Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten


Dat is moeilijk beoordelen, want ik ken de argumenten van TVV niet.

En die weet Charliezone volgens mij ook nog niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval is het Canal Digitaal en niet TVV.

En ik ga er eigenlijk niet vanuit dat ik ooit inhoudelijk te horen krijg waarom mijn kaart(en) zijn misbruikt.

Want de details zullen direct aangeven hoe ze aan de data komen.

 

Nogmaals, In mijn geval gebruikte ik Oscam tussen 2 interne ontvangers 1 box was wel "online" voor oa Youtube en EPG downloads etc..  maar Oscam zelf stond niet open naar buiten toe.

 

Dus voor mij is het echt een raadsel hoe mijn kaarten zijn "misbruikt" / op hun lijst gekomen zijn.

Een antwoord daarop zal waarschijnlijk teveel openheid van de opsporingsmethoden geven.

 

Het kunnen volgens mij 3 dingen zijn: 

 

Als het enkel op basis is van open poorten / IP address / soort van bewijs dat ik Oscam draaide in gematched aan mijn ip met logins op de CanalDigitaal website dan zou dat zeer kwalijk zijn. Want dan zou het echt op basis van "vermoedens van sharing" zijn.

 

Mocht mijn box gehacked zijn, dan had ik toch wel verwacht ergens een user in OScam te zien die er niet hoort te zijn.

Volgens mij kan je geen hidden user aanmaken, maar alles is mogelijk, wie weet draaide er een app op de achtergrond en heeft het niks met OScam te maken gehad. (er stonden na mijn weten geen rare poorten naar buiten toe open die ik niet zelf had open gezet)

 

Op de 1 of andere manier zijn mijn kaart serienummers ooit "gevonden" en op een lijst gekomen (de paar weken dat mijn box wel naar buiten toe open stond omdat ik hem met de telefoon wou bedienen) en dat was net de periode dat dit onderzoek liep bij TVV/CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gik vind het veel te ver gezocht ik geloof er dan ook helemaal niks van

 

Inderdaad er zit geen backdoor in CCcam 2.3.0. 

 

Verder moet ik gewoon lachen om de meeste reacties, hoe dom kun je zijn. De enige slachtoffers zijn een aantal hobbyisten zonder verstand van zaken dat blijkt toch uit alles hier. En dan vooral toegeven aan CD/TVV dat je shared ipv dat je zegt ik heb een gecertificeerde ontvanger en ik weet nergens vanaf.  Laat hun lekker met hun bewijs komen dan, doen ze toch niet.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de situatie nu wat bagatelliseert.

Waar rook is, is ook vaak vuur. Ik zou er niet te schamper over doen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik gok toch op :

 

Als het enkel op basis is van open poorten / IP address / soort van bewijs dat ik Oscam draaide in gematched aan mijn ip met logins op de CanalDigitaal website dan zou dat zeer kwalijk zijn. Want dan zou het echt op basis van "vermoedens van sharing" zijn.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad er zit geen backdoor in CCcam 2.3.0. 

 

Verder moet ik gewoon lachen om de meeste reacties, hoe dom kun je zijn. De enige slachtoffers zijn een aantal hobbyisten zonder verstand van zaken dat blijkt toch uit alles hier. En dan vooral toegeven aan CD/TVV dat je shared ipv dat je zegt ik heb een gecertificeerde ontvanger en ik weet nergens vanaf.  Laat hun lekker met hun bewijs komen dan, doen ze toch niet.

 

Ik schreef het al eerder. Ontkennen is hier het beste.

TvVlaanderen, of eigenlijk de M7 groep, beschikt over externe professionals op technisch en juridisch gebied.

Zodra je over technische aspecten met TvVlaanderen gaat discussiëren leg je het af.

 

 

Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik gok toch op :

 

Als het enkel op basis is van open poorten / IP address / soort van bewijs dat ik Oscam draaide in gematched aan mijn ip met logins op de CanalDigitaal website dan zou dat zeer kwalijk zijn. Want dan zou het echt op basis van "vermoedens van sharing" zijn.

 

Bij hard bewijs kwam er wel een andere juridische brief.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interesante discussie...

 

Maar voor mijn beeldvorming...

 

Ik heb Welcome to enz enz

 

Ik zie heeeel veel servers.

Maar kan er iemand ongevraagd gebruik maken van deze servers?

Of kan iemand dan zo een seerver misbruiken, door hem zo maar in een share te zetten.

 

 

Een box met cccam een origineel kaartje , aan het web.

Een interne share.

En die box met de cccam server door vreemden wordt misbruikt.

 

Als dat mogelijk is....

Denk ik dat er  mensen veelgeld verdienen aan onwetende mensen met een Linuxbox..

 

 

Of ben ik nu dom. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar kan het iedereen (terecht of onterecht) overkomen als ik het zo lees.

