Ga naar inhoud


X-lite met fritz!box over VPN, lukt dit ivm poort 5060.


Aanbevolen berichten

Hi,

binnekort zal ik ergens tijdelijk gaan wonen, waar internet inbegrepen is.

Bij VOIP, moet daarbij poort 5060 (al ik mij niet vergis) worden opengezet, wat niet mogelijk zal zijn.

Kan ik dat omzeilen door een vpn verbinding op te zetten naar de fritz!box router waar die nu staat, of ben ik in beide gevallen verplicht poort 5060 open te zetten?

Ik wens dit te doen met x-lite.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben je daar zeker van? Als ik wil connecteren met mijn fritz, moest ik op de router 5060 (als ik het goed heb) openzetten naar die computer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is nogmaals niet nodig een poort open te zetten als je met een laptop met daarop een softphone of gewoon met een hardware IP-telefoon achter je router naar binnen/buiten wilt bellen.

 

De SIP registratie vind plaats van achter NAT (je router) naar het internet en dat is allemaal established verkeer.

 

Je hoeft toch ook port 443 (HTTPS) niet open te zetten om met sat4all te communiceren?

 

Als je poort 5060 moet open zetten om te kunnen bellen, is er iets anders mis.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...