Ga naar inhoud


Vu+solo2 loopt regelmatig compleet vast met open pli 4.0


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedenavond

 

Mijn VU solo2 loopt regelmatig compleet vast achterop uitschakelen is dan de enige mogelijkheid om het zaakje weer aan de gang te krijgen.

De enigste plugin die ik heb geinstaleerd is HBBTV verder  compleet plugin loos.

Met VTI had ik deze problemen nooit, alleen daar had ik weer de bekende opname problemen die met de nieuwe update ook nog niet opgelost blijken.

OOk met eerdere  open pli varianten heb ik nooit deze vastlopers gehad

 

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is want het is supervervelend.

 Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het zelfde probleem op mijn Ultimo met VTI.

Alles verwijderd m.u.v. netwerk mogelijkheden na het flashen, en alleen crossepg geïnstalleerd.

Ook als ik alles uit zet bij crossepg blijft ie vastlopen.

Idd erg irritant.

 

Ik was juist van plan Openpli te proberen.....

 

Trouwens als je de rode 'uit' knop van je afstandsbediening ongeveer 30 sec ingedrukt houdt dan start de box ook opnieuw op.

Andere leden van dit forum wezen mij hier op, dat is schijnbaar beter dan de schakelaar achterop.

aangepast door VanOrange
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik zou als niets helpt eens een fabrieksimage flashen en kijken of die wel gewoon goed werkt. Als dat zo is dan zou je daaruit kunnen concluderen dat er met de hardware dan niets mis is. Daarna het image van je keuze flashen en kijken wat dat als resultaat geeft.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoals ik al aangaf toen ik er VTI op had staan had ik niets van deze problemen met onverklaarbare vastlopers.

HBB tv uitzetten heeft ook niks geholpen gisteravond was het alweer bal

Maar het fabrieks image  flashen heet toch geen zin aangezien je hiergeen c cam op kunt zetten om met  je canaal digtaal kaart te  kunnen kijken.

Het is wel super vervelend  toen open pli 2.1 er nog  was  waren er net zoveel problemen als nu.

Niet dat je dat nu nog erop zou moeten zetten maar het valt toch  wel op.

plus  het feit  dat dit al eerder hier op het forum door een lid besproken is namelijk het volgende bericht

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/337735-vu-solo-2-loopt-vast-met-open-pli/

 

Opnieuw flashen zoals hier in het bericht aangegeven helpt dus blijkbaar niet  heeft  iemand nog enig idee waar  ik het nog meer in zou zkunnen zoeken

 

groeten

 

Vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond een avond lang gedraaid op de fabrieks image.

Ik heb geen problemen gehad (Engelse FTA kanalen) of met bestaande opnamen. Maar zoals je aangeeft heb je er niets aan omdat je geen cam kunt draaien.

Het is toch wel erg raar, we hebben beide actuele decoders, en dat ze dan nu al vastlopen met bijna een kale installatie!

 

Ik ga nu denk ik maar een oudere versie van VTI erop zetten, voorheen heb ik nl. niet echt problemen gehad......

Link naar reactie
Delen op andere sites

oudere versies worden niet meer volledig ondersteund en bij sommige Images worden die helemaal niet meer ondersteund

jullie zullen toch naar de laatste versies moeten kijken en dan naar je installatie.

 

want de installatie kan er ook debet aan zijn dat je receiver afkakt.

schotelzijde en netwerkzijde onderzoeken.

 

de meerderheid heeft gewoon de laatste versies draaien en geen problemen (dus het is niet het image)

 

en die zich met kaart sharen bezig houd kan ook daar nog eens kijken of er serverproblemen op de VU+ zijn.

 

ciao

 

p.s.

op een origineel image kun je weldegelijk een softcam zoals CCcam laten werken

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je kan natuurlijk een cccam ipk downloaden en met de hand installeren. Daarna zul je nog even iets moeten regelen om het ding gestart te krijgen. Als het goed is en je googled op enigma2-plugin-extensions-softcammanager_0.1-r0_mipsel.apk dan kan je die installeren op de fabrieksimage en daarmee zou je dan je cccam moeten kunnen draaien op het fabrieksimage. Het is even wat werk maar zeker niet onmogelijk.

 

Ik heb het een jaartje of 2 geleden nog eens geprobeerd en heb het toen wel werkend gekregen.