 

Dan heb ik een ander vraagske: hoe kan je het "snel" oplossen wanneer het je overkomt? Een andere kaart aanvragen? Abonnement vernieuwen?.....

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit het oscam forum, klant van Canaldigitaal.

 

 

Net weer even contact gehad, Ik kan ook m'n nota's niet meer inzien en wou graag een copy hiervan hebben voor de eigen administratie.  Ook heb je voor het bezwaarschrift een klantnummer nodig en laat die nou enkel in de Nota's staan en niet in de "mijn canal digitaal" omgeving.

 

Wel werd me verteld dat ik niks meer met m'n huidige kaarten kan (ook niet na bezwaarschrift) 

Kon wel een nieuw abbo afsluiten met nieuwe kaarten en dat zou ik gewoon klant kunnen blijven.

 

Op mijn vraag of ze dan wel duidelijk konden maken waar het "lek" aan mijn kant zit, kwam weer geen antwoord "we hebben enkel informatie gehad dat uw kaart gebruikt is voor sharing" Wat de bron of de "oorzaak" is willen ze niet vertellen.

 

Ik wou graag weten wat ik kon doen om te voorkomen dat dit met m'n eventuele nieuwe kaart ook direct gebeurt.

Maar dan vallen ze weer terug op het versturen van een bezwaarschrift.

 

Wat raar is want als je een virus hebt en je PC stuurt spam of zit in een botnet, dan benaderd je ISP je met een waarschuwing en wat tips om dingen te fixen.

 

Ik krijg niet echt het idee dat ze gerekend hebben op "false positives" en het standaard antwoord is de brief.

Tevens vraag ik me af of het echt zin heeft om nog in bezwaar te gaan want ik krijg het idee dat je een standaard verhaal krijgt "uit informatie is gebleken bla bla bla" Maar ze gaan niet in op het individuele geval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe een verhaal wat ik gisterenavond gehoord heb...

 

Een vriend van me met niet-belgische roots is in het bezit van een Vu+Duo. Om de hiernavolgende reden ga ik geen details over hem geven (het is per slot van rekening zijn zaak), maar ik denk dat dit verhaal interessant kan zijn.

Binnen het Windows en internet gebeuren is hij vrij op de hoogte, dus ik neem aan als hij zegt dat alle poorten op zijn router dicht zijn, deze effectief pot toe staan.

 

Om de zenders van zijn thuisland te kunnen ontvangen kan hij a. een kaart in zijn land gaan halen, of b. aan het gevreesde cardsharen deelnemen. a. is onmogelijk, dus werd het al jaren b.

Hij heeft die ontvanger bij iemand gekocht wie blijkbaar zo'n service runt en die laatste heeft die Vu+Duo destijds voorzien van OpenPli met de toen geldende CCcam en alle nodige software. Mijn vriend wist niet meer welke versie CCcam er opgezet was, maar zeker geen 2.3.0. Die bestond blijkbaar toen nog niet.

Een stuk voor zichzelf, maar zeker voor zijn Vlaamse vriendin namen ze een abbotje bij TV-Vlaanderen.

 

Alles werkt prima en onder het motto "never chance a winning team" heeft hij nooit updates oid gedaan op zijn Duo. 14 dagen geleden het bekende C807 probleem waar de man geen weet van had. Gaat dus toch onder de leiding van diverse fora's eerst even updates ed doen.

 

Uiteindelijk is het verhaal gestopt met een nieuwe elco en de laatste nieuwe OpenPli met CCcam 2.3.0. Een dag later lag zijn TV-Vlaanderen kaart eruit.

Het zoveelste verhaal dat er problemen beginnen na installatie van CCcam 2.3.0. Ik begin overtuigd te geraken hoor...

 

Naar eigen zeggen zou hij met dat cardsharen enkel de zenders van zijn thuisland kunnen ontvangen en geen TV-Vlaanderen kanalen. De verkoper van de apparatuur heeft destijds bij hoog en laag beweerd dat hijzelf geen gegevens van zijn smartcard op het net kon zetten...

 

Meer weet/ken ik er niet van, maar toch een opvallend verhaal in dit onderwerp.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaartjes hebben geen ingebouwde sim die naar huis belt als ze een overtreding constateren.

 

Ik gok dat ze de ip adressen hebben geregistreerd die gebruikt zijn icm mijntvvlaanderen.

Deze aangeleverd aan research bedrijf die vervolgens een portscan hebben uitgevoerd.

Als er open poorten waren hebben ze daar protocol analyse op losgelaten en igv cardshare protocol dit ip rood gearceerd oid en weer

retourgestuurd. Tvvlaanderen heeft daar de gebruikers aan gematched met al hun geregistreerde kaartjes en de boel gedeactiveerd en brief verstuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...