Ga naar inhoud


Internetbankieren groot risico met Windows XP


winwiz

Aanbevolen berichten

Het grootste probleem is dat als je werkelijk nog wat wil verbeteren, je het halve OS moet gaan herschrijven. Dat kost enorm veel geld en niet meer dan logisch dat ze dat niet meer doen. Er zijn meer dan prima alternatieven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik vertrouw geen enkele Windows versie.

Een software bedrijf dat er nog nooit in geslaagd is om zijn eigen product te beschermen tegen illegale activatie, kan men moeilijk veilig noemen.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vertrouw geen enkele Windows versie.

Een software bedrijf dat er nog nooit in geslaagd is om zijn eigen product te beschermen tegen illegale activatie, kan men moeilijk veilig noemen.

 

Precies zoals Sjaak(k) zegt. Veel gebruikte software is interessant voor hackers. Ik daag je uit om 1 OS te noemen die onkwetsbaar is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de op Unix gebaseerde systemen, zoals Linux en Apple is het vele malen veiliger dan MS producten. Heeft weinig met gebruik te maken, maar meer met structuur van de software.

 

En als er problemen ontstaan ligt het ook nog aan Java of andere applicaties. Maar die kun je weglaten.

 

De wereld staat vol met Linux servers. En dan zijn er ook nog onze Linux sat ontvangers. Hoeveel sat ontvangers en servers hebben er inmiddels een virus opgelopen ?

 

Nee het probleem ligt echt bij Microsoft zelf.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows wil zijn produkt niet zover dicht gooien dat het niet illegaal te aktiveren is, hiermee zouden ze hun eigen glazen ingooien en Windows veel minder populair maken, juist doordat Windows illegaal is te aktiveren is het het meeste gebruikte OS ter wereld. Er zit heus wel een plannetje achter waarom wel en niet. Aangezien Windows makkelijker in gebruik is dan Linux kan door dit plannetje een Linux OS ook nooit winnen, dit was wel anders geweest als de Windows aktivatie potdicht had gezeten.

 

Ik werk al jaren met Windows en weet allang dat de veiligheid van Windows echt niet alleen in de Microsoft updates ligt maar aan de manier waarop de eindgebruiker Windows gebruikt. Het klikken op vage linkjes in email en op websites, het openen van vreemde bijlages, of dat crackje voor een spelletje. Dit zijn maar een paar voorbeelden hoe een Windows besmet raakt. Doe je al die domme dingen niet kun je gerust met Windows werken.

 

Ik zelf werk met Windows 7, maar vind het onzin de updates voor XP te stoppen aangezien dit OS nog lange niet uitgeteld is en vooral de veel armere landen waar de afgedankte PCs naar worden gedoneerd XP bevatten.

 

Gelukkig is de regel voor Internet bankieren en XP enkel maar voor Nederland want hier in Spanje wordt er met geen woord over gerept, En heb gelezen dat Microsoft tensamen met de banken.... Dan weet je ook wel dat dit een aktie is om het verkoop van nieuwere versies Windows te stimuleren. Gewoon iedereen flink bang maken dat na 8 april(1seconde erna) je XP zo lek als een mandje is :)

 

Ik ben echt niet tegen vooruitgang, wel tegen de manier waarop het tegenwoordig moet gaan. Straks komt er elke 2 jaar een nieuwe Windows en dan wordt er vanuitgegaan dat iedereen elke 2 jaar zijn poeplap gewillig opentrekt voor weer een nieuwe Windows, en dan gewoon bij ieder nieuw OS schreeuwen dat deze veiliger is dan de oude om zo het verkoop te stimuleren. En dan vooral ook nog het zo te doen dat er een nieuwe computer wordt aangeschaft, dit idee zat al achter Vista maar wordt alsnog op een andere manier er doorheen gedrukt.

 

Ik blijf dus het uitzetten van de XP updates een domme zet vinden. Maar goed ik ben vrij in mijn mening dus dat mag ik vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Aangezien Windows makkelijker in gebruik is dan Linux kan door dit plannetje een Linux OS ook nooit winnen, dit was wel anders geweest als de Windows aktivatie potdicht had gezeten."

