Ga naar inhoud


VU+ Solo2 Linux HDTV Satreceiver


deripper1972

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

...

Dat VU+ acties onderneemt tegen dergelijke kopieën is niet meer dan begrijpelijk, maar om dit op wellicht argeloze gebruikers af te wenden is m.i. verwerpelijk en bovendien bij wet verboden. Wat je persoonlijke mening daarover ook mag zijn (ik proef dat ook hier dat hypocriete Nederlandse moraalridderschap weer komt bovendrijven), dit is volledig irrelevant voor het feit of het nu wel of niet crimineel is.

...

 

Ik waag te betwijfelen dat als je een "originele VU+ Solo2" koopt op één of andere Chinese website voor ongeveer de helft van de Nederlandse winkelprijs je een "wellicht argeloze gebruiker" bent.

Zelfs als de gebruiker wel ter goeder trouw is en deze in een Nederlandse winkel heeft gekocht dan nog vind ik het een strakke actie en laat de winkelier maar bloeden voor zijn bedrog, meteen terug brengen die kloon en je geld terug eisen en eventueel ook nog aangifte doen bij de politie.

 

Volgens welke wet is het volgens jou verboden om je intellectueel eigendom te beschermen door daar "technische voorzieningen" in aan te brengen? En geldt die wet dan ook hier in Nederland of alleen in Korea waar het vermeende criminele handelen heeft plaatsgevonden.

 

Dat heeft niets met Nederlandse moraalridderschap te maken maar met fatsoen. Jammer dat jij dat zo ziet, dat als mensen het niet meer dan normaal vinden om de wet te respecteren om ze dan maar moraalridders te noemen.

 

Aan de andere kant is het eerder de onverschilligheid van: het kan mij geen moer schelen waar het vandaan komt en wat de consequenties zijn, als ik mijn ontvangertje maar zo goedkoop mogelijk krijg. (en die fabrikanten verdienen toch al genoeg!).

 

Maar de moraal van het verhaal: Als je goedkoop koopt koop je vaak 2 keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

de criminele aktiviteiten gebeuren door die "fabrikanten" die een ontwerp tot in detail aan de buitenkant namaken en proberen te verkopen als een origineel produkt. Vaak zitten daar kwalitatief veel mindere onderdelen in. Immers, hun doel is om zo veel mogelijk winst te maken, en dat het nep produkt het na een jaar niet meer doet zal ze een zorg zijn. Vroeg of laat (meestal vroeg) laten die goedkope kloon dingen het afweten. Daardoor loop je als fabrikant imagoschade op, en dat ze daar iets voor gemaakt hebben is denk ik hun goed recht.

 

Voor die gebruikers die zo'n ding hebben gekocht ter goeder trouw is dat wellicht jammer, maar dan ga je met het ding terug naar je leverancier en eis je je geld terug. Immers, hij / zij heeft het ding geleverd als zijne een origineel produkt. Of je moet echt zo naief zijn dat er winkels zijn die een origineel product voor een absurd lage prijs kunnen leveren.

 

Echter, dat is een heel ander onderwerp dan waar dit topic over ging.

 

Dan nu weer on topic. Met een vu solo2 doe je geen slechte aankoop, een originele is een prima settop box waar je prima tv en media content mee kan kijken. Zelf ben ik begonnen met een vu+duo, en die is opgevolgd door een ultimo, en naast de ultimo heb ik nog een uno als tweede kijkplek. De ultimo is inmiddels vervangen door een duo2, en de ultimo staat in het schap voor als ik wat wil testen.

 

De solo2 heb ik zelf geen ervaringen mee, maar de overige boxen die ik heb gebruikt daar was ik super tevreden over. De duo2 draait hier ook tot volle tevredenheid.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiz, jij hebt geen last van de crisis??, ik doe het na jaren nog steeds met mijn Vu+ Duo (1).

Deze verlaat mijn huis, als ie echt de geest heeft gegeven.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de timebomb in de drivers en fpga upgrade die de clones onschadelijk hebben gemaakt op 19 april 2014. Mijns inziens niks mis mee :P

 

Kijk, dit vind ik nou een goeie zaak. Ik hoop dat die clones daardoor onrepareerbaar naar de kl*ten zijn. :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat hier wel ver off topic, lijkt me.

Maar het is geen tijdbom die in de nieuwste images zit, het is een authenticatie dat het image op de juiste box gedraaid mag worden.

Dat kun je zus of zo interpreteren.

En niks nieuws onder de zon (kijk ook maar naar alle dreambox clones die geen nieuwere images meer kunnen draaien).

 

ciao

 

p.s. kapot zijn ze niet je zult echter wel een techneut aan moeten laten prutsen om de bootloader er weer in te krijgen

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...