Ga naar inhoud


installatie usb stick / dongle


RikDC

Aanbevolen berichten

bullyshit...

 

een VU+ is een volwaardige receiver die vanaf het eerste moment aan aangesloten werkt zoals het hoort

Dus je hebt geen softcam nodig om naar je canaaldigitaal kaartje te kijken?

 

Ik zeg niet dat het niet goed werkt, maar je moet er soms wel wat voor doen

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een Vu ontvanger is niet aan te raden aan iemand die Digibeet is.

Het alleen machtig zijn van de Nederlandse taal is daarnaast in zo een geval nog een extra struikelblok.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

 

denk je niet dat we dit een beetje moeten nuanceren. ;)

als je bv. pli4 installeerd en doorloopt netjes de installatie wizard dan is  je box gebruiksklaar

voor CD/TVV.

voor normaal kijken/opnemen is dit image dan gebruiksklaar.

 

gertz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iemand die kan zien kan zich niet voorstellen hoe het leven is wanneer je blind bent.

Probeer je maar eens in zo een situatie te verplaatsen.

 

Alleen al "installeren van PLI4" is chinees in de oren van een digibeet.

 

Alleen al het simpele feit dat je het toestel op het internet moet aansluiten of iets op een stick moet downloaden wil ik jou zien uitleggen aan iemand die gewend is beeld te krijgen wanneer hij op de afstandsbediening op toets 1 drukt.

 

Het zijn geen ontvangers vergelijkbaar met bijvoorbeeld een m7 ontvanger welke na een transponderwisseling de volgende ochtend gewoon beeld geeft.

De doelgroep voor de ene groep ontvangers is niet gelijk die van een Enigma gebaseerde ontvanger.

 

Iets wat degene die hier een Enigma ontvanger adviseert zich niet altijd realiseert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Voor ons hobbyisten is dit allemaal gesneden koek maar voor een zogenaamde Digibeet niet.

 

Tot nu toe was ik al snel de mening toegedaan, iedereen een Enigma2 - Linux ontvanger maar de afgelopen dagen ben ik toch weer 3 kampeerdeers tegengekomen met oude receivers die geen MPEG4 ondersteunden.

 

Normaliter zou ik dan een Enigma2 - Linux ontvanger hebben geadviseerd maar uiteindelijk is dat maar bij èèn zinvol geweest om die te adviseren.

Bij de overige twee was het gewoon geen doen.

Zij wisten niet wat software was, gebruikten geen Internet en wilden dat ook niet gebruiken en over het gebruiken van een met software geladen USB stick al helemaal te zwijgen.

Zo was het ook al een hele hijs om aan hen uit te leggen waarom hun huidige vertrouwde ontvanger niet meer volledig functioneerde want hij werkte immers toch prima, '..kijk maar wat een plaatje..'.

 

Ze wilden wel zoals voordien op hun buitenlandse camping TV blijven kijken maar dat zonder daar ook verder naar om te kijken.

Om deze mensen dan op te zadelen met een Enigma2 - Linux ontvanger, nee hoor.

 

Voor hen is dan een gecertificeerde ontvanger een uitkomst want die is Out-the-Box gelijk geschikt voor de ontvangst van de CD kanalen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie kennen wellicht ook mensen die

-een doorsnee TV niet eens kunnen inrichten out of the box

-een mobieltelefoon niet eens kunnen bedienen

-een wasmachine of magnetron niet kunnen programmeren

 

dan zouden dat ook allemaal hobbyboxen zijn?

 

je moet alles eerst leren, dus ook een linux receiver

maar het belangrijkste is dat men geduld heeft en dus ook de {juiste} vragen stelt

daarvoor bestaat dit forum toch { en niet om over de politiek te zeveren }

aangepast door Tonskidutch

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, ik heb het niet over die gebruikers die HIER op het forum zitten maar over die mensen die een nieuwe ontvanger nodig hebben maar vooral niet gehinderd zijn door enige kennis op dat gebied.

 

Als deze personen naar een winkel stappen om een nieuwe ontvanger te kopen dan is het uit den boze om hen een Linux ontvanger aan te bevelen.

 

Deze mensen willen niets leren, zij willen een ontvanger uit de doos halen, aansluiten en TV kijken, niet meer en niet minder.

