Ga naar inhoud


VU+Solo2 hoe 1 zender opnemen en een ander kijken?


William007
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Beste Forum Experts,

 

Heb sinds een paar dagen een Vu+ Solo2 aangeschaft, omdat mijn duo kapot ging.

 

Nu heb ik een 500GB HDD erin geplaatst, maar het lijkt erop dat de solo2 maar 1 tuner gebruikt.

Ik had namelijk met de duo (openpli 3+4) nooit problemen om 1 zender op te nemen en een willekeurige andere zender te kijken.

 

Nu is mijn vraag, wat zijn de juiste instellingen om dit toch te realiseren?

 

Er is op de solo2 1 kabel aangesloten.

De andere kabel gaat binnenkort op de DM800hd se.

 

Er wordt gebruik gemaakt van een dubbele diseqc

 

Graag een zo simpel mogelijk antwoord, omdat mijn theoretische kennis niet zover reikt als van jullie.

 

Alvast bedankt

 

Volgende keer graag zelf een eigen topic openen!

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

2 kabels op je solo 2 aansluiten?

Ja kan maar dan kan ik mijn tweede decoder niet meer aansluiten.

Deze oplossing had ik ook niet met de duo waar het wel werkte.

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zijn je nieuwe instellingen dan niet gelijk aan je oude Duo.

 

Je kan het virtueel doorverbinden, zie handleiding.

 

of hier.

 

"hxxp://www.vuplus-support.org/wiki/index.php?title=Tunerkonfiguration_Vu%2B_Solo² "

 

En hou er rekening mee dat Tuner B de hoofdtuner is!

 

 

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je maar 1 tuner voedt bij een zogenaamde twin tuner receiver, moet je natuurlijk niet verbaasd zijn over wat je kunt opnemen

dat is met de duo en met de solo2 identiek.

 

de voorkeur tuner voor coax aansluiting in de solo2 is inderdaad tuner B (dan KUN je doorlussen via software)

 

je mag en kunt

 

maar optimaal is het niet

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je maar 1 tuner voedt bij een zogenaamde twin tuner receiver, moet je natuurlijk niet verbaasd zijn over wat je kunt opnemen

dat is met de duo en met de solo2 identiek.

 

de voorkeur tuner voor coax aansluiting in de solo2 is inderdaad tuner B (dan KUN je doorlussen via software)

 

je mag en kunt

 

maar optimaal is het niet

 

Dank voor je antwoord,

 

Zoals ik al vermeldde, deed ik dit ook met de Duo zonder een enkel probleem.

daarom snap ik het niet waarom het bij de solo2 lastiger zou moeten zijn.

 

Beide zijn twin tuners, en volgens mij met het zelfde principe maar zal eens duiken in de bijvoegde links.

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

 

Bezig geweest met allerlei instellingen die ik maar kan bedenken, echter niet het gewenste resultaat.

 

De oplossing door twee kabels aan te sluiten.....?

Is dan een splitter een oplossing?? tuner A en tuner B te voeden?

 

ik lees hier en daar dat het af te raden is, gezien het e.e.a. kapot kan gaan?

Waarop bij mij dan vraag rijst, waarom worden ze dan in alle soorten en maten verkocht.

 

Graag jullie input hierover.

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij zegt nu eigenlijk dat jij op de (defecte) DUO één kabel hebt aangesloten en dan naar 1 kanaal hebt gekeken en een andere hebt opgenomen.

Theoretisch zou dit mogelijk zijn mits beide zenders op dezelfde satelliet én dezelfde transponder zitten én ook nog dezelfde polariteit hebben én je de Tuner B op 'Doorlussen' hebt gezet.

 

Dit is voor de SD kanalen op Astra 1 (19.2) nog gedeeltelijk te realiseren omdat daar een aantal zenders aan die voorwaarden voldoen.

Wil jij echter naar 1 zender op Astra1 kijken en 1 zender op Astra3 opnemen dan is dat niet mogelijk en kan dat ook nooit op de DUO hebben gewerkt.

 

Een splitter is in elk geval geen goede oplossing.

De juiste oplossing is om de LNB te vervangen voor een Quad LNB, dus met 4 aansluitingen en dan moet je nog minimaal 1 kabel trekken naar de DM800 of naar de SOLO2, al naar gelang van toepassing.

Helaas schrijf je niet welke schotelconfiguratie jij in gebruik hebt, dus Single of Twin LNB en naar welke satellieten jij kijkt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om hetzelfde te gaan proberen (opnemen van een kanaal terwijl ik een ander kanaal kijk (of luister naar NPO radio 2, want dat doe ik het meest))
In elk geval in theorie zou een kabel met 2 tuners toch het gewenste resultaat moeten leveren? Waarom anders de doorlusfunctie inbouwen?
 

ik heb een tri-lnb (of hoe noem je dat, in elk geval 19,23 en 28 op een kop en in een schotel).
Hier zou ik evt een extra kabel op kunnen aansluiten naar de tuner A maar een of twee kabels, als er twee tuners zijn die doorgekoppeld zijn zou dit toch hetzelfde resultaat geven?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van wat Jürgen schrijft, moet het gewoon werken. Ik heb ook een tijdje met een kabel gewerkt.

Je zal wel iets verkeerd doen.

Gewoon even een stapje terug.

Beschrijf even wat je doet. Maak desnoods met je mobiel foto's van je scherm.

Heb het volgende geprobeerd:

 

Tuner A geconfigureerd Tuner B niet ingesteld. en andersom

 

Tuner A gelijk aan Tuner B en andersom

 

Tuner A Doorlus naar Tuner B en andersom

 

Voorkeurstuner A dan wel B en andersom en ook op auto.

 

Ik blijf houden dat ik 1 de volgende meldingen krijg :

geen vrije tuner of zwart beeld of zender niet gevonden en/of geen signaal

 

kabel is goed signaal is rond de 100% dus daar ligt het niet aan 

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima dat je dit nu allemaal vermeld maar laat ons dan nu ook weten naar welke satellieten - zenders jij nu tegelijkertijd wilt kijken en opnemen?

Satellieten:

Astra 1, 2, 3, hotbird

 

Opnames:

Dit kan natuurlijk van alles zijn

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...