Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten

Ik gebruikte Oscam thuis geen CCcam, en ook geen WAN shares enkel Lan.

Heb wel binnen Oscam de CCcam functie gebruikt (2.3.0) om beide ontvangers te verbinden.

Maar dat versie nummer wat je daar kiest heeft volgens mij geen invloed op protocollen? en is enkel bedoeld ter identificatie?

 

Zat me wel laatst te bedenken dat ik een tijdje een poort geforward had om m'n box te bedienen met de telefoon. Die poort heeft een paar weken open gestaan. (wel ww aangepast, dus geen default settings etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites


dus mocht je poorten hebben geopend, dan

Dan lijkt het mij alleszins ook raadzaam het telefonisch gegeven advies op te volgen.

 

Vooral als achteraf mocht blijken dat er uit eigen onwetendheid onzorgvuldig gehandeld is en derden daarvan geprofiteerd hebben.

We willen immers aan de eisen van de provider tegemoet komen en ongeoorloofd misbruik te voorkomen, dan wel helpen dat op te lossen zonder de hakken in het zand te zetten.

 

Nu nog steeds de vraag, of ik de enigma2 receiver mag blijven gebruiken zonder dergelijke fratsen?

Maar goed dat zal wel een andere verhitte discussie raken die we al eens in het verleden hadden.

En daar zal M& :crazy: sorry M7, wel een antwoord over geven.

 

groet

 

edit typo

aangepast door Tonskidutch

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alvast een brief naar de juridische dienst gestuurd. Door dit hele voorval mijn domiciliëring stop gezet. Ik heb besloten andere alternatieven zoal Stevie en yelo tv. Als je Telenet tv neemt, kan je op elke tv en of tablet gratis kijken, opnemen en opgenomen programma's te kijken, en dit volledig gratis met een hoop vol mogelijkheden extra. Ik had al een Telenet abbo, nu prime en rex and rio bijgenomen. Telenet beloond je ook als trouwe klant. Zopas een bongo bon voor te ontbijten gekregen. Bij tvvlaanderen al abbo sinds opstart, nooit iets gekregen. De alternatieven zijn gewoon een stuk beter dan tvvlaanderen. Prime en of voetbal nooit te zien gekregen. Nu heb ik zo wat alles, inclusief het snelste internet. Je gelooft het of niet....vandaag nog een brief gekregen om internet, telefoon en dat te nemen. Voor mij eindigt het hoofdstuk tvvlaanderen. Meer dan waarschijnlijk satboxen weg doen, want heeft hier in België toch geen toekomst. Zelfs voor de kampeerders een beter alternatief zoals Stevie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus mocht je poorten hebben geopend, dan

Dan lijkt het mij alleszins ook raadzaam het telefonisch gegeven advies op te volgen.

 

Vooral als achteraf mocht blijken dat er uit eigen onwetendheid onzorgvuldig gehandeld is en derden daarvan geprofiteerd hebben.

We willen immers aan de eisen van de provider tegemoet komen en ongeoorloofd misbruik te voorkomen, dan wel helpen dat op te lossen zonder de hakken in het zand te zetten.

 

 

De brief ligt klaar om op de post gedaan te worden. Uitleg erin van de geopende poorten, die nu gesloten zijn, maar ook even mijn zéér ongezouten mening erin ivm hun manier van werken. Ik zeg het voor de laatste maal, maar ik kots daar gewoon van. Ik kan het na 4 dagen nog altijd niet geloven dat die idioten nu gewoon eens niet bellen/mailen/brief sturen, whatever zoals elke provider hier normaal doet met hun VERMOEDEN. Ik zou meteen actie kunnen ondernemen hebben, alles zou opgelost zijn en beide partijen konden lief blijven tegenover elkaar.

Hebben ze met mij ook iemand aan de hand wie ervoor kan zorgen dat ze maandelijks enkele klanten meer of minder hebben. Sinds gisteren sowieso iemand minder en Telenet iemand rijker (en nee, ik nog niet)

 

Ik zou het toch sterk vinden dat van alles en iedereen die hetzelfde probleem rapporteert de kaart ergens door de illegale man gehacked is en gebruikt voor wanpraktijken.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alvast een brief naar de juridische dienst gestuurd. Door dit hele voorval mijn domiciliëring stop gezet. Ik heb besloten andere alternatieven zoal Stevie en yelo tv. Als je Telenet tv neemt, kan je op elke tv en of tablet gratis kijken, opnemen en opgenomen programma's te kijken, en dit volledig gratis met een hoop vol mogelijkheden extra. Ik had al een Telenet abbo, nu prime en rex and rio bijgenomen. Telenet beloond je ook als trouwe klant. Zopas een bongo bon voor te ontbijten gekregen. Bij tvvlaanderen al abbo sinds opstart, nooit iets gekregen. De alternatieven zijn gewoon een stuk beter dan tvvlaanderen. Prime en of voetbal nooit te zien gekregen. Nu heb ik zo wat alles, inclusief het snelste internet. Je gelooft het of niet....vandaag nog een brief gekregen om internet, telefoon en dat te nemen. Voor mij eindigt het hoofdstuk tvvlaanderen. Meer dan waarschijnlijk satboxen weg doen, want heeft hier in België toch geen toekomst. Zelfs voor de kampeerders een beter alternatief zoals Stevie.

 

Het probleem in mijn geval is dat ik voor wel wat geld geïnvesteerd heb in satelliethardware, onder het mom van een hobby kost wat. Dit is reden één dat ik het nog een kans wil geven.(eerste decoder is trouwens al weg voor ergens FTA te spelen. Vriend met Duitse vriendin, keuze genoeg daar)

Stevie is een alternatief voor de camper, maar dit zou me een extra internetabbotje kosten op de smartphone/tablet, reden twee.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu alles bij Telenet, maar dat betekend niet dat ik dit zo laat. De optie om een rechtzaak blijft, maar met gebundelde krachten sta je sterker. Ik advies net zoals jij zeker niet in zee te gaan bij tvvl. Zonet mijn buurvrouw hetzelfde abbo als mij afgesloten bij Telenet.

