Ga naar inhoud


Internetbankieren groot risico met Windows XP


winwiz

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Volgens mij heet het gewoon vooruitgang. Software heeft nu eenmaal geen onbeperkte houdbaarheidsdatum en moet meegaan met de huidige technieken (ook op het gebied van hacking en cracking).

 

Windows XP stamt van oktober 2001 en is dus al met al bijna 12,5 jaar lang verder ontwikkeld/onderhouden. Dat is op zich al heel erg lang.

Het is verwoon qua structuur een verouderd OS en ik snap dan ook helemaal dat Microsoft er vanaf wil.

 

Voor een paar tietjes koop een een upgrade naar Windows 8.1 en anders zet je er een Linux distro op. Dat weet je gelijk welke nadelen een open source desktop OS heeft.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat erom dat je gewaarschuwd bent. Het boeit mij helemaal niks of je met een unsupported os blijft draaien.

Wat mij wel boeit is dat als *JIJ* door malware of een hack getroffen wordt *IK* daar op geen enkele manier voor ga opdraaien.

 

De banken mogen om mij iets maken voordat je bankzaken kunt doen je pc checked op vitale punten. Pass je niet voor deze test -> ga maar naar de balie om je bankzaken uit te voeren.

Als een provider dmv bv honeypots of andere methodes merkt dat er iets niet pluis is mogen ze om mij gerust afsluiten totdat je de boel weer op orde is.

 

Sommigen snappen gewoon niet hoeveel overlast en schade er veroorzaakt wordt door gebruikers die hun zaakjes niet voor elkaar hebben. En maar constant leken troef op tafel gooien en jammeren geen geld!

Je gaat toch ook niet een oude auto aanschaffen wetende dat je geen onderhoud en brandstof kunt betalen.

Onderdelen schoor je op de sloop en brandstof gap je bij elkaar. Zo werkt het gewoon niet.

 

Het is enkel maar te hopen dat er strenger toegezien gaat worden op onverantwoord computergebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als of de bank er last van heeft dat ik een virus op mijn pc heb :confused:

Wat een klets praat.

en we willen ook wel wat terug van die miljoenen die we in die in die bodemloze put hebben moeten gooien. :sick:

nu ik er over nadenken moeten we eigenlijk allemaal XP blijven gebruiken en de bank ons een 8.1 laten schenken :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de bank niet maar jij wel en als dat virus ervoor zorgt dat jou rekening geplunderd wordt en jij gecompenseerd wenst te worden heeft de bank er last van. En als dat dezelfde bank is als waar ik bankier heb ik dus ook last van jou.

En als datzelfde virus meedoet aan spam of ddos dan heb ik daar ook last van.

 

En stop janken over miljoenen in een bodemloze put, of leef je graag in het verleden?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verleden???

Nee ik vergeet onrecht gewoon slecht :mad:

maar de bank is verantwoordelijk dat mijn geld veilig staat.

ze kunnen niet van hun klanten verwachten dat die weten dat er een virus opstaat, ook al staat  er XP op.

Als zei niet al mijn geld hadden binnen gegraaid kon ik misschien een nieuwe pc kopen nu niet meer.

Of willen ze nu voor de 2de keer alle schuld in onze schoenen schuiven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er is helemaal geen sprake van onrecht. Je opmerkingen raken kant nog wal.

 

WindowsXP is een zwaar verouderd OS, dat door MS ook niet meer fatsoenlijk onderhouden kan worden. Jij dient gewoon je PC te upgraden en met de tijd mee te gaan. Als je dat niet wilt moet je de stekker uit het internet trekken en gewoon weer een acceptgiro met een vulpen in gaan vullen!

 

 

maar de bank is verantwoordelijk dat mijn geld veilig staat.

 

En jij dient dus te zorgen dat je veilig internet bankiert!

 

Vergelijk het met een verzekering tegen inbraak.

