Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Dat verhaal van dat de olieprijs nu zogenaamd 'laag' is en er daardoor minder werk in de oliesector is, vind ik vreemd... Nog niet zó lang geleden was 50 dollar per vat een behoorlijk hoge prijs... En nu plots gaat er niets meer met die prijs in die industrie...   

 

Ik zit dan zelf in de olie en ik kan je alleen maar bevestigen dat de benodigde investeringen alleen maar verder stijgen om olie uit de grond te krijgen, domweg omdat het goedje steeds schaarser wordt. Ik kan me nog herinneren dat ergens in de jaren zeventig een vat 3 dollar koste en in 2008 147 dollar per vat. Doordat de prijs nu relatief laag is heeft als consequentie dat er amper (duur) geinvesteerd wordt in mogelijk nieuwe velden, waarvan de opbrengst totaal onzeker is. Niet investeren betekent dan op termijn minder produktie, omdat velden nou eenmaal uitgeput raken, waardoor het goedje weer schaarser en duurder wordt.

 

Kijk je over veertig jaar terug dan zie je voortdurend die op en neer gaande lijn in de prijs, maar per saldo stijgt die en dalen de reserves.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp inderdaad dat de olie industrie waarschijnlijk meer zal investeren met het ook op meer winst... en hoe hoger de olieprijs hoe makkelijker ze dat kunnen doen, omdat het "gratis geld" is wat ze dan krijgen... met een iets lagere prijs moeten ze gewoon wat meer "nadenken" voor er gehandeld wordt...

Het verhaal dat de olievoorraden uitgeput zijn hoor ik al 30 jaar... ik herinner me nog het verhaal dat in het jaar 2000 de olie al lang op is, en dat de wereld dan alternatieven zal moeten gevonden hebben,  of we zouden terug in het stenen tijdperk zitten.... Haha..... net als de klimaatveranderingen allemaal mooie verhalen.

Dat deze grondstof 'eindig' is, mag duidelijk zijn.... alles op deze planeet is eindig... maar blijkbaar loopt het allemaal niet zo een vaart als ze willen laten geloven, want angstscenario's zijn er vooral om prijzen op te drijven.

 

stijgen van olieprijzen heeft vaak met oorlogsdreigingen te maken... dus niet gebaseerd op tekorten oid...

 

Maar goed, wat mij betreft mag de olieprijs nog flink dalen... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

stijgen van olieprijzen heeft vaak met oorlogsdreigingen te maken... dus niet gebaseerd op tekorten oid...

 

 

 

In juli 2008 stond de olie op de hoogste prijs tot nu toe: 147 dollar per vat. Denk gerust eens na over dat moment en vind je antwoord op wat de werkelijke oorzaak is. Eigenlijk is het spel doodsimpel: marktwerking cq vraag en aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja 2008, hoogtepunt van de economiebubbel... en het kunstmatig schaars houden van een product leidt ook tot prijsstijging...  

Maar prijzen stijgen desondanks toch meestal als de vrede in die regio in het gedrang komt... de ene keer heeft het wel meer invloed dan de andere keer....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Alkmaar bij de goedkoopste diesel 1.189

En voor Euro95 betaal je hier 1.589

 

En de Belgen gaan er voor zorgen dat de Randstad tax door een groter deel van ons land betaald gaat worden. eek.gif  :)

Nu Duitsland nog. eek.gif  :)

 

Er is nu 3 cent afgegaan bij ons

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij ons net over de grens met Duitsland euro 95/E10 € 1.41 we gaan elke week tanken en boodschappen doen in Duitsland

goedkoper bij ons waar we de grens over gaan (scherpenseel )kan ik niet vinden ARALL..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...