Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Waar slaat die vraag nu op.?

Dat zijn privé kilometers die privé betaald worden dus oneigenlijk gebruik van de auto is uitgesloten.

Een lease bak is bedoeld om de werknemer een vergoeding te geven voor zakelijke kilometers.

In de praktijk komt het er echter op neer dat er voor privé kilometers een opslag geld met een vast percentage.

Dat werkt overmatig gebruik van de auto in de hand, er is dan namelijk geen financiële rem meer om de auto te laten staan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een leaserijder maakt toch ook geen oneigenlijk gebruik van een auto wanneer hij ermee rijdt?

De werkgever stelt doorgaans zo een lease wagen zonder beperkingen ter beschikking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar slaat die vraag nu op.?

Dat zijn privé kilometers die privé betaald worden dus oneigenlijk gebruik van de auto is uitgesloten.

Een lease bak is bedoeld om de werknemer een vergoeding te geven voor zakelijke kilometers.

In de praktijk komt het er echter op neer dat er voor privé kilometers een opslag geld met een vast percentage.

Dat werkt overmatig gebruik van de auto in de hand, er is dan namelijk geen financiële rem meer om de auto te laten staan.

 

Als de werkgever het toestaat, en dat doen de meeste, dan begrijp ik de hele commotie niet.

Waarom mag je geen privé kilometers in een wagen van de zaak rijden?

 

Ik denk dat mijn manier van denken in de loop der jaren toch wat anders is geworden. :D

Als ik zou willen, kan ik 4 x per jaar op kosten van de baas naar huis vliegen. Vroeger was dat dat naar Duitsland. Ik maak van die regeling nagenoeg geen gebruik meer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Het is ook niet de lease rijder die fout zit, die maakt slechts gebruik van het verkeerde systeem aan belonen.

Het systeem klopt niet en werkt overbodige kilometers in de hand.

De lease rijder gaat liever met de lease auto naar een verre vakantie bestemming met internationale brandstof pas dan dat hij het fliegtuig ticket zelf moet betalen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik het goed begrijp is de stelling dat wanneer de baas de auto betaalt er daardoor meer kilometers gemaakt worden als wanneer je het zelf betaalt.

In mijn ogen is die opvatting onjuist.

Niemand gaat zo maar uren rondrijden, dat doet men nog steeds omdat men van A naar B v.v. wil gaan.

En men gaat al helemaal niet vrijwillig in de file staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga met het geld van de zaak dat ik uitgeef om alsof het mijn eigen geld is.

Daarom rij ik met mijn wagen van de zaak net alsof het mijn eigen wagen is. En rij er geen kilometer meer of minder in als het mijn eigen wagen zou zijn.

Dus als mijn werkgever gevoelig zou zijn voor het miljeu en mij daarom geen wagen van de zaak geeft, zou ik precies hetzelfde aantal kilometers in mijn eigen wagen rijden. Ik moet per slot van rekening naar en van mijn werk zien te komen.

En ook als ik mijn eigen wagen zou hebben, blijft die niet staan als ik in mijn vrije tijd wat wil ondernemen

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn uitzonderingen Cees / Fred, niet iedereen zal er voor kiezen om de kilometers door de baas te laten betalen.

Maar geld is wel erg aantrekkelijk, een gezin van 4 personen zal eerder voor de lease bak kiezen die toch al betaald is door de werkgever dan gebruik te maken van een vliegticket x 4. 

En dat kan je de werknemer ook niet kwalijk nemen, die maakt gebruik van een verkeerd systeem.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk toch dat het iets anders werkt, ik ken namelijk ook families met een leasewagen, die wel degelijk het vliegtuig pakken.

In een van mijn vorige banen zat ik het hele jaar voor mijn werk in vliegtuigen en hotels.

Op vakantie nam ik de wagen en zat in een gewoon huis.

 

Tegenwoordig is mobiliteit een alledaags artikel, men maakt geen afweging meer of men ergens naar toe gaat en of dat met een wagen gebeurt die als inkomensdeel door de baas betaald wordt of door het door de baas uitbetaalde salaris bekostigd is.

Men gaat.

 

Een paar weken een medewerker nog de keus gegeven, € 600 loonsverhoging of een auto voor dat bedrag.

De leaseauto is voor een groot gedeelte eigen geld.

Lever hem in en vang meer salaris, zo eenvoudig is dat.

 

Wanneer je goed gaat rekenen zul je tot de conclusie komen dat er genoeg leaserijders zijn met 12.000 km per jaar die met een auto van de baas duurder uit zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat schreef 1pm nu?

"Ik heb ook een kennis die een lease auto heeft de hele fam rijdt ermee heeft ook zoeen internationale tankpas waar ieder van tankt in zijn fam."

Er wordt gewoon oneigenlijk gebruik gemaakt van een leasebak en dat moet aangepakt worden. En zoals dit voorbeeld zijn er duizenden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje...als je een leasewagen krijgt of neemt dan is daar ook een km regeling aan gebonden.

Zo is mijn kilometer begrenzing 30.000 km per jaar. De leasetijd is 3 jaar.

Wie er nu in die wagen rijdt zal mijn werkgever een worst zijn, zolang diegene een UAE rijbewijs heeft. Is er na de 3 jaar leasetijd meer dan 90.000 km in gereden dan moet ik de waardevermindering in de vorm van een boete betalen aan de leasefirma.

Bij de leasefirma hebben mijn vriendin en ik een kopie van onze rijbewijzen en verblijfsvergunningen afgegeven. Zodoende heeft de verzekering er ook geen probleem mee.

 

Mijn vriendin heeft haar eigen wagen en zou het niet in haar hoofd halen om te tanken met mijn tankcard. Trouwens dat zou gelijk opvallen omdat je bij het tanken de km stand van de wagen aan moet geven. En bij het tankstation wordt ook het kenteken geregistreerd.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat schreef 1pm nu?

 

"Ik heb ook een kennis die een lease auto heeft de hele fam rijdt ermee heeft ook zoeen internationale tankpas waar ieder van tankt in zijn fam."

 

Er wordt gewoon oneigenlijk gebruik gemaakt van een leasebak en dat moet aangepakt worden. En zoals dit voorbeeld zijn er duizenden.

 

Ik lees hier alleen dat er oneigenlijk gebruik van een tankpas gemaakt wordt.

Erbij vanuit gaande dat de tankpas alleen voor een specifieke wagen was

 

Dom, dom,dom.

 

Mag je op een goede dag op kantoor komen uitleggen hoe je met je leasewagen 3 op 1 gereden hebt.

Kengetallen zijn een wapen in het opsporen van dit soort malversaties.

 

Bij de meeste tankpassen moet je niet voor niets de kilometerstand ingeven bij het afrekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...