 

Ik zou het fabrieksimage proberen en kijken of die ook vastloopt. Als dat zo is dan het ding bij je leverancier inleveren en garantie claimen omdat er dan met jouw box iets aan de hand is. Ik heb geen idee hoe men omgaat met alternatieve software en random vastlopers. Loopt hij met het fabrieksimage ook stuk, dan heb je in ieder geval geen discussie dat het aan jouw alternatieve software ligt.

 

@vanOranje, wat gebeurt er als je een verse flash doet en geen crossover epg installeert?

 

Voor de rest is het raar dat als je pli gebruikt het ding ergens door vastloopt, want ik lees nergens dat er meerdere gebruikers last hebben van een crashende box, en er zijn toch meer dan genoeg gebruikers van pli met dezelfde box als die jullie hebben.

 

Als je het niet ziet zitten om de fabriekssoftware erin te flashen en te proberen om cccam aan de praat te krijgen kan je het volgende doen:

 

verse usb stick maken met de laatste pli versie erop en die installeren en alleen een softcam erop om te starten. Dan een tijdje kijken of dat crashes oplevert, en zo niet een voor een je onmisbare plugins erbij zetten, en als je een plugin hebt toegevoegd weer een tijdje testen, totdat je hebt gevonden welke er het probleem veroorzaakt.

 

Ook vooral niet de standaard skin aanpassen, pas dat doen nadat je hebt getest met alleen cccam en de standaard geinstalleerde items van het image van je keuze.

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn bij openpli vandaag wat fixes/updates gedaan voor Vu/hbbtv/browser

    - [hbbtv] updates:

      1. works for compatibility.

      2. enhancement for seek on VOD.

      3. fix setDemension.

      [hbbtv/youtubetv] improvement player to stable.

    - [hbbtv] fix VOD play state event

 

als het image vannacht bouwt zou je het morgen ook nog gewoon met een update kunnen proberen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zonder problemen dus de fabrieksimage gedraaid.

Maar weer eens terug naar VTI, wizard gevolgd en alleen mijn boeketten terug gezet, en de cccam plugin geïnstalleerd, verder geen epg plugin.....en hij is vannacht tijdens de standby vastgelopen.

De klok stond nog op half 12 gisteravond.

Erg frustrerend!

Openpli nog maar eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar weer eens terug naar VTI, wizard gevolgd en alleen mijn boeketten terug gezet, en de cccam plugin geïnstalleerd, verder geen epg plugin.....en hij is vannacht tijdens de standby vastgelopen.

De klok stond nog op half 12 gisteravond.

na de Flash van VTI behoor je ook alle updates te laden

fabrieksimage (dus zonder softcam)

dan wordt CCcam verdacht (ben je server? voor de andere thuis)

 

echt hoor, met updates en all zouden de Openpli en de VTI super moeten lopen

 

- netwerkinstellingen op vast ip adres

- VU+ aan de router of aan een switch (router des nachts uit??? )

 

ciao

 

edit:

oscam c anonymous (0100&00006A/5C00/51DB/64:blablabla): found (348 ms)

geen enkele memoryleaks

aangepast door Tonskidutch

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draai nu twee dagen VTI zonder problemen.

Maar ook zonder cccam.

 

@Tonskidutch:

Heb gedaan wat je aangaf, flashen en updaten.

Altijd rechtstreeks vanaf de modem een kabel.

So far so good.

Maar nu wil ik natuurlijk wel graag cccam weer installeren. Normaal gesproken pak ik gewoon de eerste plug-in cccam 2.3.0 voor VTI en dat is het, meer doe ik niet. Ben niet bewust van of ik een server ben, heb maar 1 box thuis.

Heb ik de verkeerde plug-in?

Of moet ik ergens anders wat aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je de cccam uit de feed installeert

je moet daarnaast ook de cccam.cfg uit de feed laden (sommigen vergeten dat)

ofschoon die eigenlijk ook zonder config zou moeten draaien

 

daarin staan standaard waarden voor de seca3 kaart

(onderaan)

dat bestand vindt je in /etc/cccam.cfg

edit hem

middenin staat EMM THREADS = 1

wijzig die in 2 of 4

en dan kijken we of die normaal blijft doorlopen

zo niet zetten we oscam erop.

 

ciao

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...