Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Het blijft nog steeds leuk diesel rijden.

Ik lees: Bijna 8.000 tankstations in Spanje verkopen diesel voor minder dan 1 euro
In Cartagena is de diesel vandaag weer iets gezakt en kost nu €0,86.
Verder lees ik:
Momenteel verkopen meer dan 1000 tankstations in België Diesel onder 1 € / liter .
In Luxemburg kost de diesel langs de snelweg al dagen €0,888.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Men heeft op 1 januari de accijnzen weer verhoogd.

 

 

Het kan zijn dat ik het gemist heb maar niets van in het nieuws gehoord of gelezen.

Worden dat soort zaken soms ook al onder de pet gehouden om "onrust" te voorkomen?

 

Maar ik heb er geen probleem mee, dan tank ik toch gewoon weer over de grens :whistle:  

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wacht maar op 1 januari 2016.

 

Op benzine wordt na 1 januari 78 cent accijns geheven (+1 cent), dieselaccijns komt op 49,5 cent uit (+0,6 cent) en van de literprijs lpg is straks 18,6 cent accijns (+0,2 cent). In buurlanden België en Duitsland worden de accijnzen niet verhoogd.

 

Oja, daar gaat de BTW nog overheen.

Lees jij het staatsblad niet meer?

 

http://download.belastingdienst.nl/douane/docs/tarievenlijst_accijns_acc0552z67fol.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik dus met onder de pet houden.

Dan plaats je e.e.a in de Staatscourant, zorgt er voor dat er ook voldoende ander nieuws is zodat deze verhoging onder de horizon blijft en is het kwaad reeds geschied voordat men er erg in heeft.

Ik kan me tenminste geen bericht in de regionale krant of op TV herinneren die over deze verhoging ging.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weliswaar uit 2013, maar komt elk jaar weer terug.

 

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/prijzen/publicaties/artikelen/archief/2013/2013-02-effect-belasting-op-inflatie-art.htm

 

In de oorspronkelijk aangenomen wet staat kennelijk dat men per jaar de inflatie correctie op de te heffen accijns mag toepassen.

Handig, want dan hoef je niet elk jaar zo een lastig onderwerp door de kamer te masseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, laten ze hun tijd maar aan belangrijkere zaken wijden. Het al jaar en dag bekend dat de autobezitter uitgemolken moet en zal worden.

Iedere sloeber zonder auto en milieu taliban lid zal dat alleen maar toejuichen.

 

Het is zaak dat wij de boel bewaken dat ze als straks de electrische auto normaal is niet een vergelijkbare electrisch accijns gaan invoeren.

Alles wat die richting opgaat onmiddellijk de kop indrukken. Stel je voor, dan mag je de auto niet meer opladen met eigen zonnepanelen want daar is immers geen accijns over betaald!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel is dat electriteit niet te kleuren is. De energie is er of is er niet. Die kun je niet een kleurtje meegeven zoals een vloeistof.

Groene energie is ook onzin. 1.5% wordt nu groen opgewekt. Die wordt gezamelijk/gemixed aangeboden met de 98.5% niet duurzame energie.

Ik hoop oud genoeg te mogen worden om het mee te gaan maken want controle en handhaving van gekleurde energie is bij voorbaat uitgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoppa, de ruwe olie vandaag verder gezakt naar $ 33,34

1 januari was die nog $ 36,78.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...