Ga naar inhoud


[Enigma 2] Het grote OpenATV topic!


Michel

Aanbevolen berichten


Enige tijd geleden mijn Gigablue 800eu+ gekocht, en meteen Openatv als standaard image geinstalleerd.


Vlak voor en ná het WK heb ik een een online update gedaan. Het gevolg was dat de opnames niet storingsvrij waren. Terugspoelen ging ook al niet meer.


Toen ben ik een mogelijkheid gaan zoeken, om enkele images uit te proberen.


Ik stuitte op Italysat. Niet makkelijk om zonder gebruiksaanwijzingen de multiboot te doen functioneren. Mijn tip, eerst de harde schijf, en daarna de usb-stick's (zonder te booten) mouten.


Ik kan niet alle images installeren en uitproberen, maar OpenATV en HDfreaks komen voorlopig als beste uit de bus. Openatv gaf een enkele groene scherm.


Zelf denk ik, dat de Metrix-achtige skins een zeer grote rol spelen in het optimaliseren van de stabiliteit, scherpte en betrouwbaarheid van de images.


De PAX skin heeft mijn voorkeur, met de stabiliteit van openatv. Plugins heb ik weinig kaas van gegeten, meestal weet ik niet wat het inhoud.


 


 


post-45603-0-58581800-1410019979_thumb.jpg

post-45603-0-94556900-1410019998_thumb.jpg

post-45603-0-09984900-1410020018_thumb.jpg

aangepast door Badeyah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait OpenATV ook helemaal niet lekker op de Vu+ Duo2. Meer een probleem met de drivers van de VU+ Duo2 volgens mij. Het zou zomaar kunnen dat die andere images andere (oudere?) drivers gebruiken.

 

Mvg,

 

Michel

Michel,

de Nieuwste drivers werden gereleased op 15-07-2014

en VTI neemt die in haar updates op 21-07-2014

 

heb geen ongebruikelijke klachten gezien of gelezen of gehoord met VTI na die nieuwe drivers update voor de duo2

als je met die laatste Kernel werkt is die driver update dus niet het probleem waarom OpenATV niet lekker draait op de duo2

 

Er zijn natuurlijk veel image bakkers gedurende de jaren de revu gepasseerd, die zich met enigma en enigma2 receivers hebben bezig gehouden. Dat ze voor verschillende merken een image aanbieden is een voordeel.

Je GiGaBlue loopt op hetzelfde image als je DM8000, dat is heel fijn wegens de gelijke menu's en dus bediening.

(dat geld voor die satfanaten die meerdere merken hebben)

Dat wil echter niet zeggen dat het allemaal perfekt loopt en die verschillende receivers met identieke updates werken.

Nightly Build is ook hier bij OpenATV een feature dat OM meer informatie vraagt voor je het installeert.

 

De clu bij de Duo2 is de LCD4linux

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net mijn XP1000 eens op OpenATV gezet. Heeft een aangepaste bootloader van 600Mhz. De instellingen zijn redelijk snel te vinden. Softcam downloaden en installeren ging prima. Via DCC de CCCam.cfg voor de lokale share geinstalleerd..

 

Paar puntjes:

 

Vindt geen simpele manier om gewoon 1 kanaal omhoog of omlaag te gaan. (Ik gebruik de DM normaal invoermethode)

Krijg de netwerkwerbinding voor opnemen op de NAS niet werkend..

 

Maar goed, even lekker spelen en testen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Michel,

de Nieuwste drivers werden gereleased op 15-07-2014

en VTI neemt die in haar updates op 21-07-2014

 

heb geen ongebruikelijke klachten gezien of gelezen of gehoord met VTI na die nieuwe drivers update voor de duo2

als je met die laatste Kernel werkt is die driver update dus niet het probleem waarom OpenATV niet lekker draait op de duo2

 

Er zijn natuurlijk veel image bakkers gedurende de jaren de revu gepasseerd, die zich met enigma en enigma2 receivers hebben bezig gehouden. Dat ze voor verschillende merken een image aanbieden is een voordeel.

Je GiGaBlue loopt op hetzelfde image als je DM8000, dat is heel fijn wegens de gelijke menu's en dus bediening.

(dat geld voor die satfanaten die meerdere merken hebben)

Dat wil echter niet zeggen dat het allemaal perfekt loopt en die verschillende receivers met identieke updates werken.

Nightly Build is ook hier bij OpenATV een feature dat OM meer informatie vraagt voor je het installeert.

 

De clu bij de Duo2 is de LCD4linux

ciao

 

Dat het allemaal niet perfect loopt, ligt volgens mij meer aan die VU+ Duo2. Volgens de heren van Pli zijn de drivers niet al te best en beschikken de makers van VTI als enige over de nodige wijzigingen die nodig zijn om het foutloos werkend te krijgen.

 

Verder gaat het hier over OpenATV, eventuele discussie over de VU+ specifiek kan dan verder in het juiste forum.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb openatv weer van de et4000 afgehaald.

De ontvanger kreeg geen signaal meer op de tuneringang.

Ook af en toe een groen scherm.

Daarnaast heb ik het ideedat openatv iets teveel is voor de 750 mhz in de et4000.

Hij reageert stroperig en dat ergert hoe langer hoe meer.

Wel zijn de uitgebreide mogelijkheden een gemis.

Maar die neem ik even voor lief nu.

 

Feit is dat vrouwlief tv wil kunnen kijken boven en met openatv lukte dat ff niet meer.

Nu weer even openpli erop zodat erweer normaal tv gekeken kan worden,

maar ik wil binnenkort toch weer aan de gang met openatv op de et4000.

 

Misschien is die metrixhd skin wel teveel van het goede voor de et4000?

Geen idee,het geheugen zat ook nog lang niet vol.

 

Op de 10000 beneden werkt openatv wel vlekkeloos en snel.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai hem hier nu op een et9000 maar werkt verder perfect wel is het zo dat het vrij lang duurt voordat CCcam acteif is (ik weet dat je dit kun instellen maar minder als 5 sec kan niet)

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pinnacle 82E niet.

Terratec Cinergy XE ook niet.

Werkend op DM800se:

72e en 73e (hoe kom ik op 82e???)

Echter nog niet werkend op een DM800

Terratec op beide boxen niet aan de praat

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de OpenATV wel mooi. Maar nu voor mijn ET8000 toch overgestapt op OpenPli. Paar dingetjes werkte niet goed (deepsleep, multi quick botton en de skin/OSD liep deels buiten mijn TV-scherm). De support is feitelijk alleen in het duits en Google translate maakt een potje van die duitstalige forums. Had ik destijds maar beter opgelet in de klas.

OpenPli is met zijn simpele default skin ook net iets sneller (vooral bij het opstarten). Ook hier viel de skin/OSD gedeeltelijk buiten beeld, maar die kon ik herpositioneren met een plugin. Ik heb wel een aantal plugins met de hand moeten installeren omdat ze niet bij Pli standaard in de lijst staan.

 

Misschien ga ik OpenATV ooit nog een keer proberen. Door de (full system) backup mogelijkheid is het zo gepiept om iets anders te proberen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...