 

Men is gewend aan Windows en Windows door allerlei manipulaties opgedrongen is aan computer fabrikanten. De enige reden dat Windows populair is, is omdat het bij de computer geleverd werd. Destijds was het IBM systeem OS/2 superieur. Maar door MS weggedrukt met druk op de hardware afdeling van IBM.

 

Ze hebben op de achtergrond ook nog financieel de langdurige de processen gesteund van SCO om IBM te beschuldigen van diefstal van code ten behoeve van Linux. Waarvan niets is gebleken. 

 

Inmiddels is het beeld behoorlijk omgekeerd en is Linux vrijwel overal aanwezig. Zelfs zonder dat de gebruiker dat merkt.

 

In mediaplayers, Nas opslag, routers, servers, modems en ook Android is gebaseerd op de Linux kernel. Het gehele Google zoeksysteem is gebaseerd op Linux. Recentelijk is de stad Munchen vrijwel geheel omgeschakeld op een eigen Linux versie. 

 

Verder klaagt er niemand dat een Android of een Apple systeem zo moeilijk is.

 

Internet werkt met de "boomstructuur" van Unix. Daar is een gebruiker ook al aan gewend.

 

Grotendeels Open-bron software dat is de toekomst. En omdat MS nu zelf ook op het gebied van hardware actief is geworden, gaan de overige hardware producenten werken met minder producten van hun nieuwe concurrent.

 

De heer Nadella krijgt nog een zware dobber om Microsoft voor de afgrond te behoeden.

 

Groet,

 

 

Bram 

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe

Ik vind dat je erg kort door de bocht bent. Vergelijk het maar met een auto. Op een gegeven moment houdt de productie van reserve onderdelen gewoon op. Het wordt te duur om voor alle modellen onderdelen te blijven produceren. Daarnaast is die auto op zeker moment gewoon technisch verouderd. Dan kan jij wel zeuren dat de auto nog prima rijdt en aan jouw wensen voldoet maar voor de fabriek valt daar geen droog brood meer aan te verdienen. En dan wordt het dus een hobby auto om zelf aan te knutselen. Dan is het prima dat jij nog een paar jaar door tuft met Chinese remblokjes maar dat is dan wel jouw verantwoordelijkheid.

 

Verder weet je dat onveilige auto's niet meer de weg op mogen vanwege het feit dat je een risico voor een ander bent.

 

Maar gelukkig heb je een keuze. Je hoeft geen Windows te nemen!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

men kan er lang over discuteren, maar het is beter om het onveilige XP (nu onveiliger t.o.v. de nieuwe Operating Systems) extra te beschermen en/of te vervangen.

extra beveiliging of vervanging is dus aan ons of het wordt straks opgelegd door de Banken die het voorschrijven.

 

de kosten die ermee gemoeid zijn om te vervangen, mede wegens de noodzaak van snellere hardware, zijn altijd door de gebruiker op te hoesten

 

analoog aan een auto rijden; hoe onveiliger de bestuurder ermee omgaat hoe hoger het risico is.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Psychosammie,

 

Alle mensen met een gevulde poeplap zeggen het zelfde als jou, ik gaat juist meer uit van de genen die het geld niet hebben om enigsinds aan nieuw te denken. En juist in deze tijd is de armoede in Europa enorm opgelopen en zijn er miljoenen mensen waarvan de helft van de maand nog over is als hun inkomen op is. Bij vooruitgang wordt altijd de smoes gebruikt dat de mensen niet willen upgraden omdat het oude zo gewoon is om ze zo toch weer te dwingen geld uit te geven wat ze niet kunnen missen. Het is echt niet dat iemand niet vooruit wil gaan hoor die tijd zijn we al een aantal jaren voorbij. De vraag is in deze huidige tijd of je vooruit kunt of niet financieel gezien. En velen kunnen de veranderingen die steeds sneller komen tegenwoordig niet meer aan.

