Ga naar inhoud


wolkbreuk geen beeld op CD, maar wel beeld op 28,2/19,2


henkie73

Aanbevolen berichten

Er zijn 1 a 2 keer per jaar wolkbreuken waardoor de uplink verloren gaat, zowel in Bettendorf als in Hilversum.

 

Ik heb het meegemaakt dat ik in Frankrijk bij stralend blauwe hemel signaal uitval van sommige Canaldigitaal zenders had en bij een blik op de neerslagsradar begreep dat de uplink schotel vol met water stond.

...als in Bettendorf Iowa-Usa, of Betzdorff Luxembourg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Oeps, slip of the pen....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe denk je dat het signaal uit Brazilie naar Hilversum komt?

 

Via een fiber lijn die door de zee ligt zoals heel vaak gebeurt tegenwoordig en het kan dan zijn dat 1  van de EBU partners het hier in Europa pas uplinkt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een fiber lijn die door de zee ligt zoals heel vaak gebeurt tegenwoordig en het kan dan zijn dat 1  van de EBU partners het hier in Europa pas uplinkt.

ik denk ook dat het zoiets is..

gr.

 

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik dat in Zuid-Spanje nu nooit mee maak dat het beeld wegvalt. Het zou kunnen dat het aan de upload ligt maar maak er eens onmiddellijk melding van als het beeld wegvalt, dan kijk ik hier ook eens even.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Je had dit vroeger nooit meegemaakt.Maar vroeger was er geen 8PSK techniek gebruikt om uit te zenden.

Iedereen weet dat 8PSK,gevoeliger is voor storingen,en een grotere regenreserve nodig is.

Een van mijn kameraden,heeft zo goed als niks meer aan zijn multytenne als er een zware regenbui passeert sinds de invoering van 8PSK.

Dat het klimaat wijzigt,spreek ik niet tegen,maar ik vrees,dat de 8PSK er ook iets voor tussen zit?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had dit vroeger nooit meegemaakt.Maar vroeger was er geen 8PSK techniek gebruikt om uit te zenden.

Iedereen weet dat 8PSK,gevoeliger is voor storingen,en een grotere regenreserve nodig is.

Een van mijn kameraden,heeft zo goed als niks meer aan zijn multytenne als er een zware regenbui passeert sinds de invoering van 8PSK.

Dat het klimaat wijzigt,spreek ik niet tegen,maar ik vrees,dat de 8PSK er ook iets voor tussen zit?

Ik snap het verhaal van 8PSK wel maar de rest van de zenders lag er ook uit. Idem Astra 2, Hotbird en Astra 1 en voor die op zwart gaan...Het zijn geen gewoon regenbuien meer tegenwoordig. De onweders zijn er tegenwoordig overal dat zie je wel aan de wateroverlast en dat beperkt zich niet alleen tot één gebied.

 

Gr. Alberto

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan hangt de bui tussen de satelliet positie en jou antenne.

Grofweg ga je voor elke 2 meter afstand 1 meter omhoog.

Wanneer een bui op 20 km afstand hang en 10 km hoog is kan bij jou het signaal wegvallen.

 

Tenzij je op de evenaar recht onder de satelliet woont.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat een bepaalde satelliet positie uitvalt kan komen doordat de bui precies in dat pad valt.

Het hoeft niet perse door de gebruikte foutcorrectie te komen.

 

Het valt mij wel op dat als het iets harder regent de zenders op 23,5 vrijwel altijd weg vallen en dat je op 19,2 gewoon kunt blijven kijken.

Daarnaast is die bui meestal niet zo plaatselijk dat dit op de 1e paar Km richting de satellieten zoveel uit kan maken dat Astra 3 uitvalt en Astra 1 gewoon blijft werken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen enkele bui is hetzelfde, maar ik heb de ervaring dat je er geen pijl op kan trekken.

De ene keer blijft 23 werken, de andere keer 19.

Meestal wanneer 19 of 23 uitvallen blijft 28 wel werken, die kijkt dan kennelijk langs de bui.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was vandaag helaas niet thuis om het te testen.

 

maar ik kan je wel zeggen dat ik nu met mijn nieuwe lnb ( Inverto Quad LNB 0,2 dB )

 

post-59018-0-00987400-1407701298.jpg

 

 

 

 

 

veel meer regenreserve nu heb dan met mijn oude lnb inverto Multiconnect Quad LNB

 

post-59018-0-86964600-1407701700.jpg

 

 

 

ik wist niet dat dit zoveel zou schelen op mijn T90.

het scheelt mijn al zeker 10% met regen dat hij beter blijft.

nu weet ik dat die procenten niet veel zeggen.

maar toch.

 

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...