Ga naar inhoud


VU+ android apps gezocht


Jan-65

Aanbevolen berichten

@Sjaak(k) 

 

Als dat erin zit is dat toevallig, heb dat er zelf niet ingezet.

 

Zowel bij VTI als bij BH heb ik in die zin niets toegevoegd.

Dus ik vraag me af of het juist is wat je schrijft.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dan zal er in je ontvanger Open Webif moeten zitten anders kom je echt niet in je ontvanger. ;)

zonder die webinterface valt er bitter weinig te zien met dreamdroid of de vu app. Het klopt Con die wordt standaard geinstalleerd tegenwoordig bij de meeste images.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx, saved by the bell.

 

Maar ik ben nu wel heel benieuwd naar de reactie van Jürgen...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb verder niet gereageerd omdat de opmerking over het gebruik met de browser eigenlijk niets met het onderwerp te maken heeft want het gaat over Android apps en in dit specifieke geval om VU+ Player.

Op zich vind ik de VU+ Player nog steeds de beste beschikbare player, dit niet alleen voor het streamen van TV beelden maar ook voor de diversen andere functies zoals signaalmeter, etc.

Maar goed, het is mijn mening.

Dreamdroid komt voor wat het streamen betreft bij mij op de 2e plaats.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb verder niet gereageerd omdat de opmerking over het gebruik met de browser eigenlijk niets met het onderwerp te maken heeft want het gaat over Android apps en in dit specifieke geval om VU+ Player.

Op zich vind ik de VU+ Player nog steeds de beste beschikbare player, dit niet alleen voor het streamen van TV beelden maar ook voor de diversen andere functies zoals signaalmeter, etc.

Maar goed, het is mijn mening.

Dreamdroid komt voor wat het streamen betreft bij mij op de 2e plaats.

Ben het er helemaal mee eens, en met de windows 8 look lekker overzichtelijk.

 

Groet, Cremas

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb verder niet gereageerd omdat de opmerking over het gebruik met de browser eigenlijk niets met het onderwerp te maken heeft want het gaat over Android apps en in dit specifieke geval om VU+ Player.

Op zich vind ik de VU+ Player nog steeds de beste beschikbare player, dit niet alleen voor het streamen van TV beelden maar ook voor de diversen andere functies zoals signaalmeter, etc.

Maar goed, het is mijn mening.

Dreamdroid komt voor wat het streamen betreft bij mij op de 2e plaats.

Dat is mooi, het gaat erom dat je tevreden bent.

 

Op mijn Android tablet, daarom schreef ik het, benader ik hem met mijn browser,

dus niet windows gebonden.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen DUO dus ik kan je niet vertellen of een HD stream naar een Android 4.4 toestel goed verloopt.

Ik denk ook niet dat iemand jouw dit zonder meer kan vertellen want een goede HD stream is niet alleen afhankelijk van het type satellietontvanger of van Android 4.4 maar ook wel van de hardware van de smartphone en van de kwaliteit van de locale WLAN.

Je zult ook nog wel moeten aangeven naar welk type smartphone jij HD beelden wilt streamen.

 

Met mijn SOLO2 en mijn Samsung Galaxy S4 (i9505) loopt een HD stream met de VU+ Player prima.

Ik gebruik uitsluitend de interne Player en ook die presteert uitstekend.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Kunnen jullie met Vu+Player (V2.2) op een Android 4.4.2 smartphone ook HD kanalen streamen of alleen SD kanalen met een VU+Duo (geen DUO2)?

 

2) Als je jullie HD zenders kunnen streamen welke player gebruiken jullie dan?

de intrene player

de MX Speler

de BSPlayer FREE

of een andere?

Heb hier een android 4.1.1 versie op zo'n aldi telefoon. SD gaat probleemloos met VLC-player, HD wil niet lukken.....(stopt na +/- 3 seconden)

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het getets met een Huawei Ascend Mate 7 met Android 4.4.2. Toch niet een van de minste wat preformance betreft (dacht ik).

 

Getest met de interne player, de MX Speler en de BSPlayer FREE, maar helaas wil hij het niet goed doen op HD zenders. Dit in combinatie met een VU+DUO (geen DUO2). 

Jammer ik dacht dat jhet misschien met een andere player wel zou lukken.

 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het getets met een Huawei Ascend Mate 7 met Android 4.4.2. Toch niet een van de minste wat preformance betreft (dacht ik).

 

Getest met de interne player, de MX Speler en de BSPlayer FREE, maar helaas wil hij het niet goed doen op HD zenders. Dit in combinatie met een VU+DUO (geen DUO2). 

Jammer ik dacht dat jhet misschien met een andere player wel zou lukken.

 

 

Ik heb in de afgelopen 2 jaar heel wat geprobeerd om een goede HD stream te realiseren en daarbij constateerde ik dat het eigenlijk niet eens zoveel uitmaakte welke Player ik gebruikte, die ontlopen nauwelijks van elkaar.

Op zich presteert de ingebouwde player van de VU+ Player uitstekend.

Ik kan niet beoordelen hoe de Huawei Ascend Mate 7 performed maar heb toch wel mijn bedenken of dit toestel de nogal zware belasting aan kan.

Voorwaarde voor een goede HD stream is in elk geval een perfecte, krachtige en storingsvrije WiFi verbinding en dan bij voorkeur ook nog via 5GHz.

 

Vraag voor Jurgen:

Maak je gebruik van transcoding (VU+SOLO2)  als je HD zenders naar je Android smartphone streamt of werkt het bij jou ook zonder transcoding?

 

Nee, want dat gebruik je hoofdzakelijk voor het streamen via het Internet.

Via het WLAN gaat het streamen van HD content naar mijn S4 uitstekend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De chip van zo een android smart phone of mediaplayer is heel bepalend voor de stabiliteit van de verbinding en een snel vloeiende verwerking van de ontvangen beelden. (dus laten we / jullie eerlijk wezen is dat niet een VU+ issue)

 

En dat geld overigens ook voor andere streams en apps...

De compatibiliteit betreffende welk audio-video formaat gebruikt wordt in de app en het app platvorm is weer een heel ander hoofdstuk dat koppijn kan leveren.

 

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoewel ik mij afvraag waarom er mensen zijn die HD content willen

streamen op hun smartphone, denk ik wel dat smartphonefabrikanten

weer een gat in de markt zien. En weer worden de smartphones

grif verkocht, weer geven we (ik uitgezonderd met mijn mooie koelkast)

een kapitaal uit terwijl bijna iedereen de ingredienten heeft om HD te

streamen op een ander manier.

 

Maar goed zo houden wij de fabrikanten en de economie weer in leven :)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...