Ga naar inhoud


extra opslag vu+duo


fjskmdl

Aanbevolen berichten

Ik weet eigenlijk iet zo goed of deze vraag ik dit forum thuishoort, maar omdat het over de vu+ gaat plaats ik het maar hier.

Mijn pa heeft een vu+duo (1) met een 500gb 2.5 sata hdd erin. Daarnaast heeft hij ook nog een trage notebook met een 500GB 2.5 sata hdd erin.

Nu staat de vu+duo bijna vol, en hij zou graag uitbreiden, zodat hij de oude opnames kan behouden (maar ook ten alle tijde kan afspelen)

Nu vraag ik mij af wat hierbij de beste oplossing zou zijn, rekening houdend met het feit dat hij een computerleek is en het dus zo makkelijk mogelijk moet werken.

 

Een extra HDD bijplaatsen in de vu+duo kan blijkbaar niet.

Nu weet ik niet of de standby enzo automatisch geregeld wordt als je er een externe hdd aanhangt (en welke hij dan best zou kiezen, model ofzo zou handig zijn indien dat kan, toch minimum 1TB (2TB mag ook als dat ondersteunt wordt)

 

Ik heb al wat zitten kijken naar synology nas maar dat wordt dan al redelijk duur denk ik + ik weet niet of dit dan werkt zonder tussenkomst (naar standby gaan + uit standby ontwaken van de synology bij een timer programmatie op de vu+ duo)

 

Ik zag ook de WD Book hdds (ingebouwde nas functionaliteit)

Wat zouden jullie aanraden?

 

Het nadeel van de WD books of andere varianten is dat je dan bij verdere uitbreiding telkens een netwerkkabel + powerkabel moet bijleggen. Voordeel is denk ik dat dit makkelijker zal werken icm de vu+duO?

Voordeel van iets zoals synology nas is de flexibiliteit (uitbreiden), maar wordt dit niet te moeilijk met timer programmatie enzo?

 

Nu zou hij eventueel bereid zijn een goeie synology nas te kopen ofzo, maar dan wil ik dat hij er zelf weg mee kan, zodat ik niet telkens moet tussenkomen bij de problemen. Zou dit haalbaar zijn of is dat niet aan te raden voor iemand met weinig pc kennis?

 

Heeft iemand een goeie oplossing hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het goedkoopste is denk ik er gewoon een grotere disk in zetten. In een duo kunnen 3.5 inch disks, dus je zou er bijvoorbeeld een 2 Tb disk in kunnen zetten.

 

Dan zit je alleen nog met het probleem dat je de inhoud van die 500 gbyte disk nog moet over zien te zetten naar die nieuwe disk. Ik heb zelf een usb naar sata2 / ide converter waar je een disk aan kan sluiten, die zijn  rond 20 euro wel verkrijgbaar. Of een usb 2.5 disk enclosure, dan kan je die disk gewoon blijven gebruiken, en als je oude opnames wil kijken sluit je die enclosure aan op je vuduo?

 

Je kan zoals je zegt er ook een nas bij kopen, en elke nas ondersteunt spin down van de harddisks. Een nas erbij is natuurlijk wel weer een dingetje wat anders is dan wat je pa nu gewend is, en hoe meer spullen je er bij nodig hebt, hoe groter de kans dat er ergens eens wat mis gaat.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon grote HDD kopen en een diskcopy maken van de kleine naar de grote.Of via FTP eerst saven en daarna terugzetten.Zal veruit de goedkoopste oplossing  zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de kosten is bellejt's idee wellicht de beste

3TB gaat prima op de nieuwe images voor VU+ duo

 

dan kijk ook eens naar zo'n uitbreiding (de dubbele uitvoering)

kan ook aan de sata-poort van de duo

kun je ook mee heen en weer kopieren

kun je ook 2,5 inch en 3,5 inch disks in stoppen

kun je oude disk's en nieuwe disk's combineren

ciao ciao

 

de dubbele en de enkel uitvoering

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...