Ga naar inhoud


Welke te kiezen openPLI of Black Hole


satmad

Aanbevolen berichten


Niks over te zeggen! Gebruikerservaring en design zijn puur persoonlijk. Zou zeggen gewoon proberen. Met OpenPli heb je nu wat ervaring opgedaan. Zou BH gewoon ook een tijdje proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na regelmatig problemen met internet (PLi), al enkele jaren VTi op mijn box, zelden problemen, na

een update weer gefixt.

 

Af en toe experimenteerde ik nog wel eens met PLi en Black Hole en keerde toch telkens weer terug naar VTi.

 

Dus experimenteren doe ik nu niet meer en blijf bij VTi.

 

Dit is mijn ervaring, voor anderen kan dit weer anders zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het hier al heel vaak over dit onderwerp gehad en in de regel kwam dan het antwoord dat het heel persoonlijk is en dat blijft nog steeds zo.

Al die verschillende Images ontlopen nauwelijks van elkaar, dus kwestie van smaak.

 

Zelf heb ik op mijn vorige en huidige verschillende VU's van alles al getest maar VTI en OpenPli heeft wel mijn blijvende voorkeur.

Beiden hebben zij individuele voor- en nadelen daarom op de èèn VTI en op de ander OpenPli, blijf ik bij de les.

 

Als je nu OpenPli gewend bent en verder tevreden dan gewoon blijven zitten, andere Images zijn niet stabieler of slechter, het verschil zit in nuances.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Die instabiliteit ligt niet aan Pli maar aan de slechte driver ondersteuning van VU"

 

Dit vind ik dus echte onzin, indien nodig, worden de drivers regelmatig aangepast.

 

Het internet/PLi probleem deed zich alleen!! maar voor met dat image en niet met anderen.

 

Bovendien is VTi degene die het nauwst samenwerkt met VU+ zelf.

 

Dus ik blijf er bij, als alles naar behoren werkt met diverse image's en niet met PLi, zou dan de fout niet in laatste zitten?.

 

Bovendien is het voordeel van VTi, dat je hier alleen updates download die je nodig hebt voor jouw ontvanger.

 

Bij het willen installeren komt de mededeling of het wel of niet nodig is.

 

Dit is afhankelijk van welke skin je gebruikt en/of welke plug-ins geinstalleerd zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als jij als enige een netwerk probleem hebt met pli en alle andere VU gebruikers niet, ligt het probleem eerder bij jou

 

 

Wie zegt dat ik de enige ben?, regelmatig kom ik dit probleem nog steeds tegen in diverse forums.

Het gaat mij te ver om die forums hier te noemen, dus google zelf maar eens.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,  je komt veel gebruikersproblemen tegen op forums vooral van mensen die voor het eerst een e2 box hebben en nog niet de juiste instellingen weten te vinden, dat geld voor alle images zoals je hier ook op sat4all kunt zien

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die instabiliteit ligt niet aan Pli maar aan de slechte driver ondersteuning van VU :P

Ik heb gisteren als test Open ATV erop gezet, allemachtig wat spartaans ondanks de mooie layout daar kick ik niet op, ik ga voor functionaliteit. En wat een gedoe om b.v.een softcam te installeren, of om je HDD te mounten grrrrr.... :cry:

Noem mij maar een image waar meer mee kan dan met Open Pli. ;)

 

Maar Pli is dan toch nog steeds niet stabiel genoeg, en VTI is de enige image maker die rechtstreeks met VU samenwerkt, en bijgevolg ook de best werkende, zeker met versie 8 hebben ze een winner gemaakt.

En ja er kan heel veel mee, en het is geen Beta gedoe.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een en ander nu toch wel wat overtrokken.

Vanaf het begin van de uitkomst van de SOLO2 gebruik ik tegelijkerijd en dat ook nog vrij intensief zowel VTI als OpenPli op mijn beide apparaten.

Op de huiskamer SOLO2, interne cardserver, staat OpenPli met Oscam en op de slaapkamer SOLO2 staat VTI.

Beiden draaien sinds het begin probleemloos en ik zie en merk er ook geen significant verschil.

Dus ik begrijp niet goed waarom OpenPli nu instabiel zou zijn, enkel omdat men daar de versie steeds Bèta noemt.

Er zijn vele gebruikers die zowel over VTI of OpenPli maar ook andere Images mekkeren maar meestal zegt dat meer over hen dan over de software.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze vraag is ook niet echt antwoord te geven aangezien iedereen een andere voorkeur heeft,ik ga voor pli een ander voor vti weer een ander voor black hole,ėėn goeie raad probeer er een aantal en dan kom je er vanzelf achter wat jij de meest prettige image vind,ik ben het ook volledig met Jürgen eens de meeste mekkeren omdat ze niet eens weten waar ze het over hebben ze kraken dan ook graag een image af terwijl de fouten gezocht moeten worden bij de gebruikers zelf,ik gebruik al jaren pli ik heb enkel goeie ervaringen met pli dus instabiel dat is echt onzin !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PLI geeft geen ondersteuning van VU, dat is al duidelijk genoeg inmiddels, VTI geeft dat wel en ze hebben met Versie 8 een uitstekende image neergezet.

 

Dat alle images gepikt zijn van pli is een fabeltje hoor,met dergelijke onzin moet je niet afkomen, VTI en Blackhole hebben er niets mee gemeen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

PLI geeft geen ondersteuning van VU, dat is al duidelijk genoeg inmiddels, VTI geeft dat wel en ze hebben met Versie 8 een uitstekende image neergezet.

 

 

Feiten? Onderbouwing?

 

Volgens mij is dit klinkklare onzin want elke dag komt er een 'nightly builds' uit.

Is dit dan geen ondersteuning?

 

Nogmaals ik wil hier niet voor de één of de ander pleiten maar dat vind ik toch wel wat overtrokken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...