Ga naar inhoud


[Enigma 2] Het grote OpenATV topic!


Michel

Aanbevolen berichten


Hopelijk kan iemand mij helpen om Picons werkend te krijgen op een Xtrend 8000 draaiende op OpenATV 4.2 voor Ziggo 5555. Ik gebruik de MetrixHD Skin.

Wat ik tot nu toe heb gedaan, na een lange internet\Google speurtocht; 

 

Zover ik heb kunnen lezen op diverse fora gebruiken de meeste mensen deze Picons: enigma2-plugin-picons-tv-ocram.shd.transparent-white-nopadding_2014-11-01--10-28-46_all.

  • Uiteindelijk heb ik de IPK gevonden en geïnstalleerd. Resultaat geen Picons. 
  • Via plugin menu onder picons deze set gevonden en nogmaals geïnstalleerd. Resultaat geen Picons.
  • Via de (volgens mij display) settings picons aangezet. Resultaat een kleine blauwachtig icoontje bij elke zender in de channel list.
  • Via FTP ingelogd en geconstateerd dat er een folder "picon" is aangemaakt in de root dir met daarin twee folders (tv\radio) en daarin op numerieke\alfabetische volgorde de plaatjes (png's). Deze verplaatst naar /usr/share/enigma2/picon.  Resultaat geen Picons. 

Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar mijn post #198 op https://www.sat4all....r-ziggo/page-14

 

Daarin leg ik uit hoe je met dreamboxedit zelf je picons aan je image toe kan voegen

 

Dan hoeft de maker van deze fraaie picons ze slechts één maal te maken met de originele naam van de zender en iedereen kan ze zelf toevoegen, regio en aanbieder onafhankelijk

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dit topic a.u.b. uitsluitend gebruiken om je ervaringen met OpenATV te delen en niet om specifieke vragen te stellen.

 

Graag specifieke vragen in het juiste forum, met een duidelijke titel en een goed geformuleerde vraag.

 

B.v.d.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hopelijk kan iemand mij helpen om Picons werkend te krijgen op een Xtrend 8000 draaiende op OpenATV 4.2 voor Ziggo 5555. Ik gebruik de MetrixHD Skin.

Wat ik tot nu toe heb gedaan, na een lange internet\Google speurtocht; 

 

Zover ik heb kunnen lezen op diverse fora gebruiken de meeste mensen deze Picons: enigma2-plugin-picons-tv-ocram.shd.transparent-white-nopadding_2014-11-01--10-28-46_all.

  • Uiteindelijk heb ik de IPK gevonden en geïnstalleerd. Resultaat geen Picons. 
  • Via plugin menu onder picons deze set gevonden en nogmaals geïnstalleerd. Resultaat geen Picons.
  • Via de (volgens mij display) settings picons aangezet. Resultaat een kleine blauwachtig icoontje bij elke zender in de channel list.
  • Via FTP ingelogd en geconstateerd dat er een folder "picon" is aangemaakt in de root dir met daarin twee folders (tv\radio) en daarin op numerieke\alfabetische volgorde de plaatjes (png's). Deze verplaatst naar /usr/share/enigma2/picon.  [/size]
Resultaat geen Picons.

 

Wat doe ik verkeerd?

 

 

Hier lukt het ook niet, de picons worden inderdaad wel in de folders ../picon/tv resp. ../picon/radio gezet, maar de symlinks die naar deze png's moeten verwijzen ontbreken in de map ../picon

Tijdens de installatie komen er ook foutmeldingen voorbij dat die symlink niet gemaakt kan worden en daarna duurt het uren voordat de installatie stopt.

Handmatige installatie vind ik geen goede optie omdat als ik mijn image update, de picons ook ververst worden (indien daar een update van is natuurlijk).

 

Verder geen groene maar wel blauwe schermen gehad, soms om de meest onzinnige dingen (net als bij OpenPLi overigens), dus blijkbaar was er op de achtergrond iets vastgelopen?

 

Erg lang lopen zoeken naar een skin die alles weergeeft wat ik wil zien op het scherm, bijv. codering en meldingen van OScam zag ik niet. Nu de KravenHD skin gekozen, die is goed instelbaar wat die info betreft.

 

Wat ook jammer is dat er nog veel in het Duits verschijnt op het OSD of Menu.

 

Grootste probleem voor mij is op dit moment dat als er een opname via timer of instant record loopt (dus niet bij (automatische) timeshift) en ik mijn zenderlijst opvraag om naar een andere zender te bladeren de weergave van die lijst vastloopt bij de eerste zender in die lijst waar ik alternatieven voor geprogrammeerd heb.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraag aan de DM800 bezitters. Kan iemand iets zeggen over de OpenATV snelheid op een DM800. Ik draai nu OpenPli en ben tevreden en zie geen echte reden om over te gaan tenzij:

- De SW ontwikkelingen wel doorgaan (ik zit op Openpli 2.1 en dat ligt stil als ik het goed heb)

- De snelheid van de DM800 niet dusdanig negatief beinvloed wordt dat het irritant wordt om te zappen e.d.

