Ga naar inhoud


Vu+ Duo overstap naar v8.0.0


Emekli

Aanbevolen berichten

Hoe zit het met het volgende?

Je neemt een film op en je wilt hem na een kwartier gaan bekijken. Je start de film (opname) en je haalt, door het doorspoelen tijdens de reclame, de film in. wat gebeurt er nu?

Stopt het afspelen en spring je in de film lijst of loopt hij mee alsof het live kijken is?

versie 7 werkt n.l anders dan 6 en ben on die reden terug gegaan naar 6 want ik vind 7 een ramp.

maar hoe is et nu met v8?

 

 

 

Tot hier toe, gister geinstallerd, is v8 OK

 

Als je een programma opneemt, kan je na een bepaalde tijd toch gaan kijken vanaf het begin.

 

Ga naar de lijst van opgenomen programma's, dan naar het programma dat je opneemt,

en duw dan toets play of OK in.

 

Je begint dan vanaf het begin te kijken en, de opname loopt ondertussen gewoon verder.

Simpeler kan het niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


was will man den noch mehr?

 

Jongens, de systematiek van opnemen en tegelijk of tijdverschoven kijken, met het versneld voorwaards spoelen zoals ipadawan doet wegens reclame, heeft wiz al beantwoord.

Het VTI 8.0.x heeft aanmerkelijk betere verwerking voor de EPG (via de enigma2 aanpassingen) ook de EIT-EPG, misschien eens testen Emikli?

 

ciao

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar op moet ik testen?, zie eigenlijk, voor het oog, geen veranderingen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha,

 

Met de Eit EPG an sich heb ik geen probleem.

 

Wel als ik deze compleet wis, via het menu en er dan  EPG import opzet.

 

Ik configureer deze voor Benelux, Duitsland en Frankrijk.

 

Na uitzetten van de ontvanger, middels menu en dan de hoofdschakelaar uit, is alle EPG weg, OK dus.

 

Alles van Eit staat nog steeds uit, en dan start ik EPG import eenmalig met de hand, de volgende dag gaat het dan automatisch.

 

En dan beginnen de problemen, van vele programma's staat de info in de EPG lijst, maar heel veel dubbel,

en ook na dagen/weken, is het nog steeds zo.

 

Ik zou denken, EPG folder gekuisd, >> nieuwe start, >> probleem verholpen, maar dat is dus niet zo.

 

Vandaar dat ik de Eit EPG nog steeds gebruik, alleen wel weinig relevante info.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski,

 

Heb in het menu de EIT EPG instellingen op nee gezet en daarna de epg-dat folder geleegd.

 

Daarna EPG Import er op, werkt tot hier toe ok.

 

Heb dit al eens eerder gemeld, als je bv. om 20.05 uur overschakeld naar het Journaal en je blijft op de zelfde zender,

dan zie je aan het eind van de avond, in de infobalk,  nog steeds staan: Journaal 20.00 - 20.20 u.,

waarom veranderd dat niet?.

 

Ik vrees als ik de now/next van EIT, voor de infobalk weer op ja zet, dat ik in de EPG lijst weer problemen

krijg, met programma's die dubbel vermeld worden, zelfs in het ergste geval met maar 5 minuten verschil van aanvangst tijd.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik vrees als ik de now/next van EIT, voor de infobalk op ja zet, dat ik in de EPG lijst weer problemen

krijg, met programma's die dubbel vermeld worden, zelfs in het ergste geval met maar 5 minuten verschil van aanvangst tijd."

 

 

En ja hoor, het liep weer fout nadat ik bij EIT now/next op ja had gezet.

 

Waarom verandert de infobalk in EPG import niet, moet toch kunnen?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik vrees als ik de now/next van EIT, voor de infobalk op ja zet, dat ik in de EPG lijst weer problemen

krijg, met programma's die dubbel vermeld worden, zelfs in het ergste geval met maar 5 minuten verschil van aanvangst tijd."