 

.. en zodra die het dan niet meteen doet zitten zij met hun handen in hun haar.

 

.. en ja, dat zijn ook meestal die mensen die nauwelijks een TV en Smartphone kunnen bedienen.

 

Deze apparaten moeten het doen zoals zij worden aangeleverd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van het stellige gehalte ja <>neen is geen enkele satellietreceiver zomaar kant en klaar te gebruiken.

 

U moet altijd de schotelconfiguratie instellen / zoekloop starten / CI+ of embedded CAM inrichten en nog wat klein spul betreffende Audio en Video instellen.

 

Dus ook daar gaan mensen al problemen mee hebben > kijk maar naar het Philips en pace M7 subforum.

De meeste mensen willen veel maar doen vaak weinig... dat is ook waar!

Hebt u de handleiding ook echt gelezen?

Ik meng me enkel in deze opdat jullie van de "digibeet gebruikers" geen breinloze zombies maken.

 

Verder zal het mij worst wezen of je een monteur alles laat verrichten qua opstelling / aansluiten en inrichten > ook dat kun je laten doen mits je als digibeet voor die dienstverlening wilt betalen.

 

Daarna functioneert die receiver jaren lang zoals het moet, ook met oeroud image erop en zelfs met origineel fabrieksimage erop.

(ook dus die linux receiver hetgeen al veelvuldig beaamd geworden is bij familie vrienden en bekenden, alsook op sat4all door vele leden van sat4all)

 

Remote support accepteert toch iedereen op menig ander gebied en voor menig ander apparaat ook, waarom dan die enigma receiver als uniek hobby apparaat bestempelen?

Dat is onterecht.

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot zover ik gezien heb is die M7 ontvanger plug en play, je hoeft geen instellingen te doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was eigenlijk de vraag niet, de vraag was hoe je een usb wifi stick aan de praat kreeg. En da's gelukt...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard...

 

en dat mensen twijfelen aan het simpele procedere ligt toch echt aan die vermaledijde USB stickies

 

ik heb er ook tien...

nadat ik minstens 30 andere voor diverse doeleinden met een curve-ball in het park gesmeten heb.

 

ik gebruik er nu 1 en enkel ook als het nodig is, want flashen zonder usb stick is nog te onbekend maar heel praktisch via de backupsuite

aangepast door Tonskidutch

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Als je nu eens je vragen en problemen beter zou formuleren, en de nodige info erbij zou vermelden, dan zijn de meeste zo niet alle problemen zo van de baan.

 

Hierbij een beknopte handleiding m.b.t. het installeren / configureren van de WLAN stick.

  • Plaats de stick in een van de 2 USB poorten aan de achterzijde van de VU, op de voorzijde functioneert deze overigens ook wel maar is onhandig
  • Ga via Menu -> Instellingen -> Systeem naar Netwerk en selecteer daar WLAN verbindinding
  • Klik op OK
  • Kies bij Gebruik Interface de optie JA
  • Mocht er op dit moment ook een LAN Interface actief zijn dan wordt er gevraagd om deze uit te schakelen, kies JA
  • Ga met EXIT terug naar de vorige MENU-pagina en kies WiFi Netwerken zoeken
  • Kies het gevonden juiste WiFi netwerk met de OK toets
  • Nu zie je het juiste SSID (netwerknaam) staan welke al gedeeltelijk is ingevuld.
  • Hierna met de rechter pijltjes-toets zolang op de optie Encryptie klikken totdat de waarde WPA of WPA2 verschijnt.
  • Nu nog de juiste Encryptie sleutel via de numerieke toetsen van de AB invoeren en daarna opslaan.

Dus nogmaals, je moet dan wel de Encryptie op WPA of WPA2 instellen ongeacht of in jouw router WPA2 is ingesteld.

Hierna zou er een prima WLAN verbinding beschikbaar moeten zijn vooropgesteld dat het WiFi netwerk goed functioneert.

Wel, ik heb reeds zoveel net verbindingen gemaakt maar deze lukt niet ???

Netwerk / Lan uitgeschakeld / select wlan / gebruik interface=ja / exit , netw zoeken / SSID is ok / encriptie wpa of wpa2 / sleutel.

Het is een herinstal na een update van mijn VTI (8.x); dus alles herinstalleren.

Iemand een idee ?

vr.gr.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...