Ga naar inhoud


Open pli 4.0 opnemen en afspelen loopt vast


jellesbode

Aanbevolen berichten

die bootloader; die nodig is voor de overstap naar de nieuwere images, is speciaal ervoor gemaakt om grotere images te kunnen laden

 

zonder bootloader kan men niet naar een nieuw = groter image

met  bootloader kan men wel naar nieuwe groter image en dus ook retour naar een ouder kleiner image

 

de bootloader heeft niks met de verschillende images te maken van bepaalde teams

die is van VU+

en voor de nieuwe "grotere images" van of originele of alternatieve images vanaf de build OE 1.6 of hoger is het een voorwaarde.

 

oudere images hebben 32~36 MB

nieuwere images zo om en nabij 70 MB

 

ga niet testen zonder de bootloader voor JOUW DUO te hebben geflashed!

 

het gaat over een VU+ DUO

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de tip Tonskidutch maar dat weet ik, ik heb al moeten flashen want ik draai pli 4.0 maar stel dat die flash niet helemaal correct is verlopen zou dat eventueel een verklaring kunnen zijn voor deze rare fratsen van mijn duo. Het is in ieder geval te proberen. Ik heb dit bij Openpli gemeld maar nog geen reactie gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er waren enkele met rare fratsen onlangs

maar dat zal openpli wellicht spoedig corrigeren

 

een flash kan wel eens heel vreemd, maar toch, niet volledig verlopen zjn

ik denk dan maar eenmaal: opnieuw

dat is veel sneller dan een halve dag wachten op antwoorden of bevestiging van anderen.

ciao ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb de bootloader geflashed en de Pli van vandaag erop, lijkt stabiel, nog geen draaiende bolletjes gehad, 6 zenders, 3 SD en 3 HD gaven geen problemen met gelijktijdig opnemen. Niet dat dat veel voorkomt maar toch. Nu maar weer afwachten. Bedankt voor de support.

Gr Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, ik dacht dat het goed was maar niets is minder waar, weer opnieuw geflashed en alleen cccam 2.3.0 erin gemaakt.

Hij start goed op kan alles zien maar opnames afspelen is een drama, meestal na een aantal minuten bevriest het beeld een paar seconden en gaat weer verder en dat kan soms gedurende enkele minuten zo doorgaan en dan loopt hij weer verder zonder problemen.

Als ik de fonts van de EPG wil vergroten krijg ik een groen scherm, tijdens opnames heb ik nog geen groen scherm gekregen, maar als ik tijdens een opname een andere opname wil gaan kijken moet hij verschrikkelijk lang zoeken en reageert hij heel traag en andere keren gaat het zonder problemen.

Ik zal de crashlog bij voegen, ik heb nu ook een draadje bij openpli lopen dus ik hoop dat er iets wordt gevonden en anders zal ik toch opnieuw een nieuwe vu solo2 aan gaan schaffen, verleden maand had ik helaas een maandagochtend model dus terug gestuurd.

enigma2_crash_1392146410.log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd ben ik niet bekend met PLi en hun manier van logs.

Maar heb je al eens een andere HD geprobeerd, want als ik het een beetje digitaal bekijk lijkt het erop dat er een verschil zitten tussen gevraagd en geantwoord.

 

Ben je aan het opnemen of aan het afspelen of gewoon aan het kijken zonder opnemen?

 

Je had gelijk want al die ellende is ontstaan door een brakke HDD, op een gegeven moment ben ik terug gegaan naar de originele fabrieksimage, toen heb ik het bestandssysteem van de HDD gecontoleerd en die vermelde, controle mislukt, onherstelbare errors.

Toen heb ik OpenPli er op gezet en daar kreeg ik alleen te zien controle bestandssysteem mislukt.

Ik heb een usb stick erin gedaan en daar een aantal programm's op opgenomen en geen enkele vastlopers gehad.

Dus een brakke HDD kan dus zorgen voor groene schermen, na 4 jaar trouwe dienst kan hij de schroothoop op.

Het was een WD 5000AAKS Caviar Blue.

Ik dacht, ik zal het even melden voor het geval er meerdere mensen dit euvel krijgen.

aangepast door exit1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat ik toch wel aardig goed blijkbaar.

Werd getrggerd door de pointer (adressen) opdrachten en de verschil opmerkingen die terug kwamen.

 

Kun je weer met veel plezier opnemen :D  

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...