Ga naar inhoud


Blokken en zwarte vlekken op RTL zenders


iyanya

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een maand steeds haperingen(blokjes) op de rtl zenders 4,5,8 af en toe is het halve beeld zwart.

De ontvangst schommelt constant tussen de 11.4 en 11.6 dB

Op andere HD zenders zoals NPO1, 2 en 3 heb ik deze problemen niet.

Ik heb een Visiosat schotel, op de slaapkamer staat een xtrend 4000 deze heeft deze problemen niet.

Waar moet ik dit in zoeken het lijkt dat het maar bij één transponder fout gaat.

Zit de storing in de Dreambox ontvanger of in de switch?

Ik heb dit in het Dreambox forum gezet omdat het probleem alleen op de DM500 HD optreedt.

aangepast door iyanya
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wordt eventjes zoeken en uitsluiten.

Heb je de Dreambox deze frequentie al eens even opnieuw laten scannen?

 

Ik zou de bekabeling ook even checken.

Met name of de connectoren nog goed bevestigd zijn op de coax. In geval van twijfel even coax afknippen en opnieuw aanmaken.

 

Terwijl je dit uitprobeert, wel steeds de stroom af van de ontvangers. Anders loop je kans op schade aan ontvangers of lnb's.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scan heeft niet geholpen helaas. Ik heb de Coax aan de ontvanger kant opnieuw aangesloten ook zonder resultaat. Ik snap niet dat het probleem steeds maar op één transponder optreedt. Kan dit ook door de Diseq switch komen of had je dan problemen op alle HD zenders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een maand steeds haperingen(blokjes) op de rtl zenders 4,5,8 af en toe is het halve beeld zwart.

De ontvangst schommelt constant tussen de 11.4 en 11.6 dB

Op andere HD zenders zoals NPO1, 2 en 3 heb ik deze problemen niet.

Ik heb een Visiosat schotel, op de slaapkamer staat een xtrend 4000 deze heeft deze problemen niet.

Waar moet ik dit in zoeken het lijkt dat het maar bij één transponder fout gaat.

Zit de storing in de Dreambox ontvanger of in de switch?

 

Heb je de DM500HD al eens aangesloten op de plaats waar de ET4000 staat?

Of de ET4000 die de problemen niet heeft op de plaats van de DM500HD aansluiten.

Zo weet je gelijk of het aan de DM500HD ligt of niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ontvanger omgeruild met de Xtrend 4000 toen was het al minder maar nog niet helemaal weg. Diseqc switch omgeruild geen verschil. Uiteindelijk de schotel iets bijgesteld daarna gelukkig geen problemen meer gehad. Zit nu ruim boven de 12 Db. Vind het wel vreemd dat ik op andere transponders geen problemen had.

aangepast door iyanya
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je schotel met een wat grotere openingshoek niet goed uitgericht staat kan het zijn dat je daardoor ook signaal gaat ontvangen van een nabuur satelliet positie en wanneer er dan net een transponder op dezelfde frequentie of polarisatie zit...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...