 

 

En ja hoor, het liep weer fout nadat ik bij EIT now/next op ja had gezet.

 

Waarom verandert de infobalk in EPG import niet, moet toch kunnen?

het spijt me... echt

ik zie en of begrijp helemaal niets van je verhaal

een en ander kan ik gewoon weg niet repliceren en volgen

programma's die dubbel vermeld worden UH WATTUH waar?

ik zie geen screenshots (of die helpen betwijfel ik)

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"programma's die dubbel vermeld worden UH WATTUH waar?"

In de EPG lijst, EPG toets >> gele toets.

 

 

Ik zet de 2 instellingen van EIT EPG op nee.

Dan alle info in epg-dat verwijderen en dubbelchecken of alles weg is.

 

EPG Import downloaden en aanvinken van welke landen je EPG wilt hebben, bij mij is dat Benelux en Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Zou nog Turkije kunnen doen, maar daar wordt niets gevonden.

Dan éénmalig met gele knop de EPG info binnen halen, daarna gaat dit dan automatisch op ingestelde tijd.

 

Nu het probleem; als je niet van zender verwisselt, dan blijft de infobalktijd staan op de zender waar naar je kijkt.

Normaal moet dit automatisch omgezet worden op de tijd dat een nieuw programma begint.

 

Door van de EIT EPG de now/next funtie in te schakelen, verandert de infobalk wél netjes op tijd.

Maar...., dan gaat het na een of twee dagen fout in de EPG lijst.

NIET alle zenders hebben er last van, maar wel enkele, waaronder o.a.  ARD/ZDF zenders en Servus HD.

 

Voorbeeld van Servus HD, te beginnen vanaf rond 18.00 u. Turkse tijd,

 

18.00 u.: Kalenderblatt

18.05 u.: Moderne Wunder

 

18.08 u.: Kalenderblatt

18.13 u.: Moderne Wunder

 

et cetera, et cetera.

 

Of ARD Das Erste,

 

21.15 u.: Tatort, Turkse Tijd.

22.15 u.: Tatort,    ,,        ,,

En zo komen alle programma's 2X in de lijst, telkens met een uur verschil.

 

Als ik now/next op nee zet, heb ik dus dit probleem niet.

Dus bij de laatste update van de EPG, eerst alles zorgvuldig verwijderd en toen EPG Import weer laten lopen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel nog op het netvlies, uh eerder erachter > dat je dat in het verleden ook had { dus niet VTI 8.0 gerelateerd }

(dat draadje kun je natuurlijk afstoffen en nieuw leven inblazen)

 

als ik even doorzap tot en met woensdag zie ik geen dubbele ... met verschillend tijdstip

voorbeeld

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het is NIET   VTI 8.0 gerelateerd.

 

Maar is het jou nooit opgevallen, dat de infobalk niet! verandert als je op de zelfde zender blijft kijken,

bv. Tageschau > Tatort, om maar iets te noemen.

Als het volgende programma begint moet de info in de infobalk toch veranderen?

Dit gebeurt wel met de EIT EPG.

 

Als ik EPG import "combineer" met EIT EPG now/next op ja, dan gaat het fout en krijg al eerder vermelde problemen,

zoals dubbele tijden.

De EPG van EIT staat dan niet aan, alleen! now/next op ja.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen optie om dan Benelux uit te zetten in EPG import, en dan de EIT 2x op JA te zetten?

Ik doe het ook op deze manier.

 

Is een optie, maar dan mis je wel de uitgebreidere info.

 

Ondertussen ben ik weer naar de "good old" EIT EPG en, waarom?

 

Zat gister laat in de middag TV te kijken en bij een hoos bui was kort het beeld weg, zo'n 7 minuten.

Keekdaarna  even in de infobalk, om te zien hoe laat het was en wat bleek, alle EPG info, ook bij de zenderlijsten was compleet verdwenen.

Dit was al de tweede keer.

 

Bij EIT EPG heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...