te volgen, dus niet meer op fietspad parkeren en verplicht voorrang velenen. 

Inhoudelijk reageren is duidelijk niet jouw ding.

 

 

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een e-bike, die is wettelijk begrensd op 25 km/uur.

De fietscomputer geeft over bijna 8.000 afgelegde kilometers een gemiddelde snelheid van 19 km.

In het stadsverkeer, wanneer je je aan de verkeersregels houdt, zal die snelheid zelfs nog lager zijn, je mag blij zijn wanneer je gemiddeld 15 km/uur haalt.

 

De relatie tussen een gemiddelde snelheid op je fiets trappen en mogen autorijden ontgaat mij.

Werk je binnen 10 km van je werk en heb je voor je werk geen verplichtingen op andere locaties is een fiets een alternatief vervoermiddel.

 

Maar er zijn genoeg mensen die voor hun werk regelmatig verplichtingen hebben bij klanten of op andere vestigingen, dan is een auto nog steeds het aangewezen vervoermiddel.

 

En met de gemiddeld 40.000 km / jaar zie ik mij dat op de fiets niet doen, daar heb ik2 diesels voor op de parkeerplaats staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Een genot voor de wandelaar.

Alleen een crime voor degene die er moet werken of storingen op moet lossen met een auto/bus vol spullen en daar maken ze dus geen uitzonderingen voor of je moet een paar dagen van te voren een vergunning aanvragen, maar weet jij dat je over een paar dagen een storing krijgt?

26 minuten geleden, ceesv zei:

Maar er zijn genoeg mensen die voor hun werk regelmatig verplichtingen hebben bij klanten of op andere vestigingen, dan is een auto nog steeds het aangewezen vervoermiddel.

Dat bedoel ik dus, dan is openbaar vervoer, fiets en zelfs de elektroauto geen optie, ze hebben e.e.a voor mij uitgerekend met een Ford (die met de gratis laadpaal) en het bereik met alles wat ik altijd mee moet nemen (zo'n 400Kg) was maximaal 165 km. Met dakdrager en ladder/buizen zou het ongeveer 125 Km zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ga hier over tanken!

 

Quote

Laadtarieven in België

Heb je geen laadpas met een vast tarief, zoals die van de ANWB, dan moet je rekening houden met prijzen die zo’n 15 tot 20 procent hoger liggen dan in Nederland. Ook wordt er nog regelmatig met starttarieven gewerkt.

ook de tankpassen gaan niet overal werken, collega van me, moest Antwerpen uit rijden 2019 om in Nederland te kunnen opladen.

Of dat nog steeds is weet ik niet maar er zijn bitter weinig laadpalen in sommige regio's.

 

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2023 om 22:58, minplus zei:

Dus binnenkort weer naar Duitsland en daar tanken.

Heb je de rit er weer uit en dan fors inkopen en je hebt 100€ bespaard....

Bizar.

Mag ik vragen waar/wat je dan koopt om zoveel te besparen?

Wij kopen regelmatig wat bij de REWE, maar ik heb nu niet het idee dat dat veel goedkoper is dan in Nederland.   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Noordzee zei:

Mag ik vragen waar/wat je dan koopt om zoveel te besparen?

Wij kopen regelmatig wat bij de REWE, maar ik heb nu niet het idee dat dat veel goedkoper is dan in Nederland.   

Vlees/vleeswaren, kaas, frisdrank, biertjes, frituursnacks, afbakbroodjes, een aantal zuivelproducten

En natuurlijk drogisterij artikelen, kleding,

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rewe is ook te vergelijken met de AH hier qua prijzen.

Maar wat Mojo zegt vlees is meestal een stuk goedkoper, frisdrank, hier kost de frisdrank zonder suiker die ik nog te pruimen vindt 2l 89 cent in dld. dezelfde maar in handigere 1,5l fles 49 cent, maar ook coca cola of pepsi is een stuk goedkoper, wasmiddelen en drogisterij artikelen zijn vaak zelfs een heel stuk goedkoper maar ook even een hapje eten scheelt gigantisch.

 

Wil je een goedkopere winkel zoek dan eens een Kaufland op.

Daarnaast natuurlijk waar het om gaat de brandstof

diesel is nu 1,56.9

E10 1,70.9

E5 1,76.9

auto vol tanken en meteen 66L extra meenemen toch 22 cent per liter goedkoper en scheelt in totaal toch een kleine 30 euro.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak zitten een DM en Aldi bij elkaar 

DM vergelijk je met een Kruidvat

Douchegel huismerk kost daar 89 cent waar je er hier al gauw 2,50 voor neertelt.

Ook honden en kattenvoer een stuk voordeliger.

En heeft de vrouw graag een kleurtje in t haar dan is dat geen 18 of 24 euro maar iets van 8 euro.

 

Even goed plannen en je hebt ook vanuit midden NL een enorm voordeel te pakken 

En natuurlijk een hapje eten daar

Wanneer je de Kaufland binnenloopt zit er praktisch altijd een lekkere bakkerij tegenover waar je heerlijk kunt lunchen.

 

Benzine de super e5 kost nu 1,79

de E10 is 1,73

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, de prijzen variëren soms wel 3 keer per uur dus idd. even in de gaten houden op welk tijdstip je het beste kunt tanken want dat kan zo maar 5 cent per liter schelen.

Vaak is het tussen 12.00 uur en 12.30 uur goedkoper en dan afhankelijk van de dag na 18.15 of 18.30 maar vanaf 19.00 uur wordt het bij sommigen al weer duurder.

Wat ze ook vaak doen is de prijs na sluitingstijd plots zomaar 3 a 4 cent omlaag gooien maar ja dan kun je niet meer tanken en zodra ze 's morgens weer openen gaat 5 min voor de tijd de prijs weer de lucht in zodat de gehele nacht een lage prijs te zien is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...