Ga naar inhoud


Trage afstandsbediening


ROMAN

Aanbevolen berichten

Mijn VU+DUO waar ik OpenPli 4.0 op draai, is ongeveer 3 jaar oud en ik ben er zeer tevreden over. Hij is via HDMI aangesloten op een Sony Bravia TV.

Sinds enkele dagen merk ik dat het toestel traag reageert op alle toetsen van de afstandsbediening, d.w.z. de LED op het toestel licht pas na enkele sekonden op na bijvoorbeeld het indrukken (en ingedrukt houden) van de power off/on toets. Die trage reactie geldt dus ook voor de pijltoetsen, de menu toets, de exit toets, ... Het is wel zo dat de reactietijd korter wordt naarmate de tussentijd tussen het drukken van een toets korter wordt, vooral te merken bij het zappen: bij een eerste druk op een pijltoets zal ik deze bijvoorbeeld 2 sekonden (schat ik) moeten ingedrukt houden voor de LED oplicht (waarna de VU+DUO naar een volgend kanaal gaat). Druk ik direct daarna opnieuw die toets (of een andere) dan duurt het maar een kleine sekonde meer eer de LED oplicht en na nogmaals drukken op een toets heb ik onmiddellijke reactie en gaat het zappen op de snelheid zoals voorheen. Laat ik de afstandsbediening enkele minuten rusten en druk ik dan weer een toets dan moet ik hem weer een of meerdere sekonden ingedrukt houden eer ik reactie krijg ...

Wat ik al gedaan heb zonder enig resultaat:
- de batterijen van de afstandsbediening vervangen
- de OpenPli 4.0 versie die van februari 2014 was, geupgraded naar een versie van afgelopen week.
- gezocht op dit forum op de woorden "traag afstandsbediening"

Er was in dat laatste een suggestie om uit te kijken naar een universele afstandsbediening en daarmee te proberen... Die heb ik niet direct bij de hand (ik heb nog wel afstandsbedieningen van mijn oude Nokia 9200 en Technomate TM1000 maar dat zullen wel geen universele afstandsbedieningen zijn) maar ik lees op het www dat de afstandsbediening van mijn Sony Bravia TV wel een universele AB zou zijn. Ik heb wel gevonden dat de brand-code voor de VU+DUO '0001' zou zijn maar die van Sony Bravia ken ik niet en dus zolang ik die niet ken ga ik niet deze TV AB omprogrammeren (En de omprogrammering beschrijving die ik op het internet heb gevonden is zo summier dat ik mij daar zowiezo niet aan durf te wagen)

Herkent iemand dit probleem en kent hij of zij een oplossing ?

Groetjes,
Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ervaar dit probleem ook, alleen als ik oplaadbare batterijen pak, gewone duracel heb ik er geen last van

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Roman,

2 - je plaatst het image nieuw of een ander image door vers te flashen (zonder backupsuite)

 

Vanmorgen nogmaals met de afstandsbediening gezapt en nog steeds dezelfde ervaring als in #1

 

Dan een VTI image geflashed en ... de afstandsbediening is terug OK.

Terug OpenPli geflashed en afstandsbediening nog OK.

 

Toestel een aantal uren laten opstaan zonder de de afstandsbediening te gebruiken.

Nu terug de afstandsbediening gebruikt: LED op de VU+Duo reageert ogenblikkelijk op het indrukken van een toets  ...

 

Verklaring ???

 

Groetjes,

Roman

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

verklaring, de nano mannekes?

 

wees blij dat het weer gaat na flashen

bij niet Openembedded receivers kun je het meestal vergeten

 

soms zijn er heel kleine ongerijmdheden die dat veroorzaken

zoeken naar verklaringen kan jaren duren

gewoon nieuw flashen !!!

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ik heb dezelfde ervaring met de trage reaktie. 

Het zijn niet de batterijtjes

Ik heb sinds 14 dagen mijn VU+ geflashed en sinds dien heb ik er last van.

Ook lijkt het alsof er een geheugen aan het werk is. Ik druk dan nog eens op pijltje toets en dan springt de cursur ploseling een aantal stappen vooruit.  Te ver natuurlijk.

Ik ga nog eens flashen Lijkt me een software zaak in de doos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad lijkt er wel op. 

Maar na het flashen was het probleem niet opgelost.

Ook tijdens de instelling na het flashen was de afstand bediening onwillig.

Toch maar eens de batterijtje gemeten.

Jawel hoor batt spanning te laag ca 1 volt.

Nieuwe batterijtjes er in Probleem voorbij.

ik zal niet meer eigenwijs zijn hahaha, maar:

Eigenwijs is ook wijs.

aangepast door scrolll
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...