Ga naar inhoud


Oorzaken Tune Failed?


JoeC

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

gisteravond plotseling geen beeld meer op de Solo2 die sinds januari heerlijk z'n werk stond te doen.  Gisteravond, rond 21:00 tijdens een opname is er "iets" mis gegaan.  TV stond, uit, opname had 2 uur moeten duren maar is na 23 minuten gestopt.  Toen we rond 22:00 nog even journaal wilden kijken (er zitten per slot 2 tuners in) was het beeld zwart, geen beweging meer in te krijgen.  Na een harde powerdown op iedere zender Tune Failed.

 

Vandaag van alles geprobeerd, manual sat scan, schone installatie van Pli 4, kabels doorgemeten etc.  Er komt spanning 13/18V tot aan de LNB's (ook 2 maanden oud, Inverto Black Ultra).

 

Ik weet het even niet meer.....  Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat beide tuners spontaan gelijktijdig een problem krijgen... 

 

Wie heeft nog een idee anders dan contact opnemen met het grote online warenhuis en omruilen te vragen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

zo'n vu box draait wel door hoor zonder internet.

 

Wat zie je aan signaal niveau als je op oke drukt? Staat die strak op een waarde of staat deze te springen van 0-90?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties.  Met behulp van een goede vriend,  wat extra materiaal, heel veel kabels loshalen en weer vastschroeven en veel tijd het probleem geisoleerd tot een defecte Black Ultra LNB.  Gelukkig had ik nog een oude LNB liggen die er voorlopig voor in de plaats zit.

 

Hoe het nu precies zat begrijp ik nog niet, het probleem zat in de Hotbird LNB terwijl daar de afgelopen dagen niet naar gekeken is.  Mogelijk dat posititie A  de default stand is van de Diseq switch bij booten.  De defecte LNB trok alle vermogen weg waardoor de Vu waarschijnlijk in een stroombeveiliging oid liep.  En dat kon ik niet eenvoudig meten met mijn spullen.

 

Gelukkig werkt t weer en mag de Solo2 blijven.  Dan de Inverto maar terugsturen voor garantie.

aangepast door JoeC
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...