Ga naar inhoud


Vu+ Duo / Nieuwe firmware / bootloader.


Emekli

Aanbevolen berichten

Ik zag dat Vti v 8.0.x uit is gekomen, weet alleen niet wat te doen met de bootloader.

 

Deze info kwam ik tegen onder de blauwe knop.

 

Ik heb dit al eens gedaan, 2 jaar? terug, weet echt niet meer bij welke versie van

software dit was.

 

Kan ik nu de bootloader al upgraden, heb v 7.0.x als software of is het niet nodig omdat ik die bootloader al heb?.

 

Indien het wel moet gebeuren, kan ik dan de ontvanger nog gewoon gebruiken en dan wat later v 8.0.x er opzetten?.

 

Ja, als het om zulke zaken gaat, dan ben ik niet zo clever.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


OK en bedankt, dan zet ik die er alvast maar op.

 

Dit is secondenwerk, ga dan later verder met het nieuwe image, de Vu+ supportsite is

op dit moment overbelast.

 

Nog meer tips, graag melden, bij voorbaat dank.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondagmorgen, gelukkig net andere draadjes gelezen over v8.0.0.

 

Voorheen heb ik nooit problemen gehad met het upgraden van de image, deze keer wacht ik toch maar even.

 

Tip, lees deze  draadjes even,

https://www.sat4all.com/forums/topic/343486-vti-800-astra-282-is-284-geworden/

https://www.sat4all.com/forums/topic/343480-upgrade-vti7-naar-vti8-mislukt-vti8-via-usb-installeren-faalt/

ook al gaat het niet over jouw model, zo voorkom je misschien problemen.

 

LEES OOK OP: http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=72758

 

het volgende; How to FPGA Upgrade en How to Bootloader Update.

 

Op de pagina naar beneden scrollen tot na de plaatjes.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik update nooit meteen de dag dat er iets uitkomt. En niet alleen met mijn settop boxje. Pas als ik geen "dit werkt niet na de update" geluiden hoor ga ik updaten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik update nooit meteen de dag dat er iets uitkomt. En niet alleen met mijn settop boxje. Pas als ik geen "dit werkt niet na de update" geluiden hoor ga ik updaten.

 

Dat doe ik meestal ook, maar de VTi boys zijn zo snel, dat tijdens het installeren, direct na de flash,

indien nodig, wordt gevraagd om al updates te installeren.

 

Omdat ik weinig flash heb, (Vu+ Duo), verwijder ik ook alles wat ik niet nodig heb middels  VTi Zero.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...