Ga naar inhoud


Welke is beter LNB voor Nilesat


ShAmAlKo

Aanbevolen berichten


De BlackUltra is al één van de beste , maar word op bepaalde frequenties verslagen door andere lnb's .

Belangrijk voor de keuze is welke kanalen (frequentie) je wilt bekijken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BlackUltra is al één van de beste , maar word op bepaalde frequenties verslagen door andere lnb's .

Belangrijk voor de keuze is welke kanalen (frequentie) je wilt bekijken .

Heb voor proef momenteel een Skymaster lnb in gebruik, en die doet niet echt onder voor de BU.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ShAmAIKo

Als je nog eens flink wat leesvoer over lnb's wilt hebben, dan moet je maar eens naar de testrapporten van het Duitse satelliettijdschrift Satvision kijken, zie: http://satvision.de/tests/satelliten-empfang/lnbs/
Bijna alle tests zijn gratis in PDF te downloaden.
En wat zie je dan? In de meeste gevallen is Inverto testwinnaar.
Ook de Inverto Black Ultra Quad komt als beste uit de test van de quad-lnb's.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb nog geen betere gevonden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al vele jaren mijn 0,3 db Inverto quattro flens LNC.

Het type nummer weet ik niet meer.

Ik gebruik ze in beide schotels met aparte feedhoorn. De ene voor offset en de andere voor primefocus.

Het is een goed betrouwbaar werkpaard.

Ik zou nooit geen andere meer willen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met primefocus gebruik ook een flens lnb en ben ook aan het zoeken of er nog betere lnb`s zijn, voor meer versterking heb ik hier de ap 82xt2n twin lnb van Mti waar dan nog een flens op gezet moet worden en momenteel heb ik de Smart 0.1 db Twin lnb in de schotel bevestigd. Ik zou vandaag gaan wisselen maar door de regen heb ik daar toch maar even mee gewacht.

 

De smart (offset) lnb heeft de mooie eigenschap om de zwake signalen op te halen vanwege de nieuwe HEMT techniek en verbeterde ingangstrappen en tevens de eigenschap als de signalen te sterk zijn dat deze iets zwakker doorkomen. De smart lnb heb ik bevestigd aan de afgezaagde flens van een adf 120 feedhorn en is ideaal voor zwakke ontvangst en bij mij werkt het prachtig!. 

 

De reden waarom ik offset lnb`s gebruik met flens voor mijn primefocus schotel en later channelmaster offset met feedhorn en flens is dat het aanbod van offset lnb`s vele malen groter is als de standaard Inverto of Invacom lnb`s die op de markt zijn en dus ook betere lnb`s met hogere spec`s die meer doen op de lange afstand met de ontvangst.

 

Nu zeg ik niet dat deze lnb`s slecht zijn, integendeel de Inverto Red en Whitetech Quad lnb met flens gaat van 50 tot 65 db versterking wat in de meeste gevallen genoeg is en deze wil ik dus ook nog gaan uittesten.

 

Wat mij ook opviel is als je een quatro lnb gebruikt je daarvoor een switch ertussen moet koppelen om de 4 uitgangen  (2 voor horizontaal en 2 voor vertikaal) om weer aangepast op je gewone 22 khz in je ontvanger mee te schakelen.

Als in die switch ook nog een versterker zit van 10 db wat ik wel eens gelezen heb mag je toch ruim voldoende signaal hebben.

 

De Quad lnb`s zijn wel de duurste lnb`s die over het algemeen voor meerdere ingangen beter presteren als de twin lnb`s

en ik wil hier over een tijdje de smart lnb gaan omwisselen voor de ap82xt2n Highgain lnb voor de zwakke signalen.

 

Er worden genoeg lnb`s op de markt aangeboden die beter zijn dan de black ultra lnb alleen je zal ze moeten ombouwen en de flens helemaal aan het begin van de lnb bevestigen, dan pas heb je de beste resultaten.

 

Ohh en wat ik nog vergeten was, heb je al gekeken naar je feedhorn of heb je een gewone lnb in de kop van de schotel?

 

Heb je wel een feedhorn van channelmaster en staat die in dan focus afgeregeld voor optimale ontvangst ?

 

Pas geleden heb ik het daar nog met Alex over gehad en het bleek dat de feedhorn niet optimaal stond afgesteld en dit verholpen was met band en tape om de as van de feedhorn om te kunnen schuiven voor optimaal signaal. De feedhorn moet nagenoeg helemaal voor in de klem staan dus het dicht`s bij de schotel voor het meeste signaal..

 

Succes met afstellen..

 

Wekom in de hobby wereld van de ´ Mod ´  Lnb`s ..  ;)

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...