Ga naar inhoud


Deze Laptop geschikt om Wine of een dergelijk programma te gebruiken?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat mijn huidige Windows laptop i.v.m. reparatie tijdelijk niet beschikbaar is wil ik op een oude laptop Linux Ubuntu 14 installeren.

Omdat daarop enkele Windows programma's zoals Odin, KIES en Dreamboxedit niet draaien wil ik zoiets als Wine, VM of dergelijke installeren.

Mijn vraag is nu of de specificaties van de onderstaande laptop dit kunnen trekken.

Ik vraag dit nu omdat ik dit pas medio december kan testen want mocht de laptop hiervoor niet geschikt zijn koop ik hier in Spanje nu een nieuwe kleine laptop.

 

Het betreft een 7 jaar oude Acer Travelmate 6465WLMib met een Intel Core 2 Mobile T7200 2GHz processor met 2 of 4 GB geheugen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik dat op mijn oudje (PC uit 2008) doe gaat het gewoon onder wine, aan de hardware mag het niet liggen

maar er is ook wine-mono en "wine" kun je op meerdere manieren instellen

ik maak in mijn home meestal een separaat mapje voor die windows applicatie

 

VM-ware moet eigenlijk ook zeker lukken...

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mijn huidige Windows laptop i.v.m. reparatie tijdelijk niet beschikbaar is wil ik op een oude laptop Linux Ubuntu 14 installeren.

Omdat daarop enkele Windows programma's zoals Odin, KIES en Dreamboxedit niet draaien wil ik zoiets als Wine, VM of dergelijke installeren.

Mijn vraag is nu of de specificaties van de onderstaande laptop dit kunnen trekken.

Ik vraag dit nu omdat ik dit pas medio december kan testen want mocht de laptop hiervoor niet geschikt zijn koop ik hier in Spanje nu een nieuwe kleine laptop.

 

Het betreft een 7 jaar oude Acer Travelmate 6465WLMib met een Intel Core 2 Mobile T7200 2GHz processor met 2 of 4 GB geheugen.

Op die 7 jaar oude Acer kun je gewoon W7 installeren hoor.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was het niet de vraag of ik Windows 7 op de oude laptop kon installeren.

Als ik dat dan ook eventueel zou willen dan moet ik wel investeren en dat is met die oude laptop geenszins de bedoeling want Linux is immers gratis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...