Ga naar inhoud


Vu+ Duo overstap naar v8.0.0


Emekli

Aanbevolen berichten

Zijn er mensen met Vu+ Duo, die al over zijn gegaan naar v8.0.0?.

 

Onder de blauwe knop bij nieuws, staat een heel epistel, met als laatste regel:

"do not complain when your software is broken after update"

 

Zo'n mededeling heb ik nog nooit eerder gezien en dit baart mij zorgen.

Wil mijn Duo niet "opblazen", geen geld voor een nieuwe.

 

Ik heb al wel de bootloader geactualiseerd, http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=33699%27

maar durf eigenlijk niet verder te gaan.

 

Voetnoot, ik flash altijd middels een 2GB USB-stick.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hier de goede link:

http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=72758

 

Door scrollen tot voorbij de foto's en zie dan blauwe tekst.

 

Ik heb "ooit" een bootloader update gedaan, kan me echter niet herinneren rond welke nieuw image.

Dus misschien moet ik nu niks doen.

 

Maar met volgende zit ik wel in mijn maag; "do not complain when your software is broken after update"

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even op het VU+ Support forum naar de betreffende DUO update thread gekeken.

Het gros heeft een succesvolle update uitgevoerd, dit zowel On-line als via de USB stick.

Er zijn enkele die problemen hebben ondervonden waaronder die, die de On-line update hebben uitgevoerd..

Zoals ik begrijp hebben zij tijdens het updaten waarschijnlijk te weinig geheugen beschikbaar.

Het schijnt vanaf 16 Mb vrij geheugen On-line goed te gaan.

 

Ik zou echter voor de DUO, SOLO, UNO en Ultimo willen adviseren alleen een update via USB stick uit te voeren.

 

Ik denk dat de opmerking "do not complain when your software is broken after update" hoofdzakelijk betrekking heeft voor de On-line update.

Daar kan het soms meer dan 30 minuten duren voordat de ontvanger weer uit de boot fase komt.

Er zijn gebruikers die hebben voortijdig afgebroken en bij hen functioneert de update evengoed maar er zijn ook die moeten echt opnieuw flashen.

 

Ik ben er nog geen melding tegengekomen waarbij een ontvanger is opgeblazen.

 

Ik weet niet hoe jouw Duits is maar hier kun je de verhalen omtrent het updaten van de DUO lezen http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=72765&pageNo=1

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

je update online

maar

je upgrade eigenlijk naar een nieuw image met essentiele grote wijzigingen daarin opgenomen

drivers

kernel

enigma2

en wat periferie wordt compleet uitgewisseld

door het nieuwe flashen met VTI 8.0.x

 

let op die waarschuwingen:

 

For Vu+ Solo, Duo and Uno users:

It is not recommended to update your Vu+ STB online, due to the limited flash and RAM memory

Please download the new software and flash it.

If you decide to upgrade software online please read the following information

For all users:

When you perform an online update you will increase the image version to VTi 8.0.X. Due to the huge amount of packages, which will be updated, please note the following points:

    make a backup of your software
    reboot after the update
    reboot process can take a few minutes
    do not complain when your software is broken after update

als je al op VTI 7.x.x was aanbeland is er geen noodzaak voor een bootloader aanpassing herhaal de message hier nogmaals

 

Vu+ Duo : Images since VTi 3.2 or genuine image 6.0 needs current bootloader

na VTI 3.x en dus Uw VTI 7.x.x niet nodig

 

ik schrijf nog even als het U verder helpt

flashen van zo' n groot image is altijd beter via USB stick / of HDD te verrichten

juist omdat U weinig vrij geheugen in de VU+ DUO heeft (je weet wel de oude DUO)

aangepast door Tonskidutch

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SoloSe had ik eerst naar 8.0 gebracht via de online update (bekabeld), dat ging goed maar enkele zaken werkten niet naar behoren, via usb stick was het al heel wat beter, en vandaag stond er een kleine update klaar die goed ging.