 

Vandaar even de vraag

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst een groot compliment aan moderator Michel. Heldere review en steeds zeer duidelijke uitleg waar je wat aan hebt!

  

Ben een tevreden Gigablue QP gebruiker (met IPboxen). Na een verleden met Dreamboxen en VU+ ontvangers heb ik nu een GQP set thuis staan met OpenATV.

De image is na wat uitproberen tot stand gekomen door het gebruikersgemak. De keuze was niet moeilijk.

 

Zoals al gezegd is zou OpenATV de functie Fastscan en Cccam standaard in de image mogen zetten want een leek komt hier niet zomaar uit.

 

Een gemis vind ik toch wel een fan. De veel besproken afstandsbediening werkt zeer goed en is prettig te bedienen. In tegenstelling tot andere boxen hoef je helemaal niet te richten. De luxe afstandsbediening is helemaal feest. Dan kan je zelfs buiten staan.

 

Een lastige eigenschap van het systeem met IPboxen is dat als de IPbox niet uitgezet wordt de door de IPbox gebruikte tuner in de ontvanger niet te bedienen is. Dat moet je even ervaren, maar de eerste keer zocht ik mij rot waarom een tuner niet wilde meewerken.

 

Tot nu toe een tevreden gebruiker mede door OpenATV!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn afstandsbediening heb ik een knop "Portal" zitten.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik onder die knop de mediaspeler kan stoppen

 

Als ik nu op de knop druk geeft ie aan dat er geen MP software is geinstalleerd

 

Het gaat om de software welke op het plaatje staat

 

Via het menu kan ik deze software wel starten

 

 

post-72026-0-16851300-1420626566.jpg

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Mara M9 - OpenATV 6.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op advies van Michel kocht ik enkele maanden geleden een gebruikte ET9500 met daarop al geïnstalleerd OpenATV 4.2  Een uitstekend advies, ik ben heel blij met dit toestel en ook met de erop geïnstalleerde software.

 

Nu zijn de oudere ervaringen die ik met E2 opdeed met een Topfield 7710 (AAF) en met een AzBox Premium HD dus een echt zinnig oordeel kun je van mij niet verwachten. Ik wil wel zeggen dat ik eigenlijk maar één ding mis en dat is een soort "Esc"-knop. Vooral als ik op een IPTV zender probeer af te stemmen die er kennelijk niet is of niet goed genoeg doorkomt draait dat wieltje maar door en door en door - soms wel 5 minuten lang en een enkele keer zelfs zonder ophouden. Dan helpt alleen nog maar hem met de schakelaar achterop uitzetten.

 

Of dat iets is van alle images kan ik uiteraard niet beoordelen, de Topfield was ook erg goed in eindeloze wachttijden. Het zou fijn zijn als er een soort ctrl-alt-del bestond voor dit type ontvangers zodat je als het wachten te lang duurt je gedane verzoek kon "intrekken".

 

Ook kwam ik er pasgeleden achter dat iets opnemen uit de IPTV lijst altijd als reactie geeft:

 

Opname niet mogelijk vanwege ongeldige service

4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:rtmp%3a//livestream.zeelandnet.nl/live/omroepzeeland_tv_200k.sdp:OmroepZeelandTV  

 

Uiteraard bedoel ik met altijd de bovenste van de twee zinnen. De tweede varieert natuurlijk per zender die je bekijkt.

Mijn vraag is dan ook: Heb ik iets verkeerd ingesteld staan of laat dit type ontvangsten zich per definitie niet opnemen?

 

Bij voorbaat hartelijk dank!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op de dm 8000 geplaatst,werkt wel goed,maar ik heb er toen ik hem installeerde cccam opgezet maar niet via de box maar middels ipk,is een cccam van 2012 zat ook channelinfo en providers file bij.

ik heb nu af en toe even stilstaand beeld,en daarom wil ik de cccam verwijderen en de cccam via de box erop zetten misschien dat het helpt??

ik heb die oude cccam er op deze manier op gezet om dat mijn internet provider me 14 dagen zonder internet liet zitten,en we toch wel tv wilden kijken.

 

hoe verwijder ik nu de oude cccam????

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ga het topic nu alsnog sluiten, want in plaats van het delen van ervaringen en tips worden er nu alleen maar vragen gesteld.

 

De specifieke vragen dus graag in het juiste forum met een duidelijk onderwerp anders is het een ramp om zaken terug te vinden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...