gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Zojuist in het nieuws dat de Nederlandse overheid nu ook met een steunpakket komt van 1 miljard. Natuurlijk kiest men niet voor een eenvoudige oplossing maar jaagt men de belastingdienst weer in de stress want er moet een pakket komen voor de mensen met een klein budget, - de wegenbelasting voor bedrijfsauto's zou worden gehalveerd - bedrijven mogen hun werknemers een hogere onbelaste reiskostenvergoeding geven. - accijns of benzine en diesel blijven gehandhaafd. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden 16 minuten geleden, gerrit B zei: - bedrijven mogen hun werknemers een hogere onbelaste reiskostenvergoeding geven. Dat is toch geld uitgeven uit andermans portemonnee? Het is geen lastenverlichting. En ook dat nog, indien de werkgever het wil betalen, de onbelaste reiskostenvergoeding van 23 naar 25 cent per kilometer. In Duitsland is die vergoeding al jaren 30 Cent per kilometer. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Niet helemaal, als werkgever zijn de betaalde reiskostenvergoedingen aan je werknemers weer aftrekbaar. Moet je natuurlijk wel winst hebben gemaakt anders valt er niets af te trekken maar stel je mag je personeel 30 cent per km geven en je bent een eenmanszaak of VOF dan is in 2026 de 1e schijf 35,75% (tot €38.883), de 2e schijf 37,56% (€38.883 - €78.426) en de 3e schijf 49,50% (boven €78.426). Betaal je dus belasting in de 3e schijf en kun je daar je reiskosten vergoeding op in mindering brengen dan betaal je je werknemer wel 30 cent maar kost het je uiteindelijk slechts 15,15 cent en betaald de fiscus de rest (14.85 cent) Blijft de onkostenvergoeding 23 cent dan kost het je 11,6 cent per km en betaald de fiscus de rest (11.39 cent) Dus de fiscus betaald in dit voorbeeld per km 3,46 cent extra mee. op zich lijkt dat niet veel maar als je weet dat er per jaar zo'n 137,8 miljard km worden gemaakt (alleen in Nederland) waarvan zo'n 25% woonwerkverkeer is dan heb je het over zo'n 35 miljard km en dat is dan toch een kostenpost van zo'n 1,2 miljard Overigens rij je in een gemiddelde middenklasser dan is berekend dat de onkostenvergoeding pas bij 38 cent per km kostendekkend is. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen