Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Gezien de enorme belasting- en accijns opbrengsten die men verkrijgt bij de bestaande auto regelingen gaat dat echt niet gebeuren.

 

En wil je wat voor het milieu doen ga je over op kernenergie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iedereen heeft zijn mond vol dat we milieubewuster moeten gaan leven. Ik ben zeker geen milieufreak maar het afschaffen van de regeling zoals die nu is met een auto van de zaak is het eerste waar ze mee moeten beginnen. Dan zijn de files ineens flink wat korter.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus zonder auto van de zaak gaan die mensen plotseling niet meer naar hun werk?

Files ontstaan wanneer meer mensen gebruik maken van een traject als waar de capaciteit voor ontworpen is.

 

En mensen gebruiken dat traject omdat ze op een bepaald tijdstip op hun bestemming moeten zijn.

Dat heeft niets te maken met hoe de auto betaald wordt.

 

Daarom werkt het verhogen van brandstof prijzen ook niet tegen files.Mensen moeten gewoon op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom zijn er dan meestal alleen maar files tijdens woon-werkverkeer tijden?

 

Files overdag worden veroorzaakt door calamiteiten en werkzaamheden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens toch...zo´n hoop onzin heb ik echt nog nergens gelezen.

Omdat jullie het niet past en omdat mensen met een wagen van de zaak brandstof verspillen moet die wagen dan maar weg?

 

Mijn wagen hoort bij mijn funktie is en een stuk van mijn remunaration package. Mijn beloning voor mijn prestaties.

 

Ik gebruik die wagen niet alleen om van mijn woning naar mijn werk te komen maar ook voor zakelijke ritten.

Dat mijn werkgever de benzine etc. ook betaald is niets anders dan een stuk salarisvergoeding zoals was onderhandeld voordat ik het contract tekende.

 

Dus volgens jullie moet ik die wagen dan maar teruggeven? Omdat ik er files mee veroorzaak en benzine verspil?

Wat een gelul.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de baas hem niet zou betalen zou eren hoger salaris bedongen zijn en de auto en de ritten uit eigen middelen bekostigd zijn. 

De ritten zouden nog steeds plaatsvinden, zowel de prive als zakelijke ritten.

 

Ik zou in aanmerking kunnen komen voor een lease wagen.

Omdat ik gewend ben aan een bepaald merk/type welke niet als leasewagen beschikbaar is heb ik voor salaris gekozen.

In sprietjes optiek zou mijn prive wagen dan voor de deur geparkeerd worden en geen files veroorzaken.

Maar ik ga nog steeds met mijn privé wagen elke morgen naar mijn werk, en 's avonds op familiebezoek.

Gemiddeld leg ik 40.000 km per jaar af, en daar zou een leasewagen niet plotseling 60.000 km van aken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij iedere dag ca. 110 km naar en 110 km van mijn werk. Naar Sprietjes raad zal ik de wagen laten staan en met de fiets over de autobahn, door de woestijn fietsen bij 45°C. Oh ja ik ben 60 jaar oud dus daar draai ik mijn hand niet voor om.

Trein is er niet, wel een bus maar ik zou dan per dag in één richting ca. 3-4 uur onderweg zijn.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die voor de zijn werk van klant naar klant dwars door Nederland en vaak nog van uit huis zonder eerst naar de zaak te gaan.

Heeft zonder meer een wagen van de zaak nodig. Of een goede vergoeding voor gemaakte kilometres.

 

Maar er zijn ook hordes mensen met een lease auto die alleen gebruikt word om van en naar het werkt te komen en voor prive.

Ik vermoed dat Sprietje met name deze doelgroep bedoelt

 

Als deze groep de kosten voor woon werk verkeer zelf moesten bekostigen

Dan vermoed ik dat er wel meer mensen gingen carpoolen in plaats van als zombies achter elkaar naar de zelfde werk regio te rijden. en 's avonds weer terug.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee cees, je wilt het blijkbaar niet begrijpen maar als de leaserijders alleen maar de kilometers rijden die voor de zaak noodzakelijk zijn, dan zouden er flink wat minder files zijn.

 

Sprietje, ga jij dan in het vervolg als je van Nederland naar Spanje rijdt a.u.b. met de fiets, bus of trein want jij veroorzaakt door dit onverantwoordelijke gedrag ook files op de wegen naar het zuiden om over de brandstofverspilling maar niet te praten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee cees, je wilt het blijkbaar niet begrijpen maar als de leaserijders alleen maar de kilometers rijden die voor de zaak noodzakelijk zijn, dan zouden er flink wat minder files zijn.

Sprietje die files ontstaan juist door woon-werk verkeer.

Bovendien moet je die auto dan ook zien als een stukje gereedschap om je werk te doen net zoals een laptop en telefoon van de zaak.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nu verwijt de pot de ketel dat ie zwart ziet

DRS.IJzerbout belast onze droom van mekka al geruime tijd

En Sprietje denkt zeker niet tijdens de rit naar z'n schoonmoeder aan een probleem op het werk

 

het is niet te scheiden wanneer ik prive autorij of voor het werk

 

hou op ja...

leaseauto's en auto's zijn een elementair onderdeel van de huidige economie

niet enkel de melkkoe in verbrand met die benzineaccijns en overige belastingen maar ook honderdduizenden jobs in die sector

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon automatische rit-registratie naar de klanten en naar huis. Verdere privé kilometers worden niet vergoed.

 

 

Er zijn ook werkgevers, die willen iets goeds doen voor hun werknemers. En doen hun met het beschikbaarstellen van een dienstwagen ook voor privégebruik een soort binding aan het bedrijf tot stand komen. Een soort bonussysteem voor goede prestaties en willen daarmee hun werknemer belonen.

Wat is daar mis mee?

 

Sprietje, wees eens eerlijk....hoe vaak rij jij per jaar naar en van Spanje?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...