Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Jullie kunnen wel zeggen dat het niets uit maakt qua km als je nu privé of met een lease auto rijdt maar ik geloof er niets van.

Wij hebben zelf af en toe een nestje konijnen en als er wat verkocht worden dan zie je ze soms vanuit alle uithoeken van Nederland komen en zelfs van daar buiten. Vraag je dan waarom men zover gaat rijden voor een konijn dan is toch 9 van de 10 keer het antwoord "ach de baas betaald toch" zou men dit zelf moeten betalen dan gaat men naar mijn menig toch echt niet 3 a 4 honderd km rijden om even een konijntje op te halen.

 

Zou men de brandstof zelf moeten betalen en verdwijnt er elke week weer ruim 100 euro in de tank dan zal menigeen toch wel eens na gaan denken over het gebruik van de auto en of het toch wel nodig is.

 

Heb je zelf een lease auto dan wil je natuurlijk die voordelen niet kwijt maar ga je eens nuchter nadenken dan kun je op je klompen nagaan dat er zonder "gratis" rijden in de auto van de werkgever ook heel wat minder km 's gemaakt zullen worden.

 

Niet dat dit het file probleem tegen zal gaan want vrijwel niemand zal in zijn vrije tijd er voor kiezen om in de file te gaan staan. De mensen die in de file staan die moeten, zoals eerder aangegeven, gewoon op een bepaald tijdstip ergens zijn of hebben de pech dat er weer eens een ongeval of wegwerkzaamheden zijn waardoor alles vast komt te staan.

 

Maar ik weet zeker dat als het gratis rijden weg zou vallen er buiten de werktijden om ook heel wat minder gereden zal worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik hou niet van konijn, en zal er geen kilometer extra voor rijden ongeacht wel of geen lease bak.

En ... iemand beschuldigen van jalousie doe je bij gebrek aan de juiste argumenten.

Er zijn genoeg voorbeelden in mijn kennissenkring die bewust niet kiezen voor een lease bak van de baas. 

Die krijgen dan een auto vergoeding waar ze meer aan over houden dan dat ze met een lease bak rijden.

Plus dat ze dan in hun droom auto rijden en niet in een standaard karretje geoffreerd door een maatschappij die graag aan je simpel* karretje verdiend. 

* kosten zijn voor iedere auto bekend, zo ook wat er aan het einde van het lease contract overblijft.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... ik let altijd erg op het geld, en zal geen kroon of euro te veel uitgeven... dat is bekend.

Maar als ik ergens heen moet of wil dan doe ik dat gewoon met de auto. Niet met de fiets en zeker niet te voet. Ik heb een auto gekocht om in te rijden..... overigens de vaste lasten zijn in Nederland vaak een stuk duurder dan het rijden zelf (vooral als je over de grens tankt om een beetje on topic terug te komen).

 

Ik heb nooit een lease bak gehad... en ben er ook niet jaloers op. Mijn broer heeft er eens een poos een gehad, en als ik de berekeningen zo zag met de bijtelling die je uiteraard ook nog eens hebt hangt het er allemaal vanaf hoeveel "echt" voordeel je hebt. Als je kilometervergoeding krijgt voor je gereden zakelijke ritten is het vaak voordeliger... dat kreeg ik namelijk... maar ik denk dat een werkgever overgaat tot het geven van een auto met tankkaart, als dat voor hem voordeliger is... wat er voor jou voordeliger is, maakt voor hem niet uit....

En het milieu... tja, ik moet eerlijk bekennen dat mij dat totaal niet uitmaakt als ik in de auto stap.  Ik vind dat over dit onderwerp veel te veel gepraat wordt, en daardoor lijkt het normaal dat het milieu als melkkoe gebruikt wordt... onder dat motto wordt er veel te veel geld uit je zak geroofd.... daar wordt ik altijd boos over.  maar goed, ik denk niet dat lease-rijders de schuld moeten krijgen voor files etc...  ik vind wel dat het niet altijd nodig is om van die super luxe limousines te rijden... maar goed, ik ben dan ook groot geworden met een Lada, en heb er zelf ook meer dan één tot op de draad versleten...

