Ga naar inhoud


vuduo2 vti update lijst wijkt af van geinstalleerde updates


wiz

Aanbevolen berichten

  • Moderator

sinds de update naar 6.06 heeft vti een update notificatie. Als ik de lijst bekijk laat deze alle beschikbare updates zien die er zijn. Nu staan bij mij alle (zelfs de gisteren uitgekomen update) op groen, en de update naar 6.06 staat op rood. De notificatie klopt wel, de versie van 19-03-2014 heb ik nog niet geinstalleerd, en dus komt er een popup.

 

Het lijkt er dus op dat de update naar 6.06 niet uitgevoerd is volgens de updates lijst, maar dat is niet het geval. Is er een methode om dat te fixen?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt inderdaad maar ook de updates van 6.0.5 en 6.0.4, etc zijn rood gemarkeerd.

Dit heeft volgens mij mee te maken dat de volledige versies zoals 6.0.4, 6.0.5 en 6.0.6 als complete images ter beschikking staan en geen updates zijn.

Je kunt dan b.v. wel een nieuwe image 6.0.5 vanuit het VU+ forum installeren en daarna alle aanvullende updates installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bijzonder dat men dat zo doet, ik heb die update naar 6.06 wel geinstalleerd, dan zou ik als gebruiker verwachten dat deze groen wordt, net als alle andere updates. De bovenste staat overigens ook op groen, en die moet nog geinstalleerd worden. Dat vind ik dan nog het meest bizarre.

 

Of jij hebt gewoon gelijk en groen of rood geeft niet aan of de update is geinstalleerd of niet maar of het een update is of dat het een pakket is welke de versie van je image update.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is inderdaad wat verwarrend.

Toch denk ik dat men hiermee bedoeld dat o.a. de versie 6.0.6 van 10-03-2014 niet (meer) als update beschikbaar is maar alleen als volledige image van het VU+ forum geïnstalleerd kan worden.

Hierna dienen dan uiteraard de opvolgende updates nog geïnstalleerd te worden.

 

Als ik nu nog even over na denk dan geloof ik dat ook weer niet want wat gebeurt er nu als je 6.0.5 opnieuw flasht, kun dan niet gewoon 6.0.6 als update binnenhalen?

 

Is het handig om dit als zodanig te presenteren, ik denk het niet want dat brengt immers deze verwarring met zich mee.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je weet hoe de update werkt...? <klik mij

rood belangrijk / geel noodzakelijk / groen optioneel

 

hij vervangt alles wat vervangen dient te worden

dus er worden geen plugins toegevoegd die je er niet op hebt gehad

 

staat iets bij de update notification dat jij niet geïnstalleerd hebt wordt die overgeslagen

 

> wil je die naderhand er zelf aan toegevoegen via applicatie software beheer neemt ie natuurlijk de laatst nieuwe uit de feed

 

je kunt niet tweemaal dezelfde update uitvoeren > -0- packages installed

de update notification is enkel een bericht dat op die dag iets nieuws uitgebracht is HET IS GEEN KEUZE menu

 

update je pas na een maand bijvoorbeeld door op de notifyer van 21-04-2014 te klikken, krijg je alle nieuwe items uit de feed die NODIG zijn om te vervangen.

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...