Ga naar inhoud


auto update melding uitschakelen na update vti 6.0.6


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Sinds de laatste update, die naar vti 6.0.6, geeft de ontvanger telkens bij het opstarten de melding dat er nieuwe updates zijn, als ze er zijn, en of ik naar het updatescherm wil gaan of niet.

 

Als ik mn ontvanger aan zet en zeker als mijn vrouw dat doet is dat om tv te kijken en niet om met mn ontvanger te gaan spelen.

Hoe zet ik die meldingen uit? Ik wil net als vroeger updaten als het mij past.

 

Bedankt alweer!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

die optie heb ik ook nog niet gevonden. Ik denk dat dit nog niet uit te schakelen is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de laatste update, die naar vti 6.0.6, geeft de ontvanger telkens bij het opstarten de melding dat er nieuwe updates zijn, als ze er zijn, en of ik naar het updatescherm wil gaan of niet.

 

Als ik mn ontvanger aan zet en zeker als mijn vrouw dat doet is dat om tv te kijken en niet om met mn ontvanger te gaan spelen.

Hoe zet ik die meldingen uit? Ik wil net als vroeger updaten als het mij past.

 

Bedankt alweer!

Gert

 

 

Mogelijk dat je het hiermee kunt uitschakelen:

 

Hoofdmenu > VTI > Setup-System > Search for updates every X hours ( 0 = off ), deze op 0 zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mistral, "het is niet mogelijk", maar precies wat je moet doen.

Dus gewoon op 0 zetten en ´t komt niet meer in beeld.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die optie heb ik ook nog niet gevonden. Ik denk dat dit nog niet uit te schakelen is.

Ik heb het zelfde probleem ,dus ik begrepen dat er geen oplossing voor dit probleem is!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zo geen oplossing?

De oplossing is toch al in reactie #3 en #4 vermeld.

gegaan wat boven staat aangegeven ,alleen het probleem is niet opgelost......

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik dacht dat genoemde optie was om in te stellen hoe vaak er naar kanaallijst updates gezocht moest worden. Die optie was er meen ik al voor de 6.06 update.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

gegaan wat boven staat aangegeven ,alleen het probleem is niet opgelost......

 

1. Heb je 'Search for updates every X hours' nu op 00 staan.

 

2. Heb je de updates waarvan de melding op het scherm verschijnt al uitgevoerd?

Zolang deze update niet is uitgevoerd zal naar mijn idee de melding op het scherm terug komen omdat het systeem deze update al geregistreerd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat genoemde optie was om in te stellen hoe vaak er naar kanaallijst updates gezocht moest worden. Die optie was er meen ik al voor de 6.06 update.

ik had 6.02 erop staan en ik heb daarna 6.06 erop gezet ,dus heb probleem is nog steeds niet opgelost wat nu!

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Heb je 'Search for updates every X hours' nu op 00 staan.

 

2. Heb je de updates waarvan de melding op het scherm verschijnt al uitgevoerd?

Zolang deze update niet is uitgevoerd zal naar mijn idee de melding op het scherm terug komen omdat het systeem deze update al geregistreerd heeft.

1.ja

2.gaat niet niet er is nog  9.4mb  ruimte over

 

is over te weinig ruimte is nog wat aan te doen?

heb probleem is er nog steeds.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

via het VTIzero uit het systeem gereedschap menu kun je grote applicatie HBBTV deinstalleren

na herstart kijk je nogmaals wat je vrij hebt op de DUO...

 

ciao

 

met DUO die dus een beetje weinig geheugen heeft voor al die applicaties dien je bedachtzaam te flashen en installeren

picons gebruiken veel (geheugen en dienen eigenlijk op usb stick te staan)

zenderlijsten met teveel posities (meer dan je nodig hebt) gebruiken veel

HBBTV gebruikt veel geheugen

en diverse skins erop plaatsen gebruikt ook teveel plaats

zie ook deze draad

aangepast door Tonskidutch

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Ultimo voorlopig plaats genoeg, heb de laatste update gedaan, want inderdaad als je die negeert komt hij er elke dag opnieuw om zeuren.

 

Inmiddels staat de auto-update op 00. Melding niet meer te zien. Geen idee of er sinds eergisteren nog updates geweest zijn, want sinds eergisteren 19u30 staat de auto-update op 00.

Afwachten...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...