 

De brief ligt klaar om op de post gedaan te worden. Uitleg erin van de geopende poorten, die nu gesloten zijn, maar ook even mijn zéér ongezouten mening erin ivm hun manier van werken. Ik zeg het voor de laatste maal, maar ik kots daar gewoon van. Ik kan het na 4 dagen nog altijd niet geloven dat die idioten nu gewoon eens niet bellen/mailen/brief sturen, whatever zoals elke provider hier normaal doet met hun VERMOEDEN. Ik zou meteen actie kunnen ondernemen hebben, alles zou opgelost zijn en beide partijen konden lief blijven tegenover elkaar.

Hebben ze met mij ook iemand aan de hand wie ervoor kan zorgen dat ze maandelijks enkele klanten meer of minder hebben. Sinds gisteren sowieso iemand minder en Telenet iemand rijker (en nee, ik nog niet)

 

Ik zou het toch sterk vinden dat van alles en iedereen die hetzelfde probleem rapporteert de kaart ergens door de illegale man gehacked is en gebruikt voor wanpraktijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het aan te raden om in de brief eerlijk uw opstelling op te geven ?

Ik gebruik al jaren een DM800HD, en heb enkel een interne share naar een DM600.

Heb wel nog een ontvanger liggen van TVV, ik zou deze opgeven als ontvanger.

Is dit verstandig volgens jullie ?

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewetensvraag.

Ik denk wel dat als jij ontkent ooit gesharet te hebben (ook al is het intern), dat ze je niet gaan geloven.

Ze hebben je immers al in het vizier.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga in mijn bezwaarschrift m'n setup gewoon beschrijven. Dat ik voor de hobby 2 boxen aan elkaar knoop in m'n eigen netwerk en wellicht door verkeerde configuratie / verkeerde software daar iets "mis" is gegaan kan gebeuren.

 

Maar dan had ik ipv een "veroordeling" liever een pro-active Canal Digitaal gehad die me had gebeld om dit mee te delen zodat ik direct actie had kunnen ondernemen om de boel op slot te gooien ipv alles op zwart en mij maar laten uitzoeken wat er aan de hand is. ( geen brief, geen mail, geen belletje)

Ook had er zodra ze het hadden gezien waarschijnlijk minder lang misbruik van m'n kaartje geweest.

Ik neem aan dat deze actie al tijdje voorbereid is, en dus dagen, weken, maanden mijn kaartje beschikbaar was voor derden. (of m'n netwerk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel mij de vraag of er een verschil is tussen intern sharen, of streamen?

 

In mijn ogen is intern sharen twee of meerdere ontvangers allen aan de schotel en dan je kaartgegevens via LAN sharen naar de boxen in huis.

 

Wat ik doe is de streams van mijn hoofdbox met de kaart aangesloten aan de schotel over het LAN naar andere boxen in huis sturen dmv Remote Stream Convert. Op die manier stuur ik toch beelden rond ipv kaartdata?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

in België wordt elke internet verbinding om de 3 dagen gereset door de provider, bepaalde speciale abonnementen terzijde gelaten. Als klant heb je daar niks over te zeggen ....... router of geen router .....

Tjah niet waar dus.

Ik zit al reeds weeral meer dan 8 maanden met hetzelfde telenet ip adres.

Dit met een gewoon whoppa abbo met een modem only opstelling en mijn eigen router.

Ik krijg dus geen nieuw ip adres zolang mijn modem niet offline gaat voor minstens 2 uur, dit omdat mijn router altijd vraagt voor verlenging van de lease van het ip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Maar dan had ik ipv een "veroordeling" liever een pro-active Canal Digitaal gehad die me had gebeld om dit mee te delen zodat ik direct actie had kunnen ondernemen om de boel op slot te gooien ipv alles op zwart en mij maar laten uitzoeken wat er aan de hand is. ( geen brief, geen mail, geen belletje)

Ook had er zodra ze het hadden gezien waarschijnlijk minder lang misbruik van m'n kaartje geweest.

Ik neem aan dat deze actie al tijdje voorbereid is, en dus dagen, weken, maanden mijn kaartje beschikbaar was voor derden. (of m'n netwerk)

 

Precies hetzelfde staat reeds in mijn brief.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah niet waar dus.

Ik zit al reeds weeral meer dan 8 maanden met hetzelfde telenet ip adres.

Dit met een gewoon whoppa abbo met een modem only opstelling en mijn eigen router.

Ik krijg dus geen nieuw ip adres zolang mijn modem niet offline gaat voor minstens 2 uur, dit omdat mijn router altijd vraagt voor verlenging van de lease van het ip.[/quote

 

Gelukkig is er toch eentje met me eens ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ravemaus

volgens mij, is intern sharen ONBEKEND punt

daar hoef je niets over te schrijven en/of verantwoording over af te leggen in een weerwoord

 

nogmaals

 

Die deur thuis is DICHT dat zou nu wel duidelijk moeten zijn qua wetgeving.

Of die lekt of niet, verwissel dat niet met eerder aangegeven technieken om via de brievenbusklep binnen te loeren (de voyeurs)

NAT of niet.

 

men mag overigens ook niet andere behoeften via die brievenbusklep afluisteren, opslaan, analyseren en gebruiken voor eigen doeleinden...

of je hebt hun expliciet medegedeeld en toegestaan dat je daar geen probleem mee hebt

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...