Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten

kom kom,

dat zou betekenen dat iedereen die NU in de uitgeschakelde kaart groep serial zit ook op een site heeft aangemeld met een aanbieding zoals jij dat bedoeld

 

dat is niet de realiteit

 

het is een lang voorbereide actie (dat kan niet anders) en is trial and error

het kan niet zijn dat je binnenshuis in je onderbroek op de toilet wordt gefilmd, omdat er een keutel uit de riolering komt

conclusie ja hij heeft gepoept

 

ja hallo

Houd rekening met het feit dat veel mensen met dat gare Google Chrome werken, die via UPNP in je router onnodig veel poorten open zetten, of zogenoemde "cleaning programma's" op hun pc hebben die vanalles en nog wat naar de buitenwereld sturen en het fenomeen zoekmachines die van alles en nog wat op het internet afstruinen, op zoek naar info die gebruikers willen hebben.

Het maakt niet uit, feit is dat de router op een één of andere vage manier "lek" is zodat cccam info naar buiten lekt.

Tel daarbij op dat veel mensen geen kaas van netwerken gegeten hebben en doodleuk hun ontvanger achter de DMZ zetten.

Ook leuk zijn kinderen in huis. Hoe vaak ik al niet ben tegengekomen dat de pc van pa of moe is gehackt doordat kinderen de meest waanzinnige rommel naar binnen slepen en waar hackers van smullen.

 

Je hoeft tegenwoordig helemaal niet te hacken, het word ieder die wat zoekt gewoon kant en klaar aangeleverd.

In de 30 jaar dat ik mij met computers, netwerken en ander gerelateerde bezig ben geweest, heb ik zat meegemaakt.

En ja, mijn frustratie zit hem in het feit dat mensen dom, blind of gewoon achterlijk zijn als het gaat om computers.

...maar dat ter zijde.. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als die cccer tool uit het filmpje werkelijk bestaat, dan kunnen serienummers opgevraagd worden ook al worldt de kaart niet noodzakelijk ge-shared.

Dan is het al voldoende om een actief C-lijntje te hebben naar een WAN-server en het serienummer van je kaart is al opspoorbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in België wordt elke internet verbinding om de 3 dagen gereset door de provider, bepaalde speciale abonnementen terzijde gelaten. Als klant heb je daar niks over te zeggen ....... router of geen router .....

 

Hoe verklaar je dan dat mijn ip camera ,s gewoon blijven werken met hetzelfde ip ???

Ik ben bij telenet.

 

Ik zal het toch wel weten zeker he vriend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk je intern of extern naar je camera's

Edje

Steeds via mijn ip nummer en poort nummer , ja ik kan natuurlijk ook kijken via 192.168.1. Enz , maar dat is niet de bedoeling van een ip camera ;-)

 

Maar we moeten hier verder met tv Vlaanderen he

Link naar reactie
Delen op andere sites

kom kom,

dat zou betekenen dat iedereen die NU in de uitgeschakelde kaart groep serial zit ook op een site heeft aangemeld met een aanbieding zoals jij dat bedoeld

 

dat is niet de realiteit

 

het is een lang voorbereide actie (dat kan niet anders) en is trial and error

het kan niet zijn dat je binnenshuis in je onderbroek op de toilet wordt gefilmd, omdat er een keutel uit de riolering komt

conclusie ja hij heeft gepoept

 

ja hallo

 

Ik poep niet op het WC.  Althans niet in de Vlaamse betekenis van het woord.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eens een brandende vraag?Jullie hebben het er over dat CCcam een backdoor had?

 

Volgens mij is deze CCcam softcam nog steeds closed source.

 

Jullie hebben je nog nooit afgevraagd wat de proggies doen die vrij te downloaden zijn via allerlei vage sites CCcam editor / Oscam / enz.

 

Dus ik was eigenlijk wel benieuwd wie van de mensen waar de kaart op zwart is gegaan zo'n editor heeft gebruikt om zijn waarschijnlijk "complexe" config mee samen te stellen?

 

Gr.De Buurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

Dan is het al voldoende om een actief C-lijntje te hebben naar een WAN-server en het serienummer van je kaart is al opspoorbaar.

 

Het is in dit topic nu al meerdere keren voorgekomen: een "actief C lijntje" of een "actief F lijntje". Wat bedoelen jullie daar nu mee vraagt een leek in linux zich af?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open /etc/CCcam.cfg van Uw box.

 

Staat daar een lijntje in dat begint met:

 

C:

 

of

 

F:

 

Dan je heb een actief C: of F: lijntje.

 

Goed zoeken want het kan tussen al die regels die beginnen met # staan (de regels die met # beginnen zijn commentaar)

Sorteer de file maar eens.  De commentaar regels staan dan vooraan en helemaal onderaan de eventuele actieve config regels.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het maakt niet uit, feit is dat de router op een één of andere vage manier "lek" is zodat cccam info naar buiten lekt.

 

Tel daarbij op dat veel mensen geen kaas van netwerken gegeten hebben en doodleuk hun ontvanger achter de DMZ zetten.

En ja, mijn frustratie zit hem in het feit dat mensen dom, blind of gewoon achterlijk zijn als het gaat om computers.

...maar dat ter zijde.. ;)

@ DrZ

ik kwam ook dit nog tegen... klik mij

 

Hoe relevant is dat gezien de IPv6 ondersteuning van je router inschakelen of uitschakelen en de DMZ?

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan met zekerheid zeggen dat het probleem ligt bij cccam 2.30

Mijn eerste kaart stak in ontvanger met ccam 2.21 en niet geblokkeerd. Mijn tweede kaart in cccam 2.30 Geblokkeerd, geen f lijnen, geen cardahare. Na enkele dagen de eerste kaart in box met 2.30 gestoken, en na een uurtje geblokkeerd. De blokkeringen waren niet tijdens de kantooruren. Eerste kaartje omstreeks 20u30, andere kaartje rond hetzelfde tijdstip, maar in het weekend. Tvvlaanderen zit dus werkelijk te knoeien met de ip adr. Ik overweeg ee rechtzaak tegenover tvvlaanderen, maar met gebundelde krachten staan we sterker. Wat zij doen is illegaal. Ze laten het daadwerkelijk doen, maar zijn de opdrachtgever.

 

 

Elk bedrijf bespioneerd.. Neem Google met hun dataminings OS genaamd Android bijvoorbeeld en gelijk de grootste boeven van allen

.

Maar TVV heeft simpelweg via zoekmachines gezocht,that's all.

Laat dit een les voor iedereen zijn door niet zomaar met elke cardsharepartij in zee te gaan.

Als dadelijk de grote jongens er uitgehengeld worden, dan gaan heel veel gebruikers een dikke boete krijgen!

Alle gegevens zijn dan voor handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet de mensen van TV-Vlaanderen even telefonisch aan de lijn gekregen. Zelfde blabla van cardsharing en wat weet ik.

 

Men verplicht mij niet zegt die dame, maar toch wordt ik wel verplicht (letterlijk citaat) om de brief naar de juridische dienst te sturen, waarin staat dat ik de kaart in mijn eigen ontvanger gebruik enzoverder. In alle geval heb ik de dame opgedragen het in het dossier te zetten dat ik tegen volgende week dinsdag terug beeld EIS, of dat anders heel de handel per direct buiten gaat. En ga dit nu meteen ook in hun brief zetten.

 

Iemand die trouwens dergelijke brief al gestuurd heeft?

 

@cyclo0010: ik ga even hun reactie op die brief afwachten, maar in die rechtzaak kan ik me ook wel vinden.

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...