Ga naar inhoud


ontvangstkwaliteit


marcow

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Na de laatste fastscan  zie ik dat de ontvangstkwaliteit beduidend lager is geworden.

 

Ik krijg nu percentages in de 70 ; voorheen had ik deze waarde in de 80 staan .

 

De ontvangststerkte is niet veel lager.

 

Komt dit doordat CD kwalitatief zwakker uitzendt.

 

Ik krijg zo nu en dan ook korte haperingen in de ontvangst vooral bij radio -ontvangst.  

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste marcow

Bij een nieuwe fastscan gaat het toch maar om een zeer beperkt aantal zenders die veranderd zijn, meestal maar enkele. Daar kan de ontvangstkwaliteit omdat ze van de Astra 19,2 naar de Astra 23,5 zijn gegaan inderdaad wel minder van worden. Maar het overgrote merendeel van de zenders in de fastscanlijst verandert niet. Dan kan de ontvangstkwaliteit niet ineens een stuk minder worden.
Is je schotel misschien iets vergaan?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik krijg zo nu en dan ook korte haperingen in de ontvangst vooral bij radio -ontvangst.  

 

Mvg Hans

Het kan aan je schotel liggen die niet meer zuiver staat, maar ook aan je bekabeling en connectoren.

Met name in de herfst kan vocht voor problemen zorgen als de bekabeling en connectoren niet goed zijn afgeschermd. Die zou ik eerst even gaan checken als de zon schijnt en het goed droog is verderop in de dag.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ,

 

Ik heb je advies opgevolgd en het een en ander gecontroleerd.

Nu las ik bij toeval op een website dat bij een TRIAX schotel van 60 cm een bepaalde correctie moet worden uitgevoerd op de instelling van de evaluatiehoek.
 
Zij adviseren 1 a 1,5 % lager in te stellen . Ik heb 28 .5 ingesteld ; dit zou dus 27 of 26.5 moeten zijn.
 
Is deze informatie juist of moet ik toch de ingestelde waarde handhaven.
 
Ik heb de LNB vorig jaar op de 23.5 aangesloten ( hij stond voorheen op 19.2) omdat ik bij een aantal zenders blokken kreeg.
Ik had toen een goede ontvangststerkte en kwalitietweergave.
Ik heb nu geprobeerd de schotel opnieuw uit te richten .
Ik heb nu een ontvangststerkte in de 80 maar een kwaliteit van ongeveer 75 % bij de Nederlandse zenders ; alleen NGC wild geeft een kwaliteit van 84 % aan.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste ,

 

Ik heb je advies opgevolgd en het een en ander gecontroleerd.

Nu las ik bij toeval op een website dat bij een TRIAX schotel van 60 cm een bepaalde correctie moet worden uitgevoerd op de instelling van de evaluatiehoek.
 
Zij adviseren 1 a 1,5 % lager in te stellen . Ik heb 28 .5 ingesteld ; dit zou dus 27 of 26.5 moeten zijn.
 
Is deze informatie juist of moet ik toch de ingestelde waarde handhaven.
 

 

 

Je moet niet domweg instellen en dan denken dat alles goed is. Je moet het meten en zo instellen dat je quality indicatie op je ontvanger zo hoog mogelijk is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...