Ga naar inhoud


% signaal Astra3 - Nederland 1 HD


holles

Aanbevolen berichten

Ik heb ontvangstproblemen op Nederland1 HD op Astra3. Ik had 72% signaal maar deze schommelt tussen 55 en 72%. Af en toe valt het signaal helemaal weg zodat ik uitval of blokvorming krijg. Heb de LNB verwisselt en switch verwisseld maar zelfde probleem. Blijft over dat de afstelling niet goed is. Kan iemand met een Solo2 in ZW Nederland en een wave of vergelijkbare schotel zijn signaalontvangst op Ned1 HD doorgeven. Tevens het signaal op BBC1 HD op de Astra2 want deze geeft nog meer problemen.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Holles,

Nederland1 HD = 54%

BBC one HD = 75%

zijn nu m'n T55 waarden (zeer slecht dat weet ik / de nieuwe T55 staat al gereed om te vervangen)

 

bij U met blokjes en zo nu en dan wegvallen kan duiden op een slechte uitrichting van de 23,5Oost LNB

of water in je coax dus lekspanning of een stoorbron in de buurt

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar nog steeds off-topic want dan komt de volgende vraag bij mij op, kan roest op een schotel de ontvangst significant beïnvloeden?

Ik ga er dan vanuit dat de schotel zelf nog zijn oorspronkelijk vorm heeft behouden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik durf het niet te zeggen

ik was er al jaren niet meer met een camera om het eens te tonen op sat4all

VVE leden durven niet eens meer "te hoesten" als ze op het dak lopen voor inspecties naast die T55 van mij

 

roest kan het oppervlak heel drastisch negatief beinvloeden

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een roestig schoteloppervlak is zeker van invloed.

Alleen al door de onregelmatigheid van het oppervlak zal het gereflecteerde signaal verstrooid worden.

Verder kan je door het onregelmatige oppervlak looptijd en faseverschillen in het signaal krijgen omdat de afgelegde weg niet voor alle signaal componenten gelijk is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helder, ik vroeg dit omdat ik pas geleden in Spanje een Engelsman sprak die klaagde over een slechte ontvangst van de BBC.

Ook hij had een hele roestige schotel maar ik durfde dit nog niet als het probleem te noemen.

Het volgende keer kan ik daar dus nu wel iets over roepen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 74% met een Inverto Ultra black op Ned.1 en 72% met een Alps op BBC 1.

De schotel is een Visiosat 4G quadro en die kan niet roesten.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien nog even voor de goede orde,

 

de wavefrontier T55 heeft standaard gegalvaniseerde bouten en moeren (dit was mijn eerste wave)

de wavefield T55 heeft standaard RVS bouten en moeren (die staat gereed)

 

vooral rondom de bouten en moeren gegalvaniseerd ontstaat de eerste roest

Vergis je niet de luchtkwaliteit in combinatie met het regenwater kan ertoe leiden dat je schotel sneller aangetast wordt.

 

dat geld ook voor onbeschermde F-connectoren en diseqcpoorten.

ciao ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...