Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Juist... :D

 

Trouwens mijn werkgever heeft door het verstrekken van een leasewagen geen belasting voordeel en ik geen belasting nadeel, domweg omdat je hier in de UAE geen belasting betaald.

 

Het enigste voordeel is, dat mijn werkgever een paar honderd wagens least in het hele GCC gebied en die komen allemaal van Sixt. Daar krijgt hij dus enorme kortingen door. Die zou ik nooit krijgen als privé lease-nemer.

Dus in plaats van mij meer salaris te geven, kies ik voor een leasewagen omdat het voor mij gewoon financieel aantrekkelijker is. Heel simpel.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou Drs.IJzerbout, je moet je tank nog maar even volgooien want ik lees:

Benzine in Emiraten wordt duurder, zie: http://www.volkskrant.nl/buitenland/benzine-in-emiraten-wordt-duurder~a4106803/

 

 

Allemaal storm in een glas water zoals hier te lezen valt: http://7days.ae/ministry-says-only-slight-increase-in-uae-petrol-price-expected-after-deregulation/67148

 

Diesel wordt zelfs goedkoper zoals in het artikel te lezen is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel medelijden met die zielige leasebak rijders, grijze eenheidsbrei is het.

 

Ze mogen niets doen aan hun grijze muizenbak. Niet pimpen, geen blingbling, vette instal voor mega sound of mooie fire stripes op de zijkant. Je hoort ze ook niet thuis komen met die fabrieksuitlaat, in mijn buurt weten ze als ik thuis ben. Geile sound van de naverbrandingen in de brulpijp, past een kinderhoofdje in :)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De prijs voor diesel is ondertussen onder de 1,10 gezakt, € 1,099

De ruwe olie is nog steeds aan het zakken,ligtop dit moment rond de $ 55.

De Euro is ook iets aan het stijgen, bijna op $ 1,10

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat veel mensen niet beseffen (hier gaat het over België, ik weet niet of dit ook voor Nederland geldt) is dat een bedrijfswagen (leasing) in feite LOON is dat op een alternatieve manier betaald wordt.

Dit geeft (door de regering bepaald) een fiscaal voordeel op.

Het echte voordeel voor de gebruiker is niet exact te becijferen, behalve voor diegenen die hoe dan ook om de 4 à 5 jaar een nieuwe wagen kochten.

 

Wat wel vaststaat (na diverse mobiliteitsstudies) is dat mét tankkaart, het gebruik enorm toeneemt. Dit kan ook niet anders, want daar zit voor een belangrijk stuk het voordeel van de gebruiker.

Vandaar dat België nu de wereldkoploper is inzake het fileleed.

 

Ik heb bewust een leasingwagen geweigerd, en heb me een busabo aangeschaft: omdat het kan, ik geef heet grif toe, maar ik weiger in de file te gaan staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je haalt de meeste leaserijders er ook zo uit. Dat zijn de mensen die langs de snelweg tanken waar de brandstof ongeveer 10cent duurder is dan elders. Die leaserijders maakt dat verschil niets uit want ze hoeven het toch niet te betalen maar degenen die het wel zelf moeten betalen, gaan daar alleen maar tanken in noodgevallen of als je naar je vakantiebestemming rijdt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een jaar tien een leasebak gehad en heb in die tijd prive het hele land gezien en tanken deed ik altijd langs de snelweg, omdat je daar meer zegeltjes kreeg. De baas betaalde de peut toch en bijtelling had ik toen niet. En zuinig rijden? Ehhh waarom? Hoe onzuiniger, hoe meer prive kilometers, hoe meer file's en hoe meer zegeltjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...