 

Dan ook maar de duo 2 met een stick van een verse VTI 8.0 voorzien, alles goed gegaan, en het beest werkt als nooit tevoren.

 

De bootloader zat er al een tijdje op, en dat bleek de goede te zijn.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

elk model heeft zijn eigen nukken en om die nukken te voorkomen zijn eigen oplossingen

 

Emikli vraagt/spreekt over DUO

flash met usb stick of per hdd (je weet wel)

 

plaats je vragen en of opmerkingen dan a.u.b. per model

een solo se is wat anders dan een duo ;)

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb het goed aangegeven:

 

Vu+ Duo overstap naar v8.0.0

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, v8.0.0 staat er op, zonder problemen tot nu.

 

Wel viel mij op dat HbbTV nu achteraf geinstalleerd moet worden, maar dat is een fluitje van een cent.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het met het volgende?

Je neemt een film op en je wilt hem na een kwartier gaan bekijken. Je start de film (opname) en je haalt, door het doorspoelen tijdens de reclame, de film in. wat gebeurt er nu?

Stopt het afspelen en spring je in de film lijst of loopt hij mee alsof het live kijken is?

versie 7 werkt n.l anders dan 6 en ben on die reden terug gegaan naar 6 want ik vind 7 een ramp.

maar hoe is et nu met v8?

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

voor zover ik me het kan herinneren zal als je de opname inhaalt het kijken naar de opname stoppen en zal je in de lijst met opnames terecht komen. Dat was bij eerdere versies inderdaad anders.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerkelijk dit ook ik heb  een online update gedaan met zowel mijn DUO als  mijn  solo 2 (iets wat ik normaal nooit doe)

En niet echt problemen opgemerkt.

OOk het HBBTV gebeuren  hoefde ik niet achteraf te instaleren dit werkte ook direct.

Wat mij wel opvalt is dat ik elke dag tot op de dag van vandaag een melding krijg dat er een update is.

KLopt dit wel aan de hand van de datum lijkt het te kloppen.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

OOk het HBBTV gebeuren hoefde ik niet achteraf te instaleren dit werkte ook direct.

Greetz

Dan schijnt er m.n. bij de update van de DUO iets fout gegaan te zijn want èèn van wijzigingen bij de DUO betreft het deinstalleren van HBBTV waardoor je deze optie daarna weer opnieuw zou moeten installeren als je dat wilt.

Persoonlijk zou ik zeker voor het updaten van de DUO kiezen voor de installatie met de USB stick.

 

Dat de update niet goed is gegaan blijkt ook uit het feit dat je nog steeds een melding krijgt voor het updaten.

Tenzij jij de aanvullende updates van 30.11 en 1.12 nog niet hebt uitgevoerd.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even op het VU+ Support forum naar de betreffende DUO update thread gekeken.

Het gros heeft een succesvolle update uitgevoerd, dit zowel On-line als via de USB stick.

Er zijn enkele die problemen hebben ondervonden waaronder die, die de On-line update hebben uitgevoerd..

Zoals ik begrijp hebben zij tijdens het updaten waarschijnlijk te weinig geheugen beschikbaar.

Het schijnt vanaf 16 Mb vrij geheugen On-line goed te gaan.

 

Ik zou echter voor de DUO, SOLO, UNO en Ultimo willen adviseren alleen een update via USB stick uit te voeren.

 

Ik denk dat de opmerking "do not complain when your software is broken after update" hoofdzakelijk betrekking heeft voor de On-line update.

Daar kan het soms meer dan 30 minuten duren voordat de ontvanger weer uit de boot fase komt.

Er zijn gebruikers die hebben voortijdig afgebroken en bij hen functioneert de update evengoed maar er zijn ook die moeten echt opnieuw flashen.

 

Ik ben er nog geen melding tegengekomen waarbij een ontvanger is opgeblazen.

 

Ik weet niet hoe jouw Duits is maar hier kun je de verhalen omtrent het updaten van de DUO lezen http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=72765&pageNo=1

 

 

Mein lieber Jürgen, meine Deutschsprache ist hervorragend.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...