 

De verzekering moet zorgen dat je goed verzekerd bent en in geval van inbraak je spullen vergoed krijgt, maar JIJ dient te zorgen dat je jouw deur niet open laat staan.

 

Met een OS van 12,5 jaar oud dat niet meer geupdate kan worden, ben JIJ dus verkeerd bezig als je weigert te upgraden naar een modern OS en je niet regelmatig je updates draait.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verleden???

Nee ik vergeet onrecht gewoon slecht :mad:

maar de bank is verantwoordelijk dat mijn geld veilig staat.

ze kunnen niet van hun klanten verwachten dat die weten dat er een virus opstaat, ook al staat  er XP op.

Als zei niet al mijn geld hadden binnen gegraaid kon ik misschien een nieuwe pc kopen nu niet meer.

Of willen ze nu voor de 2de keer alle schuld in onze schoenen schuiven?

De bank is er inderdaad verantwoordelijk voor dat jouw geld veilig staat.

Jij bent er verantwoordelijk voor dat jij veilig internetbankiert.

 

Welk geld van jou hebben ze binnengegraait?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant leesvoer....   http://computerworld.nl/beveiliging/81346-microsoft-verklapt-zelf-exploits-na-xp-deadline

 
Hoewel niet voor iedereen natuurlijk. Een paar stukjes eruit

Toch komt kwetsbare code straks aan de oppervlakte dankzij Microsofts maandelijkse patchronde. Aanvallers kunnen patches in latere versies van Windows 'reverse engineeren' om te ontdekken wat er is gerepareerd in wel ondersteunde Microsoft-producten.
 
Bindiffing
Dit proces wordt 'bindiffing' genoemd. Een technisch complexe procedure, die kan worden vergeleken met het markeren van de veranderingen in de tekst van twee contracten. Door te kijken wat één partij veranderd heeft, kun je de zwakheden vinden in de vorige versie. 
 
......
 
Malware houdt van 32-bit
Malware voelt zich meer thuis op 32-bit machines. De standaardversie van Windows XP is 32-bit. Nog lang niet alle malware is geschikt voor 64-bit. Wat ervoor zorgt dat malware zich heel erg thuis voelt op een (32-bits) Windows XP-machine. Sinds opvolger Windows Vista (standaard 64-bit) zijn er security-maatregelen geïntroduceerd die onder meer rootkit-drivers tegen gaan en ondertekende drivers verplichten. Ook deze technieken zit allemaal niet in XP.
 
........
 
'Huis op drijfzand'
Ook antivirusbescherming is dan niet langer afdoende. Het beste wat antivirusbedrijven kunnen doen is het blokkeren van individuele exploits, in plaats van het voorkomen dat kwetsbaarheden worden uitgebuit. Heppener: "Antivirus-detectie staat namelijk volledig los van het OS. Het richt zich op de 'schil', ook wel crypter genoemd, om de binary heen."
 
Microsoft gebruikte hier zelf eerder mooie beeldspraak bij. "Als de operationele security van het platform niet afdoende is, helpt antivirussoftware ook niet meer. Het is alsof je een huis op drijfzand bouwt. Het huis is stevig genoeg, maar met het fundament is het goed mis", aldus directeur Tim Rains van Microsofts Trustworthy Computing.

 

 

Zelfs het ministerie geeft advies.
 

http://www.scribd.com/doc/207126602/Factsheet-Stop-Met-Gebruik-Windows-XP

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ultieme veiligheid

 

sok-spaargeld_201495a.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,maar geld overleefd het goed in een wasmachine. ;) .Tenminste als ze het niet gezien heeft  :lol: .

Ik zou nu graag eens weten welke risico ik loop met gelijk welk os,als ik mijn bankgegevens die ik invul moet ondertekenen met een extra toestel en bankkaart die NIET met de pc is verbonden?Vroeger was het met een bestand op diskette en een paswoord,nu onderteken ik overschrijvingen zoals eerder beschreven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

50%?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...