 

Gisteren overigens in Würselen voor 1.43 benzine getankt...  vreemd dat de benzine zo duur is met een relatief lage olieprijs...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik proef alleen maar afgunst en jaloezie

 

Wat mij betreft absoluut geen afgunst en jaloezie, ik rij zakelijk al tussen de 40.000 en 50.000 km per jaar en hoef dan privé niet ook nog eens zo nodig in de auto te zitten.

Vandaar dat ik er ook bewust voor gekozen te heb om de zakelijke auto alleen zakelijk te gebruiken en privé gewoon zelf een eigen auto te onderhouden.

 

Maar een ieder die zegt dat hij niet sneller de auto zal pakken als de kosten toch door de werkgever betaald worden heeft in mijn ogen boter op zijn hoofd en praat meer in zijn eigen straatje om dit voordeel toch maar niet kwijt te raken.

 

Trouwens net terug uit hoog Sauerland en daar koste de Diesel 1.14, als je hier dan weer 1.26 moet betalen dan vraag je je toch wel af hoe dat allemaal kan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik proef konijn in het zuur, hmmm lekker

(voor die het niet kent een maastrichts recept)

:grin:

 

Daar zijn die konijnen van ons veel te duur voor, dan kun je beter biefstuk kopen.

Reken maar uit een konijntje van 1,5 Kg kost 45 euro.

Ga je die slachten dan blijft er een keer 700 a 800 gram over ofwel zo'n 64 euro per kg.

Daar heb je toch ook een knappe tank vol diesel voor waar je zo'n 1000 km mee kunt rijden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk zo'n auto van de zaak!

 

Gisteren nog even naar Zeeland geweest, lekker uitwaaien op het strand, gewoon omdat het kan!

Mijn vrouw en ik hebben ook nog weer eens flink verteert in de plaatselijke horeca.

Dat is goed voor de economie en goed voor de inwendige mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Trouwens net terug uit hoog Sauerland en daar koste de Diesel 1.14, als je hier dan weer 1.26 moet betalen dan vraag je je toch wel af hoe dat allemaal kan.

 

 

Geen idee waar je dan woont of welke pomp dat is, maar hier in het dorp staat diesel op 1.19.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Alkmaar bij de goedkoopste diesel 1.189

En voor Euro95 betaal je hier 1.589

 

En de Belgen gaan er voor zorgen dat de Randstad tax door een groter deel van ons land betaald gaat worden. eek.gif  :)

Nu Duitsland nog. eek.gif  :)

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk zo'n auto van de zaak!

 

Gisteren nog even naar Zeeland geweest, lekker uitwaaien op het strand, gewoon omdat het kan!

Mijn vrouw en ik hebben ook nog weer eens flink verteert in de plaatselijke horeca.

Dat is goed voor de economie en goed voor de inwendige mens.

 

Geweldig Parasol...helemaal mee eens!  Een leasewagen is een prima idee, lekker zorgeloos rijden. Zorgeloos tanken.

Hardwerkende mensen als wij hebben dat verdiend...!!  :D :D

 

Laatst was er wat kapot in mijn wagen, even gebeld en een uur later stond er al een andere voor de deur van mijn werkgever.

Een dag later was de oude weer gerepareerd terug. Ik moest alleen even een handtekening zetten en de sleutels omruilen.

Voor een servicebeurt komen ze hem ook ´s morgens halen en ´s middags staat ie weer gewassen en al voor mijn deur.

 

Tja..van Sprietje mag dit niet...hahaha... :sick:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk het al, ik zit nog niet hoog genoeg op de ladder ;)

 

Het is trouwens geen leasebak, bedrijf waar ik voor werk koopt alles in eigen beheer. Die zijn klaar met die leasemaatschappijen en hun (bijzondere) regeltjes. Onder de streep is aanschaf in eigen beheer ook nog eens voordeliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...