Ga naar inhoud


Ervaringen met Selfsat


LaRaZa

Aanbevolen berichten

Heren/Dames,

 

Ik verhuis binnenkort naar een woning waar volgens de VvE er geen antennes/schotels geplaatst mogen worden.

Daarom zat ik te denken aan de Selfsat als alternatief. Ik ben van plan om het op een tegelvoet op een klein balkon te zetten.

 

Zijn er mensen hier op het forum die ervaringen mee hebben, wat betreft de plaatsing (valt het niet veel op?) en de prestaties van deze schotel?

 

Groeten, LaRaza

 

 

--------------------

Dreambox 800-HD

VisioSat Quatro LNB's (Astra 1/ Astra 2 / Astra 3 /HotBird (HB))

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste LaRaZa,,ik wil je bij deze even op atent maken dat een schotel/antenne verbod tegen de EU regels is, en in strijd is met het verdrag van Rome ,wat ook NL odertekend heeft ,daar aan dienen zig ook de  VvE te houden.

Dit is dus wettelijk ,een lagere wetgeving kan nooit een hogere wetgeving ongedaan maken.

Echter er zijn wel een aantal voorwaarden ,zoals niet aan de voorzijde van de gevel ,en geen schade toebrengen aan het object,dus een tegelvoed op het balkon of zo ,daartegen kan men niks tegen inbrengen.,ook niet als je een kontrakt getekend hebt ,dit zijn dus in feite ilegale eisen ,en dus niet geldig.

aangepast door columbo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste LaRaZa,,ik wil je bij deze even op atent maken dat een schotel/antenne verbod tegen de EU regels is, en in strijd is met het verdrag van Rome ,wat ook NL odertekend heeft ,daar aan dienen zig ook de  VvE te houden.

Dit is dus wettelijk ,een lagere wetgeving kan nooit een hogere wetgeving ongedaan maken.

Echter er zijn wel een aantal voorwaarden ,zoals niet aan de voorzijde van de gevel ,en geen schade toebrengen aan het object,dus een tegelvoed op het balkon of zo ,daartegen kan men niks tegen inbrengen.,ook niet als je een kontrakt getekend hebt ,dit zijn dus in feite ilegale eisen ,en dus niet geldig.

 

Hey Columbo, jouw bericht wordt zeer gewaardeerd.

 

Ik was helemaal niet op de hoogte van deze EU wet. Mocht ik ooit vragen van andere bewoners n.a.v. de schotel krijgen dan weet ik welke rechten ik heb.  :grin:

 

Weet je waar de officiele wet gevonden kan worden?

 

Bedankt nogmaals!

 

laraza

--------------------

Dreambox 800-HD

VisioSat Quatro LNB's (Astra 1/ Astra 2 / Astra 3 /HotBird (HB))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je straks alleen maar de Astra 23,5 ontvangen of ga je h­­em draaibaar maken?

 

 

 

Sprietje, ik had begrepen van een satboer dat deze schotel niet draaibaar geinstalleerd kon worden maar alleen statisch.

 

Heb jij andere ervaringen?

 

groeten, laraza

--------------------

Dreambox 800-HD

VisioSat Quatro LNB's (Astra 1/ Astra 2 / Astra 3 /HotBird (HB))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het horen van antenne-/schotelverboden gaan bij mij ook altijd m'n nekharen overeind staan.

 

Laatst nog iemand die ervan overtuigd was dat het echt niet meer mocht, terwijl de buren daar een schotel hadden....

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De selfsat valt veel minder op dan een schotel.

Je zou hem daarom rustig ergens permanent kunnen bevestigen. Misschien wel aan een buitenmuur.

 

Daarnaast geven testberichten aan dat met name de grote versie best goed presteert.

Als ie bovendien nog draaibaar is, heb je helemaal een mooie oplossing in het geval van een appartementencomplex.

Je moet dan natuurlijk wel vrij zicht hebben op het zuiden. En hij moet vrij kunnen draaien.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een filmpje van een draaibare Selfsat maar helaas wel erg opvallend geplaatst: http://www.youtube.com/watch?v=HUkFk_tBXZQ

Hier een filmpje over de Selfsat met signaalsterkte uitlezing waardoor het afstellen erg makkelijk is:



Voor mensen die willen weten hoe zo'n vlakantenne van binnen in elkaar zit, hier een zeer interessant filmpje, helaas in het Spaans: http://www.youtube.com/watch?v=n6wWdbiSN08
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Columbo, jouw bericht wordt zeer gewaardeerd.

 

Ik was helemaal niet op de hoogte van deze EU wet. Mocht ik ooit vragen van andere bewoners n.a.v. de schotel krijgen dan weet ik welke rechten ik heb.  :grin:

 

Weet je waar de officiele wet gevonden kan worden?

 

Bedankt nogmaals!

 

laraza

    Beste larza   ,Google even op  art.10 evrm.daar vind je hem wel.

ps laat je niet afschepen met het argument dat er voldoende alternativen zijn ,er zijn veel,heel veel zenders die dus niet  op de kabel zitten,ook het estisch argument word vaak als tegen gebruikt, dus alleen met heel dringende redenen mag men van de wetgeving afwijken.

Google ook wetgeving schotelantennes ,ook daar vind je veel info over dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...