 

Ook met auto rijden is dit zo, als je geen geld hebt voor een nieuwere auto blijf je zolang dat kan doorrijden in je oude auto en kom je tenminste nog ergens, tenzij dit je afgenomen wordt dan is die mogelijkheid er ineens niet meer en aangezien je geen geld hebt voor een nieuwe auto houd het verhaal daar op. Daar wil je als mens toch niet naartoe? En je hebt toch de keuring om ervoor te zorgen dat een auto veilig is? Of is die ook al niet goed meer of ongeloofwaardig want enkel nieuw is beter? Tegenwoordig is het dan ook vooruitgang met afpakken van bestaande mogelijkheden die voor velen nog voldoen. Iets wat niet goed is ook al wil men geld verdienen, laat mensen dan toch zelf kiezen a.u.b. en dring ze niet op uitgaven die ze niet kunnen missen.

 

Ik denk juist dat Microsoft te kort door de bocht is .

 

Uiteraard kun je kiezen voor een Linux pakketje, maar persoonlijk begin ik KDE best wel een zuigpakket te vinden.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe

Ik vind dat je erg kort door de bocht bent. Vergelijk het maar met een auto. Op een gegeven moment houdt de productie van reserve onderdelen gewoon op. Het wordt te duur om voor alle modellen onderdelen te blijven produceren. Daarnaast is die auto op zeker moment gewoon technisch verouderd. Dan kan jij wel zeuren dat de auto nog prima rijdt en aan jouw wensen voldoet maar voor de fabriek valt daar geen droog brood meer aan te verdienen. En dan wordt het dus een hobby auto om zelf aan te knutselen. Dan is het prima dat jij nog een paar jaar door tuft met Chinese remblokjes maar dat is dan wel jouw verantwoordelijkheid.

 

Verder weet je dat onveilige auto's niet meer de weg op mogen vanwege het feit dat je een risico voor een ander bent.

 

Maar gelukkig heb je een keuze. Je hoeft geen Windows te nemen!

 

Sterker nog, je wordt met een oude auto uit steden geweerd omdat hij niet meer aan de moderne eisen voldoet qua uitstoot. De banken weren XP ook omdat het niet meer aan de moderne eisen qua veiligheid voldoet.

 

Trouwens voor de "arme landen" is XP ook niet noodzakelijk. Er zijn meer dan genoeg (gratis) alternatieven die nog wel onderhouden worden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien interessant...

 

Er wordt hier veel geroepen dat niet iedereen geld zou hebben voor een nieuw OS. Ik kan natuurlijk niet bij iedereen in de knip kijken. De crux in het hele verhaal is dat banken als eis hebben dat je OS nog ondersteunt wordt.

 

Stel je koopt Windows 8.1 (geen pro) dat kost je ongeveer €100 voor de OEM versie  als je een beetje zoekt kan het wel goedkoper. 

 

Je hebt dan ondersteuning tot 10 januari 2023  Dan praat je dus over minder dan €1 per maand. (€ 100 / 9jr / 12mnd = € 0.92)    http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/products/lifecycle

 

Voor de zeurpieten die een startmenu missen kun je dat oplossen door €5 extra uit te geven aan een extra programma. De prijs van een pakje sigaretten. ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat roept ook niet iedereen... dat zijn enkele die dat geschreven hebben als argument

 

@Penthe

wat jij met KDE hebt / niet hebt is me echt een raadsel

je kunt ook andere userinterface gebruiken zoals Gnome

 

maar met KDE zal nagenoeg iedereen komende van windows op Linux snel zijn weg vinden

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg nou wat! Ik (of beter mijn nickname) is vereeuwigd in een plaatje. En dan ook nog met zo'n mooie achtergrond waar je helemaal psycho van wordt :grin:

 

Komt me bekend voor. Welke serie was dat?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook gevraagd en berichten weer verwijderd omdat het erg offtopic is   ;) ...   Maar dit is de serie  http://www.imdb.com/title/tt0060036/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...